• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • lizzzen

Vad roligt, jag skriver imorgon om hur det gick=) ska dit kl 15.00 så en uppdatering lär nog inte komma förrens till kvällen...

• Bezilia

Tack så mycket för idag!
    Här är receptet till cheesecaken om någon vill ha.

Jag håller med om att det är ett superbra gäng vi hittat och att även jag är väldigt glad för att vi träffats! Det är skönt att ha några att utbyta erfarenheter med.

Vi pratade lite löst om att kanske ha en fika eller kanske grillning (när det blir lite varmare såklart) där även killarna kan följa med (och eventuella barn såklart). Det är ju inte säkert att alla grabbar är intresserade men vi skulle nog kunna få ihop ett litet gäng iallafall. Vi får väl se lite längre fram.

Dessutom pratade vi om en kväll helt utan grabbarna och utan barn... Efter att alla bebisarna kommit! Den kvällen involverar en massa god mat och vin! Vad tror ni om det! ;)

Shia: Hoppas att allt gått bra med flytten! Vilka dagar jobbar du? Tänkte ta ett besök hos dig snart då jag är i akut behov av nya bhar.

Plogen: Jag kom på att jag har en extra kopia av boken vi pratade om. Du får gärna låna den om du vill.

• Plogen

Tusen tack för idag Bezilia, och ni andra också! Jättekul att träffa er igen. Kanongod cheesecake fick vi, jag blev faktiskt sugen på att börja baka igen! Jag tycker i vanliga fall om att baka, men när jag blev gravid försvann "baksuget", inte så konstigt eftersom jag spydde bara av att vistas i köket, för mycket lukter från kylskåp, vask mm...

Som Angeni skrev så bokade vi den 20 mars, en lördag. Funkar det för dig perni80? (som erbjöd att vi kunde vara hemma hos henne) Lördag passade bättre än söndag för flera av oss.

Vilken mysig vovve du har Bezilia! Jag tyckte vi fick riktigt bra kontakt hon och jag!

• Plogen

Jag lånar jättegärna boken Bezilia! Jag hade hört talas om den, den verkar jättebra!

Och bra med länk till receptet, det måste jag ge mig på nån gång!

• Nihao

Jag har varit lite lat och bara precis just nyss betalat räkningar (hoppas ingen attendent blir sur) och passar då på att stämma i bäcken med att tacka för en GOD och trevlig fika- och tjatterstund. :) Ska faktiskt till att testa att göra en sån där stor, tjock cheese-kaka, den var grym. Fint hem hade ni också anna, kul att få hälsa på.

Jag är onödigt mätt. Efter fantastisk fika åkte jag hem o åt middag (ja, man äter tidigt när man har smått hemma). När jag ätit med familjen ringde grannen som fyllde år, de hade haft bortfall på gäster och hade onödigt mycket tårta kvar... Mums sa mannen o tog med oss på ännu mer fika; tårtor, bullar, chokladbollar... gha. Ikväll behöver jag ingen vickning utan rullar runt här i huset ändå... mätt som sagt.

Det är kul att träffa er tjejer!

• happy73

Å jag hade också velat vara med idag men som sagt lill killen mår inge bra.
    Bra att ni bokat in ett nytt datum.

• Jolinsfaster

Hej på er!

Låter som ni haft en riktigt trevlig och god fikastund! Trist att jag missade den, men jag och mannen har haft en helt underbar hotellhelg i Örebro så jag ska inte klaga. Tänk vad mycket energi man kan få av att bara ta en minisemester. Verkligen att rekommendera.

Såg att ni bokat in 20 mars som nästa datum. Dessvärre kan jag inte då heller. Det är då vårt stora flyttlass är inbokat, och även om jag inte kan bära så mycket så måste ju nån se till att saker hamnar på rätt plats.  Känns inte rätt att smita iväg och luncha när de hyggliga killarna som ställt upp sliter som mest. Jag får helt enkelt se till att kunna komma gången efter. Alla helger i mars är helt uppbokade med renovering, flytt och födelsedagskalas för mannen. Ska bli så skönt när vi är på plats i nya lägenheten. Är ju så drygt att flytta egentligen.

Sköt om er alla!

• angeni

Jolinsfaster: Vilket hotell bodde ni på i Örebro? Var ni ute och åt något på någon restaurang? *Nyfiken då jag bodde där förut* hehe
    Synd att du inte kan följa med på nästa fika. Men det blir fler gånger

Jag kan säga att jag uppskattade verkligen att komma hemifrån måste jag säga. De timmarna av lugn för öronen Prat är inte alls lika jobbigt som barnskrik:-P hehe
    Vår dotter verkar ha kommit in i separationsfasen så hon skriker för minsta lilla, plus att det känns som det ska komma upp tänder överallt just nu. Hon tuggar frenteiskt på fingrar och allt och har världens bulor i munnen. Hon har ju redan fått 4 stycken.
    Och sojm gravid mamma så är det inte så roligt att gå och bära på henne hela tiden. Och sätter man ner henne så blir öronen lidande.
    Därför var det väldigt avkopplande att komma hemifrån igår och låta sambon ta lite av den striden:-P haha

Imorgon bär det av till sthlm, vet ännu inte om det blir tåg eller bil. Verkar ju inte vara så långt att gå från stationen till kliniken men däremot så är det aldrig kul att köra bil i sthlm. Trots att sambon kör där väldigt ofta.

Idag så stannade jga hemma, skulle ha åkt in till stan och bytt glas i mina glasögon, dock så snöade det lite väl mycket känns det som.. Hoppas på bättre väder imorgon

• HippYgirl

angeni: vet vad du menar med att vara gravid och bära. Igår när Leah inte alls mådde bra var det bara jag som dög och skulle bäras på hela tiden. men ja satte henne uppe på magen då vart hon inte så tung :)

Inatt åkte min mamma, mormor och morbror till min morfars boende på Gryta för att vaka. Det såg jätte dåligt ut och nu sitter dom och väntar på att en läkare ska komma och titta till honom. usch, känns så overkligt!

20 mars, super det ska jag boka in och inte ha några sjuka barn :)

• MaraFara

Kan tyvärr inte komma den 20 mars, eftersom jag är i stockholm då och gör mitt 3d/4d-ultraljud och förhoppningsvis får veta vad som ligger i magen..

Svar på tråden bf-juni västerås