• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • HippYgirl

Skuggspel: jag skulle lätt rekomendera citypraktiken på stan! både kicki och marie är super mysiga! :)

Hoppas alla får en super Påsk! här ska vi ha lite vänner över och Alex syster kommer ner från falun :)

• Bezilia

Skuggspel: Även jag kan varmt rekommendera Citypraktiken. Jag går hos Marie och hon är hur gullig som helst. Dessutom har vi haft en jättebra föräldragrupp. Vi hade fyra träffar på 2,5 timmar vardera och fick mycket tid för att prata och det var inte bara "utbildning".

• skuggspel
    HippYgirl och Bezilla ;Tack!! Ok, då ska jag ringa dem när det inte är helg längre!
  • happy73

skuggspel jag bor på narvavägen hammarby men vi har våran BM på viksäng. super bra. De har också erfarenheter av många tvillingar. Bra Bvc o pappa grupper.Grattis till huset.

Grattis mum

angeni
    jag kände sparkarna mycket tidigare den här gången men den är lugnare.

plogen jag ligger också över normal på kurvan o det gjorde jag även med isak. Men i mitt o slutet av graviditeten så låg jag under normal. Man kan växa på olika sätt(olika fort) så ta det lugnt så kanske det lugnar ner sig växandet.

• MumsMaräng

Glad påsk till er alla! Hoppas att ni har det bra och får ta det lugnt.

Tack för alla snälla gratulationer! Jag var HELT slut på kvällen när gästerna hade gått. En dag städ och handling, en och en halv dag matlagning och förberedelser och så två omgångar gäster. Det är tur man inte gör sådant här så ofta! Lite orolig blir jag när jag tänker på sommarens inbokade dop/bröllop. Jag menar, det är lätt att säga "men ta det nu lugnt och låt andra göra jobbet", men jag vet inte om det skulle fungera hos er? Hos mig gör det då inte det.

Nå, det var mysigt att bli uppvaktad och roligt att träffa så många vänner och dagen blev på det hela taget riktigt lyckad.

Min glada svärmor passade på att beklaga sig länge och väl och högt och ljudligt över allt som hon kom på som vi inte har gjort klart med huset och hur fel vi prioriterar och vad onödigt allt vad som vi hade köpt och gjort. Sedan fick jag en orkidé i plastkruka med prislappen kvar. Klimax nåddes när någon frågade vad vi tänkt för pojknamn och jag berättade att vi funderade på Leander, Leon eller William. "Näääeee, de va väl fuula namn. De tycke ja va fuuula namn! Ja tycke han kan heta LIAM. De andra va fula namn i alla fall." Ja, och i det läget var det som ni förstår tur att jag inte var beväpnad. Puh! Ja, ja, jag är glad att hon inte bor närmare.

Vad skönt för er som går på föräldraledighet nu! Jag hoppas ni får en vilsam och glad tid!

Skuggspel: Många grattis till huset! Vad härligt att få börja fundera över planering och estetik! Det roligaste som finns! Jag hoppas att du får tag på en BM här och slipper sitta och åka till Sthlm för det hela tiden! Säg till omni behöver rekommendationer på hantverkare. Jag har kontakter vad gäller allt från gräv till el.

Jag ska till KLARA på onsdag och träffa Björn Carlsson. Är lite nervös inför det. Det känns så självklart vad de kommer att säga. Ja, jag får göra ett försök i alla fall.
    I övrigt börjar jag med akupuktur mot foglossningssmärtorna vecka 15. Har någon testat det?

Plogen: Vad mysigt med en boarder collie! De brukar vara så trevliga tycker jag!

Kram till er alla!
    MumsM

• angeni

Mumsmaräng: Jag tror vi ska till samma läkare på onsdag. Vi ska vara där 11,15. Jag hoppas jag får igenom som jag vill. Att jag vill ha ett snitt. Jag tänker vara envis, vilket jag är känd för att vara Bara hoppas det håller.

