• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • shia

Start på mammaledighet:
    16/4 Bezilia (Anna)
    Nu   Skuggspel (Sanna)
    Nu    HippYgirl (Elin)
    Nu Angeni(Jenny)
    30/4 Lady of Baqueta (Annika)
    26/5 Shia

Ser ut som om ni ska ha roligt utan mig ganksa länge :(

Skuggspel: det blev en vit omlottbody med knappar, grönvit randiga "hängselbyxor" med matchande mössa från P.O.P. Vi har ju inte kollat kön så vi måste handla lite "könsneturalt ". Sedan hittade jag en liten svart body med AC/DC tryck på som jag inte kunde låta bli :)
    Lycka till på husjakten !!!!

Happy73: vad obehagligt med så starka sammandragningar, hoppas du känner dig bättre nu, så du får känna dig pigg och stark!

• MaraFara

Start på mammaledighet:
    16/4 Bezilia (Anna)
    Nu   Skuggspel (Sanna)
    Nu    HippYgirl (Elin)
    Nu Angeni(Jenny)
    26/5 Shia
    Nu MaraFara (Sara)

• vikh

Start på mammaledighet:
    16/4 Bezilia (Anna)
    Nu skuggspel (Sanna)
    Nu HippYgirl (Elin)
    Nu Angeni(Jenny)
    26/5 Shia
    Nu MaraFara (Sara)
    vikh(Sara) sjukskriven tom den:23/4,väntar på svar om HP.

• MumsMaräng

Hej Godingar!
    Det är så kul att gå in och läsa när man inte varit inne på några dagar!

Angeni: Kul med lite måleri!

Nihao: Jag måste ta en prommis och kolla var ni bor/bygger! Lycka till med allt!

Jolins faster: Jag förstår verkligen att det är tufft med jobbet, och jag tycker du är superduktig som orkar vara så pass samlad som du är och inte bara säger"skit i det" och sjukskriver dig eller något. Tappert kämpat! Och vilken utgången än blir, så har du en LÅNG paus från allt vad jobb heter inom synhåll. Jag håller på dig! Och behöver du tio-femton gravida brudar som kommer och spöar skiten ur någon som varit dum mot dig, så tar vi våra hormoner och kommer på stört!

HippYgirl: Skönt att du inte känner av HELPen något, utan mår bra! Jag förstår att det är hålligång med barnen redan nu och tycker att du och Alex gör ett superbra jobb med er familj! Guldmedaljer och hedersomnämnanden är i sin ordning!

Tja, här går livet sin gilla gång. Mycket möten och inte så himla mycket ork. Benen håller på att lossna från kroppen (eller något) och höfterna bråkar. Annars verkar Lillebror må bra och jag också.

På torsdag blir jag 40 år. Så är det. Och livet har både gått väldigt fort och innehållit väldigt mycket, tycker jag. Det är helt OK att jag fyller 40. Några av väninnorna har superångest vet jag, för vi är en hel drös som fyller 40 i år bland de jag umgås med. Men jag är rätt tillfreds med var jag befiner mig i livet och vem jag är. Framför allt är jag otroligt tacksam över att ha en familj som jag älskar och som älskar mig, och över den enorma ynnest det är att få ett till barn så här dags i livet.

På fredag blir det lunch och tårta i skift till vänner och släkt. Skönt att matsalen är i användbart skick, om än inte klar.

Stor påskkram till er alla!
    MumsMaräng

• Jolinsfaster

MumsMaräng: Du vet hur man peppar folk hör jag. Tack! Dessvärre hjälpte det inte. Jag har fått papper på att jag blivit uppsagd pga arbetsbrist(?!). Jag har inte skrivit på papprerna än, utan vill fundera på det. Det var så konstigt formulerat på papprerna att jag pratat igenom det med "dumma" chefen igen. Det står att jag sägs upp pga arbetsbrist, att min uppsägningstid är en månad, att anställningen upphör 14/6-10 (då jag går på mammaledighet) och att jag är arbetsbefriad mellan 1 april (på torsdag??) och 14 juni. Jag fick inte alls ihop det. Med uppsägningstid menas det väl att anställningen upphör? Tror inte heller att det var from torsdag dom ville att jag skulle sluta jobba heller. Chefen skulle kolla upp det. Jag har begärt att få grunderna till uppsägningen skriftligen som det också stod att jag kunde göra.

Företaget tycker dom är schyssta som ger mig lön fram till mammaledigheten, och om jag bestrider uppsägningen tänker dom inte ge mig nån lön under den perioden!

Har varit i kontakt med både advokat och facket. Advokaten tyckte jag skulle kolla om jag kunde få hjälp via facket eftersom advokat kostar så mycket. Tydligen måste man vara medlem i minst 3 månader för att få hjälp via facket, så det kommer bli advokat.

Fattar inte hur företaget kan ändra riktning! Ena stunden sägs jag upp för att jag jobbar för långsamt, och nu säger dom arbetsbrist. Jag ifrågadesatte det rejält, men dom slingrade sig som ålar och svarade inte på mina frågor. Hade en anställd med mig som stöd som antecknade allt, och nu vill cheferna ha dom anteckningarna! Tycker bara att det är märkligt att dom 5 månader senare kan säga upp nån pga arbetsbrist. Lite längre framförhållning måste ju finnas.

Funderar på att sjukskriva mig i morgon och fundera över allt. Har tagit ledigt på torsdag redan. Bläääh!

• shia

I morgon bär det av till stugan i Tärnaby för en veckas semester, ska bli såååå skönt! Ser dock mindre framemot 15 timmar i bilen , men det ska nog gå :)

Super många påsk kramar till er alla {#lang_emotions_sunny}

• Plogen

Jolinsfaster: fy tusan vilken sits du hamnat i! Det låter verkligen som att dom har panik och vill bli av med folk till varje pris. Är det fler som får gå eller bara du? Hoppas att du får bra hjälp av advokaten!

Skuggspel: spännande med budgivning! Och har man händig bekantskapskrets/är händig själv så är ju renovering inget hinder, då får man det ju som man vill ha det i alla fall!

Mumsmaräng: Jättegrattis i förskott! Det är du och jag som toppar åldringsligan i det här gänget!

Start på mammaledighet: ingen aning! Ena dan vill jag jobba så länge som möjligt, och nästa dag vill jag gå hem bums! Jag får återkomma helt enkelt!

• skuggspel

Jolinsfaster: Va arg jag blir när jag läser ditt inlägg! Man får nog inte säga upp någon pga att de jobbar för långsamt så de tog till knepet arbetsbrist..
    Men du, ring VLT!!!

• HippYgirl
    mums: Grattis! :) 

Jolinsfaster: Fy va dålig stil! dom försöker ju bara komma undan!

Skuggspel: hur går det med budgivningen?

Usch så det ska bökas på nätterna. okej på dagarna men på nätterna vill jag faktiskt sova! :)

Nu ska vi snart fixa till Påskgubben som ska gå till dagis :)
Svar på tråden bf-juni västerås