• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • happy73
    skuggspel aha vart på hammarby. vi bor på krumeluren
  • skuggspel

Stadshagsvägen, jättenära dig! Hammarby stadshage. Precis nedanför helvetesbacken från oxbacken om du förstår..?

• happy73

haha jag fattar{#lang_emotions_wink}. Vad roligt då har vi jätte nära till varandra. visst hade du en 08 (barn född08)

Vi skulle kunna ta en promenad någon dag om du vill

• MumsMaräng

Väntar på att dagen ska komma, efter andra natten vak med magsjuk son. Mannens födelsedagsfirande idag får vi avblåsa. V ligger i soffan och tittar på tecknat och jag kör nattens tvätt och undrar när solen går upp.

Välkommen Skuggspel! Vilket vackert namn och vilken fin bild!

MaraFara: Vad skönt att bebisen mår bra och att det låter som att du gör det också. Och att Pappan var med till UL! Vilken grej! Vem vet, kanske landar han som människa så småningom och kan vara en resurs för barnet på något vis.

Trötta hälsningar, Mums

• shia

MaraFara : Härligt att höra att barnet mår bra. Roligt att pappan följde med också !

Skuggspel: varmt välkommen in till detta stora varma gäng!

Mumsmaräng: Vi hade ju kunnat hållla varandra sällskap i natt här på familjeliv!Själv är jag just hemkommen från akuten efter att ha suttit där halva natten med en vädligt sjuk make. Nu är vi dock hemkommna och välbehållna båda två. känns dock lite drygt att jag måste bege mig till jobbet idag efter bara 3 timmars sömn. Jag kan dock säga att bebisen har hållt mig sällskap i natt , det har varit en väldans aktivitet där inne!!

Ha en skön dag, ut och njut av det vackra vädret ni som kan {#lang_emotions_flower}

• Bezilia

Godmorgon Tjejer! Vilket underbart väder man vaknade till idag! Snart är det dags för mig att ta en långpromenad med hunden i solen.

Har haft två dagar i Stockholm med möten och Hotelvistelse. Vi brukar bo på Skåvsjöholm i vanliga fall och där är det jättebra men de hade stängt för att det är sportlov. Så det var inbokat på Scandic i Täby istället. Jag hade fått bokat ett hundrum eftersom hon alltid är med mig.  När jag kommer dig vid 23.30 på kvällen frågar killen i receptionen om jag visste att deras hundrum var samma som deras rökrum... Vilket jag såklart inte visste. Visste knsppt att rökrum existerade längre... När jag kom upp till rummet stank det rök så jag gickk ner och fick nyckel till ett annar rum som visade sig lukta precis lika illa.

Till slut ringde killen i receptionen sin chef som tycligen meddelade att de precis hade ordnat med ytterligare ett hundrum som inte var ett rökrum. Så det fick jag poch där var det bra.  Vilken tur. Jag var ju inte så sugen på att åka och leta hotelrum vid den tiden på dygnet. Jag är alltiid känslig för röklukt och skulle nog inte kunnat bo där innan jag blev gravid heller men nu kändes det vidrigt!

Annars kan jag tipsa er alla att ta det försiktigt med bowling nu. Vi var iväg med företaget och åt och bowlade och hela dagen igår och även idag känner jag mig stel i ryggen. Men det var kul så nu är det bara att hoppas att det går över.

Skuggspel: Välkommen till vår grupp!

Hoppas att ni alla som drabbats av kräksjukor och annat mår bättre nu. Själv har jag klarat mig ifrån det och får nöja mig med nästäppan som suttit i sedan nyår....

Om någon är sugen på en promenad i det fina vädret så är det bara att hojjta till!

Kram på er!

• Swweetiie

Välkommen skuggspel!

Hinner inte riktigt med att skriva, ja eller det är mest orken som inte finns.
    Men tog tag i det här med att köpa barnvagn, blev en Carena 2010 modell köptes på barnens hus med tillhörande liggkorgar. En jätte smidig tvilling vagn! =)

Är det någon som vet om det fortfarande går att hyra babyskydd från BB i Västerås?

Vore ju toppen i så fall eftersom vi ska ha två små troll!

• skuggspel

Nu har sambon och hans bror kört iväg ett helt flyttlass och det ser inte ett dugg tomt ut här! Vi måste vara nära besläktade med hamstrarna!{#lang_emotions_embarassed}

En av alla grejjer som fick åka till västerås var vårt jättestora, rätt sunkiga akvarium. Tänkte att när man tittar på hus vill man gärna tänka åh, va fräsht! Inte ;men blääää vilken enooorm snigel!
    Jag stoppade alla vattenväxter i vår enorma (nästan midjehöga) vas från IKEA. Efter en stunds närmare eftertanke så släppte jag i några guppis, de kan ju leva gott i vad som helst.
    Loke hjälpte till med vas-akvariet genom att först bjuda guppisarna på en tugga päron. När han sedan uppfattade att jag inte tyckte att halvtuggat päron passade i "akvariet" tittade han trotsigt på mig och släppte sedan bixtsnabbt ner hela päronet.
    Annars har vi nästan varit sams hela dagen.{#lang_emotions_smile}

• angeni

Hej alla andra blivande mammor och ni som vi redan har barn

Det har man verkligen fått erfara denna helgen. I fredags åkte vi till kungsör coh spelade kort med mamma och mats som vanligt. Men efter Lina sovit ett par timmar på kvällen, vaknade hon och hon lät så hemskt. Kändes som hon hade tugnt att andas. Så det blev barnakuten mitt i natten. Åkte från kungsör 00 kom dit 01. och sedan fick hon corteson samt andas i någon grej, då det var falsk krupp. Inget farligt men däremot så låter det så hemskt.
    Kom hem 03 på natten. Lina slocknade i sängen direkt.

Sedan lördagen åkte vi till apoteket för att hämta ut hostmedicin hon ska ha. Då säger tanten på apoteket att hon ska ha väldigt hög dos av hostmedicin och det är nästan dubbelt vad barn under 2 år ska ha. Så vi skulle vara uppmärksam att hon kunde få hjärtklappning av medicinen och en massa annat skit.. Varför ge små barn sådan medicin med såna biverkningar?
    Vi sa det att vi provar en gång och får hon någon biverkning så skiter vi i det. Vill inte att hjärtat ska må dåligt.

Lina förra gången låg mellan 145-158 i hjärtslag. Denna bebis hade förra gången 146 och det är en pojke.

Alla är nyfikna på vad det är men ingen får veta:-P Känner sig så elak. haha

Mumsmaräng: Jag ska plugga till socionom och sambon ska plugga systemutvecklare. Den som kommer in pluggar och den andra föräldraledig. Sambon hoppas på att jag kommer in, han ser fram emot att få vara hemma med barnen- Vilket glädjer mig

Svar på tråden bf-juni västerås