• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • angeni

Skulle ju stå följande:

Tack Jag och sambon är väldigt nöjd med reslutatet av vad det är för liten filur i magen

• shia

God morgon! Efter en jobbig natt börjar jag äntligen må bättre. Troligtvis har jag och min man fått matförgiftning. Inte nå roligt allls, man är alldeles slut i kroppen. Jag som har mått bra hela graviditen skulle väl få något straff för det , så nu har jag fått min lilla beskärda del av illamående och kräkningar :)

Vi har också tecknat hos Trygg-Hansa, det känns mycket skönt att det verkar vara fler som har teckanat där också. Jag tycker inte att det var så lätt att bestämma vilket bolag man skulle välja.

Angeni: Hur börjar det kännas i ryggen för dig ? Jag hoppas att det inte blir något långvarigt för dig.

Plogen: Ja ,jag får väl hoppas att det beror på att jag har varit i farten som en annan dåre nu under renoveringen och flytten. Vi har flyttat in nu, men det är sååå stökigt överallt, vi hade hoppats att allt skulle vara klart med renoveringen innan vi flyttade in men saker tar längre tid än man tror:)

Det är skönt att vara på plats nu i alla fall.Nu kanske man kan börja fundera på vad man behöver inhandla för bebisprylar. Vi har inte ordnat med någonting än. Ni andra verkar ju ha hunnit hur långt som helst med det mesta....

• Nihao

Vi har inte inhandlat nåt. Har ju iofs ett lass prylar hemma, dubbelt dessutom, spjälsängar, kläder, spytrasor (mina var små spymonster i flera månader), filtar, mjukliftar... Dock är problemet med enkelvagn kvar. Vill ju så gärna kunna ha två barn på ståbräda i nödfall, och en vagn där nåt sånt får plats verkar svårt att hitta!

Har funderat på att fylla i sån där gravidförsäkring, men den börjar ju ändå inte gälla förrän i v 28, så jag stressar långsamt.

Hur får man babyboxar? Anmäler man via internet?

Krya på er, sjuklingar och ryggömmare. Sänder lite positiv energi!

• angeni

shia: Ryggvärken sitter mestadels i nedre delen av ryggen. Går ju hyffsat bra när sambon är hemma. Men jag känner att så fort jag lyfter Lina så kan jag knappt gå, eller stå rakt

Vi har med massor kvar. Behöver en bilbarnstol det är väl det som är akut.

Är så lycklig. Vi har nu tagit beslut att söka till universitetet till hösten båda två Trots att nästa barn är litet. Vi har nämligen diskuterat att Micke ska vara föräldraledig istället för mig Jag har ju gjort det nu. Kan jag amma till augusti är jag överlycklig. Längre kan jag aldrig tänka mig att det kommer gå. Mamma amma mig i 3 veckor.. knappt. Och kusiner är ersättningsbarn. Så det finns inge i arv där inte
    Men då kan ju sambon lika gärna vara föräldraledig och han får ju ut mer än mig
    Hur ställer sig era sambos till föräldraledighet?

• HippYgirl

jo men trygghansas gravidförsäkring fick jag ut ersättning för vad som hände förra förlossningen.

Ett tips till ALLA: bli inte magsjka nu i slutet. Lätt det vidrigaste jag någonsin varit med om. första gången jag sitter upp nu och är på undervåningen :( Igår var Alex sängliggandes och knappt kontaktbar så då hade jag Leah, idag vart det han som fick ta henne.

• subj4401

Hej!

Sitter å söker efter en syskonvagn å de som jag är intresserade av verkar det alltid vara någon annan som hinner före på. är glad att jag inte behöver den imorogn  men jag hade aldrig anat att det skulle vara sådana snabba beslut som måste tas när man ska köpa begagnat. Har ni några kontakter på någon som vill sälja antingen en Urban Jungle eller Babytravel syskonvagn gärna med en hårdliggdel så får ni gärna förmedla den kontakten.

Är det någon i detta gäng som kollat upp gravidvattengympa? Funderar på om det skulle vara något då jag upplever att fogarna börjar säga allt mer nej men jag vet inte riktigt var det kan finnas i stan.

Ha det!

