• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • skuggspel
    Plogen skrev 2010-04-23 20:07:14 följande:
    Godkväll allihop! Jag har inte Facebook så jag hoppas förstås att våra intressanta diskussioner även i fortsättningen kommer att ske här! Igår morse var jag till bm. Allt var bra och järnvärdet hade gått upp till normalt igen, tack Niferex! Dock ligger jag fortfarande över snittet på symfus fundus, men det var inget att oroa sig för enligt bm. Däremot sa hon att jag skulle räkna med att gå två veckor över tiden. Jag frågade vad hon baserade det på, och då sa hon att när man mår bra och allt är normalt så blir det ofta så. Nån som har nån kommentar på det? Så det kanske är lika bra att man ställer in sig på midsommar eller nåt... Känns väl sisådär.
    ...och min första graviditet var kafastrofal och jag tror att jag ändå gick över 8 dagar...
    Fast jag har för mig att det är vanligare att man går över än att de kommer för tidigt, men jag kan var helt ute och cykla.

Plogen va skönt att järnvärdet är bra igen!!

HippYgirl; Nu har jag också fått ischias! Det kom som en blixt från klar himmel igår och idag har jag svårt att gå. Benen vill vika sig helt utan förvarning. Jäkla skit detta!
    Hoppas det är bättre imorgon, jag vet att det kan spela roll vilken säng jag sover i så jag håller tummarna för att morgondagen är snällare.

Nu hickar någon igen. Jag minns att Loke hickade mycket på kvällar och nätter också men det känns rätt skumt när det är två som kan hicka. Eller så hickar den ena och då sparkar och knuffar den andra.
  • Bezilia

Plogen: Även jag tycker att det verkar lite konstigt att en bra graviditet skulle göra att man går over i tid. Har inte hört något sådant tidigare och fremförallt hoppas jag verkligen att det inte stämmer för isåfall kommer jag ganterat gå över!

Skuggspel & HippY: Jag kan gå med i er Ischiasklubb. Jag har haft det till och från och tycker att det är värst på kvällen och morgonen.

• Plogen

Ja, lite skumt är det. Hon menade att som förstföderska skulle jag ställa in mig på det, att det är annorlunda med andra barnet. Det kanske är så att det är vanligare att gå över tiden med första barnet än att det kommer före utsatt datum, om man mår bra. Det borde väl nästan finnas nån statistik på det?

Hur som helst, ska bli jättekul att ses imorgon, vi får snacka vidare då!

kram på er!

• MaraFara
    Plogen skrev 2010-04-24 08:38:08 följande:
    Ja, lite skumt är det. Hon menade att som förstföderska skulle jag ställa in mig på det, att det är annorlunda med andra barnet. Det kanske är så att det är vanligare att gå över tiden med första barnet än att det kommer före utsatt datum, om man mår bra. Det borde väl nästan finnas nån statistik på det?Hur som helst, ska bli jättekul att ses imorgon, vi får snacka vidare då! kram på er!
    Det där köper jag däremot.. Det sägs ju att förstföderskor oftast går över tiden, men av vilken anledning vet jag inte..
  • Addisen

Hej tjejer,

Är det någon som vet en bra tygaffär här i stan? Jag vill köpa tyg och sy gardiner till barnrummet men jag hittar inget fint tyg där jag har kollat.

Har kollat på IKEA, Nisses, Furulunds och Panduro.

Finns det nåt bättre ställe??

• shia

Lady B: som relativt nyinflyttad är jag inte så hemma på vad det finns för affärer här i staden, men jag har själv varit på tyg jakt och jag tror inte att det finns så många fler än de som du redan har varit på. Det finns dock en affär här på haga som jag gick förbi här om dagen som hade ett namn som var tygrelaterat så där kanske det finns något. Det är ju dessutom gångavstånd från dig.

• happy73
    ladyB vad för mönster färg vill du ha?
    Det finns annars på nätet o köpa tyg.
  • Addisen

Happy73
    Jag har en bild i huvudet av vad jag vill ha {#lang_emotions_tongue_out} Helst nåt med bilar eller fordon av nåt slag på, jag har kollat runt på nätet men inte hittat nåt jag gillar. Färg spelar inte så stor roll, måste passa in i barnrummet bara.
    Kan du kanske rekomendera någon hemsida?

Mumsmaräng
    Skulle du inboxa adressen till oss? Jag har ingen aning om vart du bor...

• Addisen

Shia
    Det kan ju vara värt att kolla upp kanske, speciellt om det ligger så nära! {#lang_emotions_laughing}

• MumsMaräng

Skuggspel: Någon som kan ta hem tyg från många bra leverantörer är ju Ateljé Fåtöljen som ligger alldeles vid Bezilia, mittemot Falkenbergska Kvarnen, längs Skultunavägen. Runes färger kan också ta hem alla Sandbergs tyger, och de har ju mycket fint i sina barnkollektioner. Öbergs (Colorama) kan också ta hem Sandbergs och tillexempel Designers Guild, som även de har barnkollektioner som kan vara intressanta. Det är möjligt att de tar hem Mairo också.

Lycka till, och så ses vi på eftermiddagen!
    Kram, M

Svar på tråden bf-juni västerås