Lina har piggnat på sig lite och jag börjar känna mig lite gladare Igår hade vi mamma och mats över på lite påskmat och kortspelande.

Vi har även målat lite mer i källaren, nu är det bara 3 väggar kvar så det börjar hända saker Så imorgon kan vi möblera.
    Var till ikea igår och köpte lite möbler. Ser fram emot att möblera.-)

Det där med svärmödrar är ett konstigt fenomem. Min frågar varje gång vi varit iväg om vad det är för kön trots att sambon sagt att hon inte får veta. Hon tror väl hon kan övertala mig.

Vi har väl inte kommit någon vart i namndiskutionen trots att vi vetat könet i en månad nu. Inte blev det lättare inte. Denna unge kommer inte få något namn förrän den är ute.

Skuggspel: Grattis till huset!

• MaraFara
    Plogen skrev 2010-03-31 22:40:53 följande:
    Var förresten till Bm idag. Allt var bra, fast magen är stooor! Jag ligger över snittet på symfus fundus. Jag frågade om det innebär att jag får en jättebebis, men det behövde tydligen inte vara så. Hon sa att det kan vara mycket fostervatten och att det beror på vem som mäter, om dom trycker hårt eller inte. Fast folk på jobbet och kompisar frågar om det är tvillingar... Har nu gått upp 13 kg. Hur mycket har ni andra gått upp?
    Att ligga över snittet har jag gjort hela tiden.. Har ju även fått bekräftat via ultraljud att Melvin är lika stor som en bebis som är 2 veckor äldre, så det är inte så konstigt.. Ska till Bm på torsdag igen så då får vi se hur mycket magen har växt.. Har även en magbild ute i mitt galleri som är nån vecka gammal..

Jag fick göra ett tillväxtultraljud med förra barnet för att min magkurva sköt iväg ordentligt på slutet, och då låg jag över övre kurvan.. Ut kom en bebis på 4010 gr, 1 v över tiden.. Så stort mått behöver inte betyda stor bebis.. Nu var han iofs stor jämfört med mina andra barn som vägde 3290 och 3370 gr :).. Men det kändes ingen skillnad när han skulle ut, för det gjorde lika överjävligt ont som med nr 1 (nr2 är ju planerat snitt)..

Å vad gäller viktuppgång så har jag snart spräckt 100 kg-gränsen.. Mindre roligt, men men.. Vägde 70 kg när jag blev gravid, och väger nu 96 kg.. En viktuppgång på 26 kg.. Ja, vad säger man :)?
  • MaraFara
    MumsMaräng skrev 2010-04-03 10:19:09 följande:
    Glad påsk till er alla! Hoppas att ni har det bra och får ta det lugnt.Tack för alla snälla gratulationer! Jag var HELT slut på kvällen när gästerna hade gått. En dag städ och handling, en och en halv dag matlagning och förberedelser och så två omgångar gäster. Det är tur man inte gör sådant här så ofta! Lite orolig blir jag när jag tänker på sommarens inbokade dop/bröllop. Jag menar, det är lätt att säga "men ta det nu lugnt och låt andra göra jobbet", men jag vet inte om det skulle fungera hos er? Hos mig gör det då inte det.Nå, det var mysigt att bli uppvaktad och roligt att träffa så många vänner och dagen blev på det hela taget riktigt lyckad. Min glada svärmor passade på att beklaga sig länge och väl och högt och ljudligt över allt som hon kom på som vi inte har gjort klart med huset och hur fel vi prioriterar och vad onödigt allt vad som vi hade köpt och gjort. Sedan fick jag en orkidé i plastkruka med prislappen kvar. Klimax nåddes när någon frågade vad vi tänkt för pojknamn och jag berättade att vi funderade på Leander, Leon eller William. "Näääeee, de va väl fuula namn. De tycke ja va fuuula namn! Ja tycke han kan heta LIAM. De andra va fula namn i alla fall." Ja, och i det läget var det som ni förstår tur att jag inte var beväpnad. Puh! Ja, ja, jag är glad att hon inte bor närmare. Vad skönt för er som går på föräldraledighet nu! Jag hoppas ni får en vilsam och glad tid! Skuggspel: Många grattis till huset! Vad härligt att få börja fundera över planering och estetik! Det roligaste som finns! Jag hoppas att du får tag på en BM här och slipper sitta och åka till Sthlm för det hela tiden! Säg till omni behöver rekommendationer på hantverkare. Jag har kontakter vad gäller allt från gräv till el.Jag ska till KLARA på onsdag och träffa Björn Carlsson. Är lite nervös inför det. Det känns så självklart vad de kommer att säga. Ja, jag får göra ett försök i alla fall. I övrigt börjar jag med akupuktur mot foglossningssmärtorna vecka 15. Har någon testat det? Plogen: Vad mysigt med en boarder collie! De brukar vara så trevliga tycker jag!Kram till er alla!MumsM
    Grattis i efterskott..

