• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • Plogen

Just nu sitter jag hemma i soffan ihop med en Border collie! Vi ska vara hundvakt i påsk. Det är första gången vi har hund på egen hand, varken mannen eller jag är uppväxta med hund så det hela är mycket spännande! Vi kommer mest att vara hemma och gå på promenader, men det blir nog någon tur ut i skogen med matsäck och leka gömma pinne.

• skuggspel
    HippYgirl;
    Just för tillfället leder vi budgivningen, det är bara en annan budgivare kvar och de ville tänka på saken tills imorgon.. Det kan gå hur som helst.
  • Plogen

Var förresten till Bm idag. Allt var bra, fast magen är stooor! Jag ligger över snittet på symfus fundus. Jag frågade om det innebär att jag får en jättebebis, men det behövde tydligen inte vara så. Hon sa att det kan vara mycket fostervatten och att det beror på vem som mäter, om dom trycker hårt eller inte.

Fast folk på jobbet och kompisar frågar om det är tvillingar... Har nu gått upp 13 kg. Hur mycket har ni andra gått upp?

• Addisen
    God morgon tjejer,

Mumsmaräng
    Ett stort GRATTIS, va kul att fylla jämt och jag gillar verkligen din inställning. Jag förstår inte heller folk som har ångest inför födelsedagar. Varje ålder har ju sin charm.

SKuggspel
    Jag håller tummarna för er att ni vinner budgivningen!

Jolinsfaster
    Jag håller med Skuggspel, kontakta VLT. Sådär kan det ju inte göra, först säga att du är för långsam och sen sparka dig pga arbetsbrist. Låter så himla misstänkt. Men jag är riktigt imponerad över hur stark du är som inte ger upp. Fortsätt stå på dig!

Plogen
    Jag va oxå hos BM igår, fick en smärre chock. Jag hade gått upp 3,5 kg på 1 månad {#lang_emotions_surprised}
    Så nu är jag på + 9,5 kg. Men jag har ju även börjat samla på mig vätska så jag försöker intala mig själv att det är vatten alltihop {#lang_emotions_innocent}
    Min lille grabb hade även fixerat sig nu och det känner jag verkligen av. Det ilar neråt hela tiden nu nästan och mitt gångtempo har gått ner ännu mer, blir snart omkörd av pensionärer med rullatorer {#lang_emotions_laughing}

Idag åker jag och sambon hem till hans hemstad Sollefteå och firar påsk med hans familj. Så jag önskar alla redan nu en GLAD PÅSK!
  • angeni

Godmorgon alla!

Plogen: Mitt SF-mått sköt i höjden förra gången. Var väldigt stort i vecka 38. Vi fick en tid till specen efter lite tjat och då fick vi tjata till oss ett ultraljud. Var ingen jättebebis men hyffsat med fostervatten.
    Det sa iofs barnmorskan med när hon kände på magen att det var gott om fostervatten.

Mumsmaräng: Grattis på 40-års dagen! Hoppas du får en fin påskhelg med mycket uppvaktning

Jolinsfaster: Håller tummarna för att allt löser sig. Men låter väldigt konstigt att de ändrar sig om vad som gäller för uppsägningen. Väldigt skumt beteende.

Denna helgen hade vi hoppats på skulle bli en lugn helg. Hade tänkt säga ifrån alla påskmiddag som erbjuds då vi känner att vi behöver måla klart. Har visning på tisdag så då vill man att det ska se bra ut.
    Dock så har lillskruttan feber. Och med tidigare uppmaningar efter urinvägsinfektionen ska vi åka in vid feber så har nu ringt vårdcentralen och hoppas på att de kan ta urinprov. Vore skönt att se att det inte är något speciellt nu när det är långhelg. Hon har inga andra symptom än feber så värt att kolla det iallafall.

Igår fyndade vi även lite. Var på möbeloutlet i hallsta och köpte en  liten 2-sitssoffa för 1800:-. egentligen var priset 6000:- Men var 70%rabatt. Inte fel det alls. soffan  ska stå i källaren när vi möblerat klart. Ska visa att det går att använda rummet till ett extra vardagsrum. Så det blir även lite shopping på Ikea.

