• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • skuggspel

Hejhej!
    Jag har försökt läsa er tråd men nu ger jag upp vid sidan 30!
    Jag ska flytta tillbaka till västerås efter några år i stockholm och det vore så himla kul att träffa andra som har och ska ha barn och bor i stan!

Jag är lite efter er, på ultraljudet idag sa BM att jag har bf 30 juli men jag hoppas inte det gör något. Jag väntar tvillingar, precis som någon mer här också gör. Två små pojkar, förmodligen enäggs. Jag kollade kön bara för att sonen, Loke, fick heta bebis, korven, knölen...ända tills papper om böter om vi inte gav honom ett namn började dimpa ner i brevlådan! Så nu ska vi ha namn klara innan bebisarna kommer!

Jag heter Sanna, har nyss fyllt 30 och har en son på 19 månader. Vi bor ganska mycket i västerås trots att vi inte hunnit sälja huset i Stockholm än, jag behöver en del hjälp med sonen redan och sambon pendlar till örebro. Så vi bor allihop hos mina föräldrar! Ha! Tänk om någon sagt det till mig under min vilda tonårstid!{#lang_emotions_laughing}

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angeni
    BF 30 Juli - skuggspel (Sanna)

• skuggspel

Förresten, ett tips; har ni anmält er för babypaket? Pampers och Libro brukar ha sådana, man måste beställa eller gå med i deras klubbar -gratis. Då får man salvor, barnolja, blöjor, nån leksak, nån body... ja det var rätt blandat och en del bra (+en del skit) förra gången! Sedan kan man få ett paket till när bebisen är runt sex månader. Kostar gratis, klart bra!

• HippYgirl

Happy: angående hjärtljudet så hade Leah en typisk kill kurva:) och det har krabaten i magen nu med ( i onsdags sa läkaren på UL att det var en pojke)

magsjukan är inte alls kul! men som tur var så mådde ja sååå mycket bättre i morse.

skuggspel! Välkommen hit! :)

• MaraFara

Var till förlossningen en sväng idag, eftersom bebisen haft minskade fosterrörelser sedan ngr dagar tillbaka.. Allt var hur bra som helst med den, men det roliga var att läkaren är en bekant som jag jobbat ihop med på förlossningen, så när jag frågade om hon kunde se könet, så gjorde hon vad hon kunde.. Och till 70% så trodde hon på en pojke :)..

Själv har jag ju trott på pojke sen mitten av december.. Ska ju till Tittut i mitten av mars, så då hoppas jag på ett väldigt säkert besked.. Men idag så bara njuter jag, klappar på magen och pratar med lilla Melvin :)...

Dessutom var pappan med till förlossningen, och han var alldeles tyst efteråt, och vi tackade varann för att den andra var med.. Kände trots allt att jag ville ringa honom när jag skulle åka dit, och då erbjöd han sig att skjutsa in mig.. Känns iallafall bra att ha haft honom med...

• Plogen

skuggspel: Välkommen! Det här är ett glatt gäng som växer och växer, på flera sätt Vi har träffats tre gånger och har nästa träff planerad till den 20 mars. Bara att boka in!

Hoppas alllt är bra med alla, och att ni som varit sjuka har frisknat till nu. Själv har jag trots järntabletter lågt järnvärde, och blir ganska lätt andfådd. Bm rekommenderade blutsaft som jag har köpt men inte vågat prova än! Nån annan som ligger lågt på järn?

subj4401: Jag kollade upp vattengymapa tidigare, Apalby friskcenter har. Tror dock inte att jag kommer att gå med tanke på hur flåsig jag känner mig.

Happy73: intressant det där med hjärtljud och kön. Vi har haft hjärtljud ca 158 båda gångerna, skulle det alltså kunna betyda att det är en tjej? Samtidigt har jag hört att när man kräks mycket under graviditeten (som jag gjorde i början) så är det en kille! Lite kul med olika teorier!

MaraFara: skönt att allt var bra med bebben! Och kul att du fick med dig pappan!

Ha en trevlig helg allihop! Kram på er!

• skuggspel

Plogen:
    Kolla järninnehållet i blutsaften, det är nästan värdelöst som kosttillägg om du har dåliga järnvärden. Äter du Niferex? Blutsaft smakar typ outspädd osötad saft och inte som jag hade någon vag bild av en bismak av blod.. {#lang_emotions_smile} Jag fick äta dubbelt av järntabletterna ett tag. Nu äter jag både en multivitamin tablett och en Niferex per dag och Bm blev förvånad när hon såg att mitt järnvärde ligger över genomsnittet för de som inte är gravida! Yes! Slipper vara såååååå trött!

MaraFara; Så bra att allt var bra med bebisen!!

Jag har varit riktigt kalassjuk hela veckan; magsjuk+halsinfektion+ont i ett öra! Helt galet! Jag kan hålla med om att det är helt värdelöst att vara magsjuk och gravid! Huga!{#lang_emotions_throwup}

• happy73
    plogen jag har ju en kille och när jag väntade honom kräktes jag inte. Jag äter järntabletter eller gjorde men spydde av dem men nu vill bm att jag försöker igen. Hon säger att när jag åt dem så var jag så tidigt gången så det kan bli en sådan reaktion så nu hoppas hon att jag tål dem bättre.

Marafara vad skönt o kul att pappan följde med till ul. Hur känns det mellan er. finns det hopp om att ni blir ihop igen? Så det blir en liten Melvin om det blir en pojke?
  • happy73

glömde hälsa dig välkommen skuggspel. vart bor ni i västerås?

• vikh

Hejsan alla hoppas ni mår bra och får
    en trevlig helg,solen ska ju lysa i helgen hade bra ses den 20 kram Sara(vikh).

vikh
  • skuggspel

Happy73
    Tack!
    I veckorna bor vi på hammarby än så länge men vi ska så snart vi lyckas sälja huset i Stockholm ge oss ut på en vild husjakt! Vi får sr var vi hamnar! Det känns så svårt att hitta något som känns äns nästan så bra som huset vi har..

Svar på tråden bf-juni västerås