• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • shia

och nu har vi även återvänt till den eviga funderationen om namn.....hur svårt ska det va ! är väldigt avundsjuk på lady B och marafara som redan har bestämt sig !!!

• Bezilia

Efter att ha varit hemma i mindre än ett dygn blev det till att åka iväg igen. Är hos min syster nu (i Stockholm) och ska sova över för att vara barnvakt åt hennes tjejer på 2 och 4 år imorgon mellan 06.00 och 16... Idag har jag umgåtts med dem hela dagen och är helt slut nu. Tjejerna är ju helt underbara, men allt blir ju så mycket roligare när man kan göra det tillsammans med sin moster. Så jag har knappt haft en lugn stund på hela eftermiddagen... och då har syrran ändå varit med idag! Kan ju bara gissa hur det blir imorgon. Jag kommer däcka hemma imorgon kväll! Måste säga att jag är mäkta imponerade på alla er som har småbarn att ta hand om nu under graviditeten!

Jag ser verkligen fram emot fikan på söndag. Har inte riktigt kommit på vad jag ska ta med än...

Plogen: Jag håller nog med resten om din vurpa. Är du fortfarande orolig så prata med din barnmorska. Inte kul att oroa sig ju!

• happy73
    jolinsfaster det var lite dålig bild men jag tror det är det som du visa. Det ligger på bebisavdelningen o är billigt.
    Angående täcke o kudde så köpte vi ddet på Ikea. Vi har inte haft några problem med påslakan storlek. I sommar räcker det med bara påslakan men sedan i höst är det bra med täcke. Kudden är lagom platt sedan går de över till vanlig kudde.
    I vagnen räcker det med en filt.
    Jag tycker Ikeas underlakan med resor är kanon till spjälsängen. Bara att träpå sedan sitter det på plats.
  • happy73
    HippYgirl jag lider med dig. Gu vad jobbigt du verkar ha det.
    Plogen skönt att du känner bäbisen sparka lite.
    Shia vi har samma problem som er när det gäller namn. Skit svårt. Men jag gillar ju Frank/Frans.
    Marafara eller ngn annan hur stort får barne bli. Jag menar är barnet jätte stort måste man väl kunna få kejsarsnitt eller?

Idag har jag inhandlat åka hem kläder till knodden. Jag var in på moa o max o köpte villervalla kläder (favvo märket). Det blev en body med vit båtten gröna ärmar o en stjärna på magen. Till det blev det ett på gröna tajts. Isak storebror fick också en stjärntröja o gröna mjukisbyxor. Så att det passar ihop hehee. Sedan fick Isak en stjärn jacka o ett par röda manchesterbyxor. Jag älskar färg på killkläder.
  • shia

happy73: det finns så otroligt fina kläder på max och moa. Har varit och tittat lite grann på villervalla, dom har ju hur skön design som helt. Kommer nog att bli lite därifrån är jag rädd!

Plogen. Härligt att höra att du känner rörelser igen {#lang_emotions_smile}

• happy73

shia se till att du får sådant där stämpelkort på moa o max. För har du börjat handla där är du fast. Jag har hamnat i möss träsket. Älskar villervalla mössorna.

• shia

happy73: tack för tipset, ska absolut skaffa stämpelkort , det är lika bra ;)

• skuggspel
    Jolinsfaster skrev 2010-04-22 11:12:24 följande:
    Happy: Är det det här du menar: www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40143304? Isåfall ska det inhandlas också. Sen funderade jag på täcke och kudde. Måste man ha det eller räcker det med en filt nu till sommaren? På ikeas täcken står det rekommenderat från 12 månader. Vad har man innan då? Är ikeas kudde nåt att ha? Har läst i nån tråd att dom blir konstiga i formen rätt fort. En annan fråga: Lägger man bäbisen på ryggen eller magen när den ska sova? Hade en diskussion om det hemma igår, och kom fram till att vi inte hade koll på det.
    Små bebisar ska enligt senaste forskningen ligga på rygg för att undvika plötslig spädbarnsdöd. Fast sådant kommer de säkert att prata med er om på föräldrautbildning eller bb.

Vår son ville ligga nästan platt i början, alltså en hopvikt mjuk filt som kudde, max. Loke sov under ett mjukt urtvättat örngott nästan hela tiden i början, det var så varmt. De tycker ju om allt mjukt så urtvättat var favoriten att sova under. Han fick även ha sin pappas stora t-shirt som täcke. När det blev kallare använde vi filt och lite allt möjligt. Han sov i vår säng mellan oss och hade mitt täcke ibland. Dock hade han en förmåga att korvla ner sig mot fotändan så man ständigt fick dra upp honom igen...
  • HippYgirl

jaha, då tyckte Leah att det var dax att gå upp halv 5 idag :/ ska på första akupunkturen idag, hoppas verkligen att det kommer hjälpa efter några gånger! Annars grinar jag snart till mig ett planerat snitt, min vardag går under!

super skoj att komma iväg på fika på söndag iaf, det är mitt nästa glada mål :)

• skuggspel

Bebisarna i magen hickade i otakt och ägnade sig åt antingen tango eller kampsport (varför inte kombinera båda?) igår natt och nu vaknade jag kvart i sex av mig själv för det är så obekvämt att sova åt vilket håll jag än ligger!
    Åh, jag som skulle ha sovmorgon idag! Jag är i sthlm och Loke är i västerås hos min mamma. Jaja, jag hade ändå tänkt åka tillbaka tidigt, kanske bara inte så här tidigt!

Nu började någon hicka igen.

Fast det är sol och fåglarna sjunger så det kanske inte är så dumt att gå upp ändå.{#lang_emotions_sunny}

Svar på tråden bf-juni västerås