• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • MumsMaräng

Angeni: Läskigt med Lina! Hoppas att hon mår bättre!
    Jag tycker ni gör helt rätt som pluggar och hoppas att ni båda ska få chans att göra det och att ni ska trivas med studierna!
    Söndagskram till alla!
    MumsMaräng

• angeni

Tack mumsmaräng för de orden, känns bra att höra.

Söndagen här har bestått av fortfarande sjuk Lina. 38,2 i feber. Hon brukar ligga på ca 36,7 annars.
    Alvedon och 2 timmar senare 38,0 inge vidare sänkning. Nu sover hon för andra gången. Vill inte dricka. Så sambon ska få köpa hem ersättning, istället för välling. Är ju bättre att ge och då får hon i sig det hon behöver i vätska. Hoppas hon kryar på sig snart.
    Vi har ju dock fått order att åka in vid feber. Men det står på pappret från lassarettet att vid krupp är det vanligt med feber, så då borde det väl inte vara någon fara?

• angeni

Hann inte skriva klart.

Jo pga tidigare urinvägsinfektion så har de sagt att vi ska åka in vid feber. Men det borde ju höra ihop med den falska kruppen.. Ahh vad man önskar man var mer expert på barnsjukdomar

• shia

Angeni:Vad otäckt med Lina, skönt att att ni åkte in på akuten på en gång och att allt gick bra. Hoppas lilla prinsessan mår bättre nu.

Må gott!

• MaraFara

Vet precis vad du går igenom angeni.. Från att min son var 2 månader så var vi inlagda en gång/månad pga falsk krupp och astma.. Dessutom så var han även öronbarn, och hade en öroninflammation varje månad.. Ett tag så trodde jag att jag skulle bli knäpp.. När tom personalen på barnavd kände igen oss efter ett tag, då kände vi att vi haft mycket där att göra..
    Därför känner jag mig numer som ett proffs på just krupp, öroninflammationer och astma..

Kruppa kan han fortfarande göra vid 8 års ålder, om han är rejält förkyld.. Öronen är bra, efter att han fick rör insatta när han var dryga 18 mån.. Då började han även att prata, och sen den dagen är han aldrig tyst :).. Feberkramper har han också haft när han var lite äldre än 2 år..

• skuggspel

Angeni, Oj va jobbigt! Hoppas hon blir bättre snart!

• angeni

Marafara: Så det är vanligt att det kommer tillbaka, kruppen? Vad kan vi göra då för henne när det kommer eller ska man åka in varje gång?

Idag har hon ingen feber. Men ska ta tempen igen senare under dagen för ajg tyckte hon fortfarande var väldigt varm. Hon har iallafall kissat inatt så nu känner man sig lugnare

Vecka 25 nu, tiden går fort Och ryggen tror jag var någon överansträngning. Så nu mår jag bättre. Men klart man känner av det när jag bär henne länge. Men hoppas sambon får lugn vecka så jag får lite hjälp

Hoppas ni andra får en bra måndag i detta fina väder

• Nihao

Gha, vad ni skrivit brudar!! =) Har inte tid att svara en massa, men Kul att du hittat hit Skuggspel, jag är tvillingproffs (iaf tvillingmamma), men mina tjejer är definitivt tvåäggs. Tvillingar is the shit. Vaknade igår av att det fnittrades som 17 från deras rum. Det är skratt, bus och skrik. Smög in och tjyvkollade i dörren, och de byggde kojor av täckena, snodde varandras gosedjur och kastade på varann, hoppade mellan sängarna, läste böcker för nallarna ... och när de ser mig, säger Siri: Tuva tänder bara lampan mamma! och så börjar de asgarva!! Kul man kan ha när man närmar sig 2,5. :)
    Härligt Marafara att bäbis mår bra och vilken grej (!) att pappan var med. Vad händer där, kan ni prata och umgås som vanliga folk nu?
    Angeni: det är alltid trist och maktlöst när nåt händer ens barn, hoppas ni alla mår bättre nu.
    Och alla ni andra också: Mysigt med alla vårkänslor som börjar spira i kroppen. Solen får en verkligen att må bra!

Vi var ute och grillade på Björnön i helgen. Fantastiskt. Men vi var inte ensamma, så vi (5 familjer) begav oss ner till södra Björnön med korv, bröd, tunnbröd, räksallad o bostongurka, tusen andra tillägg, saft, te, kaffe, kakor osv och bara njöt med ett gäng småkluttar (4 st 2-2,5 åringar). Helt fantastiskt!

Kram på er i solen!

• Jolinsfaster

Hallå på er!

Nu är jag på plats på jobbet efter besök hos barnmorskan. Allt såg bra ut, det enda var att urinprovet behövdes kolla upp en extra gång, men var mest en säkerhetsgrej. Hjärtat slog som det skulle, och magen växte preciiis enligt normalkurvan. Maken tyckte nästan att det var lite "tråkigt" att allt är så himla normalt. Men jag är nöjd.

Jag har bokat in oss på profylaxutbildning den 18+25/4 hos Profylaxgruppen. Det går igång en kurs på torsdag också som det tydligen finns platser kvar till, men den tiden passade inte maken + att vi har fullt upp just nu med renovering och flytt. Känns skönt att ha den bokad.

Vår Åre-resa på påsken har blivit mer eller mindre inställd för svärmor ska få en ny höft samma vecka, och då känns inte skidresa så lägligt. Riktigt trist! Istället har vi pratat lite löst om att åka söderut istället. Maken har släktingar i Vänersborg, och det ligger inte alltför långt från Ullared. Så istället för att lägga pengar på liftkort och skidutrustning blir det kanske grejer till oss och bäbis.

Nån som har koll till vilken adress Försäkringskassan har dit man ska skicka in moderskapsintyget? Eller funkar det att lägga det på lådan vid deras kontor?

• angeni

Jolinsfaster: JAg tror jag lämnade in det på försäkringskassan här i hallsta förra gången under deras öppetider-.

Svar på tråden bf-juni västerås