• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • skuggspel

Fika/ätbart hos Marängen 25/4
    Bezilia(Anna)
    Lady of Baqueta(Annika) Kärleksmums (jag vill ha sött{#lang_emotions_tongue_out})
    MaraFara(Sara)
    Jolinsfaster(Ulrika)
    HippYgirl(Elin)
    Perni80(Pernilla)
    Angeni(Jenny) - tar med lite frukter som man kan plocka av
    Nihao(Emma) - tar med matbröd
    vikh(Sara) - tar med mig pastasallad med kyckling.
    Skuggspel (Sanna) någon sorts kaka.
    MumsMaräng

• Plogen

Hippygirl: låter som att du har det riktigt tufft! Bra att kryckorna hjälper lite, men vi får hoppas att akupunkturen gör susen!

Angeni: Jag var på sista profylaxkursen i går och då passade jag på att fråga barnmorskan, hon trodde också att det var hicka! Väldigt lustig känsla.

Av nån anledning har jag fallit bort i fikalistan, så jag lägger till mig igen:

Bezilia(Anna)
    Lady of Baqueta(Annika) Kärleksmums (jag vill ha sött{#lang_emotions_tongue_out})
    MaraFara(Sara)
    Jolinsfaster(Ulrika)
    HippYgirl(Elin)
    Perni80(Pernilla)
    MumsMaräng
    Plogen - muffins
  • perni80
    Hej tjejer!

Shia: Beklagar verkligen sorgen! Ha inte dåligt samvete för att ni inte hade lika bra kontakt de senaste 2 åren. Utan som du sa, tänk på de 28 härliga år ni haft!

Tror ni att vi skulle kunna ses kl 13 istället?? För jag börjar jobba kl 16.30 och det vore kul att inte behöva stressa i sig mat och gosaker och framförallt missa allt snack!!! Vad säger ni om det???

Tur att jag är ledig på måndagar. Min helg har det varit fullt ös!!! Födelsedagsmiddag med trerätters på fredagen. Och mina kära vänner ville inte alls gå hem så kl 1 gick jag och la mig, sen vid 1.30 skickade min man hem dem :) I Lördags hade vi luch för 38 personer + 6 barn och 1 hund... Det gick över förvantan. Hur trevligt som helst och massor med mat. Som tur är så blev det inte så mycket mat över. Lite sallad och 1 paj. Så i söndags tog jag det ganska lugnt. Var tvungen att städa och sen jobbade jag ju på kvällen. Men där emellan tog jag det lugnt.

Vad roligt det ska bli att ses igen på söndag. Hoppas att det passar alla att vi ses kl 13 istället.

Bezilia(Anna)
    Lady of Baqueta(Annika) - Kärleksmums (jag vill ha sött{#lang_emotions_tongue_out})
    MaraFara(Sara)
    Jolinsfaster(Ulrika)
    HippYgirl(Elin)
    Perni80(Pernilla) - taccos paj
    MumsMaräng
    Plogen - muffins

Kramar
  • Addisen

Perni80
    Va kul att allt firande blev lyckat! Förstår om du är trött efter en sån hålligång helg {#lang_emotions_sunny}

Kl 13.00 funkar för mig.

Vikh
    Nja, jag har väl inga direkta tips på va man ska packa, fick lite tips här, finns att läsa några sidor tillbaka.

HippYgirl
    Ajdå, det låter inte alls kul det du råkat ut för nu. Förstår att den sista tiden känns tuff nu, speciellt när du redan har småttingar att se efter. En annan har ju bara sig själv att hålla koll på än så länge. Jag håller tummarna för att akupunturen funkar!

Idag har vi vår sista föräldrautbildning, kul kul! Känns att det är nära nu!
    Men eftersom jag jobbar fortfarande så kan jag inte riktigt njuta ännu. Jobbar denna veckan och nästa och känner ingen motivation längre att gå dit. Har snackat med chefen så nästa vecka så jag nog bara jobba halvtid, har en del flextid att förbruka.
    Sen börjar väntan, sambon tror att han kommer komma den 2 maj, jo tjena, schysst om man får va ledig lite mer än 1 dag innan man ska gå igenom ett maraton.

Måste berätta va sambon sa för sött häromdagen;
    "-Förresten, hur får vi hem Frank?
    -Men älskling, vi har ju köpt en bilstol...
    -Men kan han sitta i den när han är så liten?
    -Ja, det är klart men inte för länge åt gången, typ 30 min och det hinner vi ju hem på gott och väl.
    -Jaha, mjo, kanske...jag kommer inte våga köra fortare än 5 km i timmen med honom i bilen."

Ni som va hos mig på fikan vet att vi bor typ 5 min från sjukhuset så jag tyckte detta va supersött.

Oj vilket långt inlägg det blev....men har man tråkigt på jobbet så har man {#lang_emotions_wink}

• Plogen

Perni80: Då får man gratulera så mycket i efterskott! Lagade du mat till 38 personer?! Imponerande!

För mig passar det också bättre med kl 13. Vad tycker ni andra? Och vad säger du Mumsmaräng?

• Nihao

Kl 13 funkar bra för mig också.

Grattis Perni! Kul med storkalas, det är inte så ofta man får bju till på "riktigt". Jag gillar också när det är massor av folk. Barnens första födelsedag var det 8 uppsättningar tvillingar under/runt ett år där, plus föräldrar. Och så några vänner, så vi var onödigt många, men det var himla kul och världens ljudnivå! :D Härligt.

Baqueta: Ja det var sött. :) Ska bli kul att se hur stor Frank (gillar namnet skarpt!) är/blir också, en 4-kilos sitter stadigare i ett babyskydd än en 2-kilos. Men visst är man nojjig i början, det hör till. Måste ju vara skönt att känna att han verkligen är med i leken.

Hippy: Jäkla skitsmärta du har fått, håller en tumme för att akupunkturen ska funka för dig. En timme med ont är länge nog. :( Lycka till.

• HippYgirl

Baqueta: thihi, killarna är nog mer nojjiga än vad vi är *ler* Bilstolen den har vi redan satt i bilen så nu är det bara att titta ut här hemma :)

Jag kunde cykla fram och tillbaka till dagis idag *stolt* men så fort det vart backe så märktes det att man cyklade med enbart vänster fot och högern bara hängde :) Nu är iaf båda ungarna hemma och vi får ta en lugn e.m hemma och ute på tomten. Blir ingen promenad till lekparken, eller på övervåningen :). Alex åkte ju och jobbar i gbg nu. så ingen bebbe får komma förens på Torsdag när han är hemma igen *ler*

kl13 på söndag funkar för mig. Har bara inte kommit på vad jag kan ta med än :/ tips gärna :)

• HippYgirl

Någon som har eller vet någon som har ett växthus i plast på ca 10 kvm ni vill bli av med? :)

• vikh

vikh(Sara),passar bra med klockan 13 för mig med.Kul och trevligt att ses på söndag igen!!

• happy73

Jag kanske kan komma loss på söndag ska bara kolla med killen om det är ok inte följa med på simningen. Inboxa mig adress o mobil nr

Svar på tråden bf-juni västerås