• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • Nihao

Massa kramar Shia. Begravning behöver man inte behöva ta semester för, det brukar man få via företaget (och/eller FK? Fråga), så jag håller nog också på att du ska åka och träffa din farfar medans du kan, om du känner att du vill det. Är inte nattåg billigt också? Jag menar bara att det inte är kul att ångra nåt sen...
    Fler kramar.

Sussie: glad att jag kunde hjälpa till, jag tycker det är ett utmärkt enkelt hjälpmedel för att bära lilla magen lite enklare. :)

• HippYgirl

Shia: Baklaghar verkligen! usch så tråkigt! men tror nog att du ska försöka ta dig dit om det går.

Idag fick jag tack kort från min kusin. han fick en son 17/2 som gick bort 10/3 :/ Vi har inte träffats på länge men när jag såg annonsen i tidningen satt jag och säkert grät i en timme. den lille stackarn hade fått en missbildning i hjärnan. Så vi satte in pengar på ett konto som gick till hans gravsten. Känns så himla konstogt när någor sånt händer. så Sitter man här själv med 2 friska barn och ett till på väg. Fy vad lycktligt lottad man är!

Idag har jag också lärt mig att: cykla fram och tillbaka mellan hemma (Skälby) och busborgen (kopparlunden) är INGEN bra ide när man är i vecka 37! Man har varken kroppsformen eller kondisen för det. Speciellt inte när man inte cyklat sen i oktober heller *ler*

• happy73

shia beklagar verkligen. Men säger som de andra att du kanske ska försöka åka upp. Men du måste känna själv hur du vill göra.

Angående bedövningen är det bra att du säger till när du kmmer in hur du vill ha det. Jag sa att jag ville ha den och att jag vill inte höra några ord att det är försent. Personalen sa att jag skulle säga till när jag kände att nu orkar jag inte längre nu gör det jätte ont.Men det är jätte svårt o veta för man vet ju inte om man bara är kinkig. Men tänkt på att läåkaren kan kanske inte komma på en gång o det kan bvara fler före dig som ska ha den.

• angeni

shia - beklagar verkligen.

Idag har vi passat på att njuta av det fina vädret. Vi tog även en promenad runt i området för att hitta bebisgunga. Tänkte pröva att gunga med Lina första gången. Men fick gå hem utan att gunga då vi bara hittade vanliga gungor. Gick kanske förbi ca 8 gungställningar men ingen med bebisgunga

Hoppas ni andra har det bra i solen!

• Bezilia

Shia: Hoppas att dagen varit ok trots allt ledsamt! Tror säkert att du kommer fram till vad som känns rätt.

När det gäller smärtlindring så har även jag hört att epidural är bra. Syrran fick det och var supernöjd. Är det någon som hört om dåliga erfarenheter av det?

Shit vad den här veckan går fort. Nu har jag ju bara tre arbetsdagar kvar. Känns lite konstigt! Kommer antagligen bli smått rastlös av att vara hemma men är det sånt väder som det varit idag så kan det nog bli riktigt bra! Vi får väl slå våra kloka huvuden ihop och hitta på saker så kan vi nog få tiden att gå lite fortare! :)

När och var ska vi ha nästa fika förresten?

Vad sägs om 24 eller 25/4?

• MaraFara
    Bezilia skrev 2010-04-13 22:52:38 följande:
    Shia: Hoppas att dagen varit ok trots allt ledsamt! Tror säkert att du kommer fram till vad som känns rätt.När det gäller smärtlindring så har även jag hört att epidural är bra. Syrran fick det och var supernöjd. Är det någon som hört om dåliga erfarenheter av det?Shit vad den här veckan går fort. Nu har jag ju bara tre arbetsdagar kvar. Känns lite konstigt! Kommer antagligen bli smått rastlös av att vara hemma men är det sånt väder som det varit idag så kan det nog bli riktigt bra! Vi får väl slå våra kloka huvuden ihop och hitta på saker så kan vi nog få tiden att gå lite fortare! :)När och var ska vi ha nästa fika förresten? Vad sägs om 24 eller 25/4?
    Jag har inte så bra erfarenheter av den, men är ändå positiv till att ta den.. Första gången så tog den inte bra, så dom fick lägga om den 3 ggr.. Och sista gången så punkterade dom ryggmärgshinnan, en sk durapunktion, vilket kan ge en helvetisk huvudvärk för att det sipprar ut ryggmärgsvätska.. Men jag klarade mig från det..
    Och sista gången så kunde jag inte kissa tack vare den, så jag fick gå med kateter i 3 dagar..
  • Addisen

God morgon tjejer,

Jag kan fika både den 24/4 och 24/5.

Jag startar en lista, skriver upp dig Bezilia eftersom du föreslog datumen.

24/4
    Bezilia (Anna)
    Lady of Baqueta (Annika)

25/4
    Bezilia (Anna)
    Lady of Baqueta (Annika)

• MaraFara

Å den här gången ska inte ngn impulsiv plattläggning eller ngt annat komma emellan..

24/4
    Bezilia (Anna)
    Lady of Baqueta (Annika)
    MaraFara (Sara)

25/4
    Bezilia (Anna)
    Lady of Baqueta (Annika)
    MaraFara (Sara)

• Jolinsfaster

Shia: Hoppas gårdagen blev okej igår trots alla tråkigheter. När det gäller din farfar så om du känner att du vill åka så löser sig resten med pengar och jobb. Folk ställer upp mer än vad man tror när det krisar sig. På mitt företag fick jag inte ledigt utan fick ta semester för att gå på min farmors begravning, så hör med din arbetsgivare vad som gäller.

Igår fick vi inbjudan till ett bröllop, som är 16 dagar efter bf. Är ett par kompisar som vi inte är jättenära, men dom var med på vårt bröllop i somras och vi träffas lite då och då. Är egentligen makens lillebrors frus syster + bihang. Är jätteglad att vi blev bjudna för jag kände att det var inte självklart att vi skulle bli det. Men frågan är om det funkar att gå? Även om bäbisen kommer ut i utsatt tid så är den ju bara 16 dagar när det är dags, och det känns inte riktigt som man fått ordning på rutiner och sånt på så kort tid. Funderar på att tacka nej till festen och gå till kyrkan om vi känner att vi klarar av det just den dagen. Vad skulle ni andra ha gjort?

Innan sovdags igår blev det åter en namndiskussion om pojknamnet, eftersom flicknamnet är klart sen länge. Pojknamnet gick från Robin, Gustav, Alexander, Hampus till Max, Maximilian och slutade med Axel. Så det är väl där vi är just nu.

Svar på tråden bf-juni västerås