• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • MumsMaräng

Shia: Vad tråkigt att höra med din farfar. Jag är verkligen ledsen för din skull. Däremot tror jag inte att du behöver oroa dig för barnet. Det är skillnad på att vara ledsen och att få panikattacker eller något. Hela det "normala" känsloregistret är fullt tillåtet. Vem vet, kanske får du ett barn som blir extra bra på att känna in människor och är extra i kontakt med sig själv och sina egna känslor? *ler* Det verkar som att både livet och döden blir tydligare när man får barn. Hur sköra och hur starka vi är som människor. Hur lätt vi går sönder, fysiskt och psykiskt, men också vilken fantastisk förmåga vi har att läka och hjälpa och växa. Nu förlorade du din farfar, och ingen kommer att ersätta honom. Jag tror inte på det där pratatet om att man får någon annan i stället. Det är en tröst i att man kan leva sitt liv så att det blir så meningsfullt för människor att faktiskt ingen riktigt kommer att fylla det hål man lämnar. Det nya barnet kommer att fylla sin egen plats och älskas av dig med en alldeles egen, unik kärlek som bär ditt barns namn. Den kärleken, och den du är, kommer din farfar alltid att vara del av.

• shia

mumsmaräng : tack för dom fina styrke orden {#lang_emotions_flower}

Plogen: Jag har varit otroligt mycket med farmor och farfar. Tyvärr så har våran kontakt de sista 2 åren varit lite dålig, men jag försöker att inte ha så dåligt samvete över det, kunde ha varit lite bättre på att höra av mig. Jag försöker i stället minnas alla andra 28 år jag har fått med honom.
    Jag tror att dom aldrig stänger trådarna förrän det slutar att vara aktivitet på dom.

• Addisen

Shia
    Jag beklagar verkligen...jättetrist att höra om din farfar.
    Tänker på dig!

Idag har jag äntligen börjat packa bb-väskan. Har dragit lite på det men nu börjar jag bli nervös för att det ska sätta igång så jag kände att det va bäst att få det gjort.
    Idag har jag haft mycket ilningar nedåt och han lever om hela tiden. Men jag känner inga värkar ännu, eller iaf tror jag inte det (hur ska man veta lixom{#lang_emotions_wink}).
    24 dagar kvar till BF. Har börjat sova på plastad frotté och sitta på det både i soffan och i bilen, you never know how and where it will start. {#lang_emotions_tongue_out}

Jag tycker en fika knytis låter som en bra idé, och det vore ju super om vi kunde vara hos dig Mumsmaräng. Säg bara va jag ska ha med så fixar jag {#lang_emotions_laughing}

Ska vi spika en dag snart?

• vikh

Hejsan lady of Baqueta spännande snart dags för dig att föda,jag har sex veckor kvar tills det är dags.Undra vad det är man ska packa med sig i väskan till bb,vad har du för tips??Hls:vikh(Sara).

Hejsan alla har vi bestämt när vi ska ses igen och fika,blir det den 24/4,25/4 eller den 1/5,2/5.Om vi inte kan vara hemma hos nån så kan vi ju fika på stan eller nått.
    Hls:vikh(Sara)..

• Bezilia

Den 25:e hos Mums, borde väl bli bra. Då är det ju många som kan! Vad ska vi ta med oss? Och att vi ses den 25:e behöver ju inte utesluta att vi även kan ses helgen därpå eller hur?! :) Jag har ju HP från och med imorgon så jag kommer vara sällskapssjuk som få!

Idag var vi på Gekås i Ullared. Handlade en del barnsaker, framföraäät sängkläder och så. Dessutom hittade jag lite födelsedagspresenter till systerdöttrarna och fiskedrag till sambon :) Köpte nästan ingenting till mig själv. Till sommaren blir det nog en sväng dit igen. Familjen har sommarhus i Halmstad så det är ju bara en timme att åka. Idag var det inte så  mycket folk där och då är det ju faktiskt helt ok att åka dit.

Shia: Beklagar sorgen! Hoppas att flygtrafiken ordnar upp sig och att du får flyga upp till Umeå för begravningen. Kram på dig!

• MumsMaräng

God morgon Vännerna! Hoppas att ni sovit gott?
    Jag tog och masade mig upp för någon timma sedan. Bättre gå upp och få något gjort än ligga kvar och drömma stressdrömar, tänkte jag. Det är mycket sådant nu. Folk drunknar och det brinner och jag missar flighter.... Ja, ja. Det är ju inte alla som har mardrömmar som det går att vakna från, så man får vara tacksam över det.