• angeni

Ni andra som inte väntar första barnet - känner ni någon skillnad i sparkademönstret i jämfört med första barnet?

Denna lilla buse sparkar fruktansvärt mycket på just min kissblåsa samt inåt i magen. Har inget minne av att Lina gjorde det, hon försökte mest tränga ut genom magen.
    Sedan möblerar denna buse om varje kväll så fort jag försöker lägga mig tillrätta i sängen.

• HippYgirl
    Angeni: Leah små sparkade lite kommer jag ihåg men "krabaten" trycker med hela kroppen! mycket större och fler rörelser. helst på nätterna och när man är ute och går. Det är mycket tryck neråt och sparkar i revbenen.

jaha då var det Påsk, ska man kanske påskpyssla lite? jag är super dålig på sånt. vi får väl ta fram vattenfärgen och kladda lite :)
  • Jolinsfaster

Grattis på födelsedagen Mums! Du gör helt rätt i att skippa det där med åldersnoja. Man har nog att tänka på ändå.

Nu har jag varit i kontakt med både facket och advokaten igen. Fick rådgivning från facket om hur uppsägningsbeskedet ska skrivas för att det inte ska bli några missförstånd. Jag har vidarebefodrat synpunkterna till cheferna. Får se om dom ändrar det såsom jag vill ha det. Känns som det är bättre om jag skriver det själv. Inte för att jag kommer att gå med på det ändå, men det ska ändå vara korrekt skrivet. Advokaten ska jag träffa för rådgivning på tisdag. När jag pratat med henne i telefon tycker hon helt klart att det låter mysko. Jag är så trött på cheferna nu så det finns inte. Har inga känslor kvar, utan nu ska jag bara se till att jag själv ska få det så bra som möjligt.

Så jag får skriva in mig på listan över mammalediga för hur det än kommer att gå jobbar jag bara april ut:
    Start på mammaledighet:
    16/4 Bezilia (Anna)
    Nu skuggspel (Sanna)
    Nu HippYgirl (Elin)
    Nu Angeni(Jenny)
    30/4 Lady of Baqueta (Annika)
    26/5 Shia
    Nu MaraFara (Sara)
    vikh(Sara) sjukskriven tom den:23/4,väntar på svar om HP
    30/4 Jolinsfaster

Igår var jag till BM. Hon blev också helt upprörd över min historia. Men annars var allt bra med bäbisen. Ligger fortfarande preciiis på medel på magkurvan. Har gått upp totalt 5 kg hittills. Det känns bra.

Hoppas alla får en glad påsk. Se till att äta godis! Det bästa med påsken, förutom all ledighet.

• skuggspel

Hej alla!
    Yes yes yes! Vi vann budgivningen! Nu fick jag mitt drömruckel! Alldeles för litet, för dyrt och inte renoverat sedan nittonhundrafrusifast någon gång..{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_sunny}{#lang_emotions_heart}

{#lang_emotions_gravid}Har ni tips på en bra BM?
    Jag kommer inte palla flänga fram och tillbaka till sthlm länge till vill jag lova! Där har jag bm på söder, på mammamia, ultraljud varannan vecka på KS och specmödravård/läkarbesök andra dagar ev varannan v på KS.{#lang_emotions_surprised} Galet! Dessutom flytta, renovera hus och vara gravid med tvillingar.. hejja!

Vi kommer bo på hammarby, jag antar att det finns mödravård på oxbacken men läkarna där är riktiga klåpare! Otroligt dålig erfarenhet av dessa och då tänker jag att bm där kanske inte heller är helt lyckat? Om någon kan rekomendera någon bra bm vore det toppen!

• Bezilia

Grattis på födelsedagen Mums! Hoppas att du haft en riktigt bra dag och att familjen passar upp på dig idag!

Plogen: Idag var jag hos barnmorskan och ligger under mitten på SF kurvan. 30 cm i v. 32+4. Och jag har gått upp ca 10 kg. Det känns ganska lagom.
    Vad kul ni är med hund förresten! Hoppas att det går bra!

Svar på tråden bf-juni västerås