Jag fick akupunktur för min foglossning när jag väntade förra barnet.. Fick då börja redan i gravvecka 13, men blev oerhört hjälpt utav det.. Visst, efter ngr behandlingar blev jag sämre, men tydligen ska det vara ett bevis på att kroppen svarar på behandlingen.. På slutet så hade jag inga besvär alls..
  • skuggspel
    Plogen skrev 2010-03-31 22:40:53 följande:
    Var förresten till Bm idag. Allt var bra, fast magen är stooor! Jag ligger över snittet på symfus fundus. Jag frågade om det innebär att jag får en jättebebis, men det behövde tydligen inte vara så. Hon sa att det kan vara mycket fostervatten och att det beror på vem som mäter, om dom trycker hårt eller inte. Fast folk på jobbet och kompisar frågar om det är tvillingar... Har nu gått upp 13 kg. Hur mycket har ni andra gått upp?
    Plogen; jag var också stor förra grav. Jag fick en kille på 3,5 kilo och 55 cm, så himla normalt med andra ord! Tvillingkommentarer verkar vara något folk generellt kläcker ur sig så fort de ser en normalstor gravidmage också..{#lang_emotions_smile}

Vad jag gått upp denna graviditet vill jag nog inte tänka på.. Äh, började på 69 för jag hade inte gått ner allt från förra gången och nu ligger jag på 86.  Så 17 kilo och det är v 23+1. Normalvikten för mig är 60 kilo och därifrån är det 26 kilo... Hoppla!

Angeni Jag känner mycket mindre denna gång även om det är två. Förra gången var det liv och rörelse från v 14-15 och det kändes tydligt både utanpå och inuti sådär runt v 20. Nu har jag moderkaka i framvägg så det kan påverka sa bm.

Mums, så roligt att den stora dagen var lyckad!!

MaraFara Va skönt det var, rent egoistiskt, att läsa om någon annan som också gått upp en liten liten gnutta mer än sisådär tre kilo..{#lang_emotions_wink}
  • Plogen

Hej alla! Skönt att höra att det är fler än jag som gått upp en del i vikt! Mamma gick upp 20 kg med mig, och jag vägde "bara" 3400, så jag hoppas att history will repeat itself...

Nu ska vi strax lämna ifrån oss vår nya älskling, vovven. Det har varit jättekul att prova på hundlivet, och mannen vill nu köpa en border collie... Inte helt otippat. Vi har läst på svenska vallhundsklubben att dom egentligen inte rekommenderar border collie som sällskapshund, men denna individ verkar må toppenbra så länge han får mycket promenader och sök-lekar. Men det blir inget hundköp i år i alla fall, mitt fokus ligger på annat håll!

Skuggspel: Grattis till huset! Det är så spännande med husköp! När får ni tillträde?

Svar på tråden bf-juni västerås