Angående fikaknytis- ta med precis vad ni vill! Det är inte så noga. Vi dukar upp och plockar det vi gillar. Hade jag mer tid och ork skulle jag säga att jag fixar rubbet, men det känner jag inte att jag hinner.

I går skulle jag lämna V på kalas klockan ett, eftersom jag hade supermycket att skriva hemma innan idag, men så vägrade han vara ensam på kalaset och så fick jag vara kvar till halv fem. Väl hemma fungerade inte internet alls (hade massa research som alltså strandade) och så ska folk ha mat, och så kom dottern med sin andra mamma som var snacksugen och... Ja, så nu sitter jag här och försöker vara så effektiv det går. Och skriver till er... ;D

Nej, Ladies, det här duger inte! Stor måndagskram från mig till er alla,
    Tant M

• Nihao

Hej alla fina tjejer! Solen skiner åter över Västerås. :)

Shia
    : Jag beklagar sorgen. Som Marängen sa, det är helt legitimt att vara både arg, ledsen och glad när man är gravid, huvudsaken är att man inte går över nån hysterigräns där allt släpper... men man klarar nog det med. Tänk på dig själv, bäbisen klarar sig bra i magen.

Lady of baqueta: Vad duktig du är som förbereder så mycket! Själv hade jag nog inte tänkt på att sitta på plastfrotté i bilen och soffan, men det är ju jättesmart. Önskar man var lika välplanerad som du, men det liksom försvinner när man har flera barn som tar all tid... :) Hoppas du får må bra hela vägen!

HippYgirl: Fy för att ha ont! Men nu är väl du ganska långt gången va? Snart pluppning, ska bli jättespännande när gruppen börjar föröka sig. :D

Marängen: Kokar du kaffe den 25:e så grejar nog vi resten. Man kan ju komma ihåg att man inte behöver baka/köpa nåt som ska räcka till alla, för blir vi tex 12 pers o alla tar med sig tillräckligt för alla så slutar vi med 12 bakverk och så många kan nog ingen av oss äta... Jag tycker rent krasst att vi kan dela upp den matiga biten och sötbiten, eller vad säger ni? Kan lägga in listan igen och sätta upp tex matbröd på mig.

• Nihao

Fika/ätbart hos Marängen 25/4
    (för visst är det väl bra att inte BARA stoppa i sig sötsaker..?)

Bezilia(Anna)
    Lady of Baqueta(Annika)
    MaraFara(Sara)
    Jolinsfaster(Ulrika)
    HippYgirl(Elin)
    Perni80(Pernilla)
    Angeni(Jenny)
    Nihao(Emma) - tar med matbröd
    vikh(Sara)
    Skuggspel (Sanna)
    MumsMaräng

• Nihao

Och skiggspel: Fint hus, hoppar ni får bra betalt för det så ni kan fixa till ert nya hus till ett drömhus för er alla 5!

• Jolinsfaster
    Shia: Beklagar sorgen. Om man ska tänka praktiskt så behöver du ju inte fundera mer på om du ska åka upp för att träffa honom eller inte, men samtidigt förstår jag att det är jobbigt att du inte hann träffa honom en sista gång. Se till att gå på begravningen iallafall. Det brukar vara skönt att säga hejdå, även om det är så himla ledsamt att gå på begravning.

Mums: Vilken tid ska vi komma till dig på söndag? Jag kan komma runt kl 14, då vi ska på profylaxkurs del 2 på förmiddagen.

Nihao: Vilket märke var det på gördeln du hade? Ska åka förbi Barnens hus på vägen hem tänkte jag. Låter som en bra idé att inte bara ta med sötsaker, även om det är hemskt gott.

I lördags kände jag mig jättegravid och gnällig. Magen var stenhård hela dagen, och kändes som bäbis låg längst ner och tryckte på. Var rätt jobbigt faktiskt, och springa runt på Erikslund halva dagen + gå på krogshow + Skybar till kl 1 var kanske inte det bästa, men igår var det som vanligt igen. Bäbis sparkade för fullt på morgonen, så det var ingen fara. Men jag som levt på som vanligt i stort sett fick känna på hur det är att vara gravid "på riktigt".

I morse var vi hos BM och allt såg bra ut. Har gått upp 7,5 kg nu och det känns okej. På rutinUL låg moderkakan i framvägg så jag har bokat tid för extra ultraljud. Är det fler här inne med moderkaka i framvägg? Ska bli kul att få se bild på bäbis en extra gång iaf.
Svar på tråden bf-juni västerås