• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • HippYgirl

skuggspel: har testat och det är lite svårt men man får göra så gott man kan *leR*

• HippYgirl

nu var jag snabb. det ska stå att alla täcken och lakan har OLIKA mått.

• Plogen

Nån som har nån erfarenhet av att ramla omkull? Jag ramlade av en pall som var sönder för en timme sen. Föll bakåt ner på rumpan. Först kände jag inga rörelser och tänkte att nu är det nåt som är fel. Men nu har jag känt två två svaga rörelser sen det hände. Det borde väl inte vara nån fara?

• MaraFara

Dags för barnmorskebesök igen.. Jag hade väl inte så mycket att säga i vanlig ordning, men efter att alla kontroller var avklarade så hade min Bm lite att säga..

Melvins hjärtljud slog så fint på 150 s/min, mitt Hb hade stigit till utmärkta 129 trots lite halvslarv från mig, och mitt blodtryck låg helt perfekt.. Sen skulle vi då mäta magen, och den hade ju dragit iväg rätt ordentligt mot sist.. På 2 veckor har magen växt 4 cm till hela 34 cm i v 32+, så nu ligger jag högst upp på magkurvan.. Hon började fråga mig om diabetes å dyl, men jag har ju aldrig haft problem med mitt blodsocker.. Hon började prata om att jag eventuell ska göra en glukosbelastning, men mitt blodsocker låg idag helt perfekt.. Men vi ska vänta och se till nästa gång vad som händer med tillväxten av magen, fortsätter den att växa så här så blir det kanske aktuellt med ett tillväxtultraljud för att se så att jag inte har en jätte-Melvin i magen..

Å precis som jag misstänkte så ligger lillskrutten helt startklar.. Huvudet är långt ner, och fixerat.. Så, vad väntar Melvin på egentligen?

• Nihao

Plogen: Ingen fara att ramla. Jag har också gjort det, får panik och känner inte barnet! Men bäbis mår fint. Det är mycket den klarar där inne med stötdämpande vattenballong runt sig. Men den blir förmodligen chockad av en smäll. Får man däremot ett hårt slag på magen, typ ramlar in i ett bordshörn eller nåt, så har jag hört att man ska kolla upp det om man är orolig. Framåt han ju barnet inte samma skydd.
    Känner du att barnet rör sig så lever det. :)

Mara: Oj oj, här växer det så det knakar. Härligt att han växer på sig, tror du han kommer komma tidigt? Fina värden du har.
    Jag tror min bäbis fortfarande snurrar runt (v33+0), han låg med huvudet neråt sist på kontroll fast nu har jag en känsla av att det snurras hej vilt. Jag måste ha en väldans uttöjd mage för den verkar ha gott om plats! O idag fick jag en njurspark som verkligen gjorde ONT.

Jolinsfaster: Våra små hade ingen kudde alls i början. De låg på rygg eller sidan (skedade med varann). Nu säger man att barnen ska ligga på rygg igen, det där har gått i vågor genom åren med spekulationer om t ex plötslig spädbarnsdöd (PSD). En del lägger barnen på mage nu också (det var tex rekommendationerna när vi var spädbarn), en del barn VILL verkligen det, men det bestämmer väl ni?! Det är bevisat att PSD minskat när man började lägga barnen på rygg, men däremot blir huvudena mer platta där bak. Prata och rådfråga din BM. :)

HippY: Hur går det med kroppen?

• HippYgirl

Plogen: känner du rörelser är det nog helt okej men känner du dig osäker så ring så du kan få komma upp på en koll!

Mara: jag gick in i vecka 38 i måndags och då var måtten på min mage 32 cm. :)

• MaraFara
    Nihao skrev 2010-04-22 13:57:29 följande:
    Plogen: Ingen fara att ramla. Jag har också gjort det, får panik och känner inte barnet! Men bäbis mår fint. Det är mycket den klarar där inne med stötdämpande vattenballong runt sig. Men den blir förmodligen chockad av en smäll. Får man däremot ett hårt slag på magen, typ ramlar in i ett bordshörn eller nåt, så har jag hört att man ska kolla upp det om man är orolig. Framåt han ju barnet inte samma skydd.Känner du att barnet rör sig så lever det. :)Mara: Oj oj, här växer det så det knakar. Härligt att han växer på sig, tror du han kommer komma tidigt? Fina värden du har.Jag tror min bäbis fortfarande snurrar runt (v33+0), han låg med huvudet neråt sist på kontroll fast nu har jag en känsla av att det snurras hej vilt. Jag måste ha en väldans uttöjd mage för den verkar ha gott om plats! O idag fick jag en njurspark som verkligen gjorde ONT.Jolinsfaster: Våra små hade ingen kudde alls i början. De låg på rygg eller sidan (skedade med varann). Nu säger man att barnen ska ligga på rygg igen, det där har gått i vågor genom åren med spekulationer om t ex plötslig spädbarnsdöd (PSD). En del lägger barnen på mage nu också (det var tex rekommendationerna när vi var spädbarn), en del barn VILL verkligen det, men det bestämmer väl ni?! Det är bevisat att PSD minskat när man började lägga barnen på rygg, men däremot blir huvudena mer platta där bak. Prata och rådfråga din BM. :)HippY: Hur går det med kroppen?
    Av ngn anledning så har jag fått en känsla av att han kommer i slutet av maj, eller början av juni.. Så ca 1 vecka före beräknat, är ju beräknad den 10 juni.. Men vill han komma redan i mitten av maj så får han det :).. Jag tänker inte stoppa honom..

När jag gjorde mitt 3D-ultra i v 28 så fick dom ju fram 29 maj som beräknad dag efter hur stor han var då, medans rutinultraljudet i v 18 sa 10 juni.. Så det ska bli väldigt intressant att se när han kommer och hur mycket han väger.. Är ju inställd på 4,5-5 kg då det var den fullgångna vikten dom kom fram till i samband med 3D.. Men att han är större än "normalt" det vet jag..
  • HippYgirl

Nihao: nja just idag är det inte alls bra! kan knappt röra mig. :/  Igår var nog den bästa dagen sen det kom för en vecka sen men idag är det värsta :/

• Plogen

Nihao/HippY: Tack för lugnande besked! Jag har känt rörelser som vanligt nu under eftermiddan så det var nog ingen fara. Man blir liksom nojjig!

• shia
    HappY: vad drygt att du ska få ha det så jobbigt nu på slutet av graviditeten! Men nu är det inte så länge kvar i alla fall tills bebben kommer {#lang_emotions_smile}

Jolinsfaster: vad blev det för säng från IKEA *nyfiken*

Har införskaffat babyskydd idag, känns som om man i alla fall måste ha det klart så man tar sig hem från BB. Det blev en Brio primo. Man kan köpa till en bas så man bara behöver "knäppa" fast stolen om man vill, utan att grejsa med säkerhetsbältet varje gång. Men vi provar först utan basen och sedan får vi se om vi känner att vi har behov av basen.
Svar på tråden bf-juni västerås