• perni80

Stackare som är sjuka och har ont! Usch och fy!

Vi har tecknat gratis försäkring hos både Trygg-Hansa och IF, sen har vi även en gravid försäkring hos IF som vi har betalt för. De täcker mer ifall att nåt skulle hända. Sen räcker den till bäbisen är 6 månader. Fast man ska nog så snabbt som möjligt teckna en barnförsäkring!! På IF sa de att man skulle skicka in så snabbt bäbisen fått sina 4 sista siffror.

Vi har inte heller köpt så mkt. Vi har köpt vagn, en filt och babywatcher.
    Krya på er alla och ha en bra helg!

• MumsMaräng

Angeni: Vad ska ni studera?

HippYgirl och ni andra krassliga: Vad tufft att vara dålig! Särskilt ni med små barn!

Ang gravidförsäkring: Vilken tur att ni tog upp det- jag hade helt glömt. Jag kan nog tycka att det vore bra att få lite mer info den här gången. Jag har minne som en gråsten, och det var sex år sedan förra graviditeten.

Veckan som kommer ska vi på måndag till Sibyllekliniken. Superspännande! Sedan har jag Lotta på Kvinnoläkarna på tisdagen. Jag tror nog att allt är OK, men det är ju alltid bra att få kolla.

Veckan efter det ska jag på kongress två dagar och presentera ett nytt företag. På kvällen är det middag på slottet (Örebro), så jag hoppas verkligen att jag lyckas hålla mig upprätt då...

OK, nu ska jag sätta tänderna i dagens arbete. Imorgon fyller min karl år och då kommer svärföräldrarna (mellankul) och mina föräldrar på lunch.

Kramispyjamis!
    Mums

• happy73

Hej!
    Ni som har kollat könet på era barn vad har de haft för hjärt ljud. Vore kul o se om det stämmer det där med att tjejer ligger över 150 o killar under.

Jag var hos bm härom dagen o då kollade vi på Isaks hjärtljud o då sa hon att han hade typiskt kill kurva alltså under 150. Den nya bebben hade typ 152 så nu längtar man ju till nästa gång o få se vad det ligger på då.

• Jolinsfaster

Angeni: Sambon kommer säkert att inse att det är roligare om ni är med till Malmö när han väl är där. Killar brukar ha lite svårt att tänka framåt. Min man pluggar också på högskolan. Vi har bestämt att jag kommer vara föräldraledig fram tills hans sommarlov nästa år, och då är han hemma över sommaren och jag jobbar och tar ett par veckors semester tills det är dags för inskolningen på dagis i augusti. Jag får ju också ut mer pengar när jag är föräldraledig än vad han får + att han vill bli klar med sin utbildning nångång (han ska läsa totalt 5 år, har 1,5 år kvar när bäbis föds). Annars hade vi nog försökt dela lika på föräldraledigheten.

Shia: Vi har inte heller köpt nånting eftersom vi flyttar om ca 2 veckor. Det enda som är klart är att vi ska ärva brorsans barnvagn, och den kommer anlända hos oss i maj. Så vi har inget just nu. Det får bli när vi kommit på plats på nya stället. Maken ska renovera och jag ska packa lådor i helgen. Började lite smått igår, och nu börjar det kännas på riktigt. Har ju väntat på det här ända sen i december.

Var det föresten nå fler än jag som såg Plus i går när Sverkar stod och drog i amningsBHarna? Det var riktigt roligt! BH-experten som han intervjuade kunde knappt hålla sig för skratt när han började klippa i en av BHarna för att visa bygeln. Men det kom fram mycket bra tips inför köpet ändå. Man ska vänta med att köpa till ungefär 3-4 veckor innan förlossningen och i den man köper ska det få plats ungefär en näve i kupan, eftersom brösten sväller efter förlossningen. Bygel var tydligen big NO.

Nästa besök hos barnmorskan för min del är på måndag. Blir till att ta blodprov och ta med urinprov. Tror och hoppas på att vi får lyssna på hjärtljuden också.

Krya på er alla sjuklingar! Avundas inte din magsjuka Hippy. Magsjuka är ju tillräckligt förskräcklig när man är ogravid!

Svar på tråden bf-juni västerås