• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • Addisen

God morgon

Skuggspel
    Måste kännas extra skumt med 2 som hickar i magen, jag känner mig typ sjösjuk när min lille grabb sätter igång {#lang_emotions_laughing} Men jag känner definitivt igen det där med att inte hitta någon bekväm sovställning längre, man känner sig inte så utvilad när man vaknar precis.

Happy73
    Kul att du gillar det namnet vi valt! Vi använder det så mycket här hemma att det känns som att det kan inte bli nåt annat, han har redan blivit en liten Frank för oss {#lang_emotions_laughing}

HippYgirl
    Jag hoppas du mår lite bättre efter akupunkturen!

Jag ser oxå fram emot söndag! Kul att träffas igen!
    Skönt med fredag idag, denna veckan har känts lång med FÖR mycket jobb. Nästa vecka går jag ner på halvtid, min sista jobbvecka för i år!! Wunderbar!

Ta hand om magarna!

• Nihao

Skuggspel: Jag vet vad du menar. Jag hade en tjej med starka ben på vänster sida, så om man låg "på henne" så spjärnade hon ut röven rätt ut i missnöje, man såg en stor knöl till vänster över naveln, inte skönt. Så då la jag mig på höger sida istället, men då började den tjejen krafsa vilt med fingarna nere i ljumsken, det både kittlade och var obehagligt, samt sparkade i revbenen... Jag kan tyvärr säga att sista månaden/månaderna var inga bra sov-nätter, man fick aldrig slappna av, utan vända sig sida till sida (lyfta över magen - splach bara - som en säl) hela nätterna.
    Och så springa o kissa såklart.

Däremot uppfattade jag aldrig att de hickade (det gör detta barn nästan varje dag nu, inte helt behagligt), det hade nog varit en upplevelse! Hoppas du hittar nån skön ställning och kör på den, det är guld värt att få sova!

I dagens graviditetvecka (har gått in i 34:e veckan) gick jag hem när jag väntade tvillingarna. Känns sjukt. Jag är ju bara lite gravid nu känns det som, kollade på kort från samma vecka sist och det var typ 10-15 cm större, runt om över hela magen. Denna gång hoppas jag få jobba 4-5 veckor till. Mår oförskämt bra faktiskt.

HippY: Hoppas hoppas akupunkturen hjälper, önskar bort all smärta från dig! Är du i v 38 nu eller? Jag hoppas du får må BRA nu!!

• HippYgirl

Nihao: jo det hoppas verkligen jag med! jag gick in i vecka 38 i måndags så 16 dagar kvar *ler* men just nu känns det som att det är lååååånga 16 dagar.
    hoppas verkligen på att akupunkturen kan hjälpa, dock tar det några gånger innan det ger resultat. så vill ha tid på måndag MORGON igen ;) och resten av veckan. :)

• skuggspel

Marafara; Jag har! Inboxar dig!

• vikh

Marafara:hejsan jag har facebook jag med,jag kan adda dig där.vikh(Sara).

• Plogen

Godkväll allihop!

Jag har inte Facebook så jag hoppas förstås att våra intressanta diskussioner även i fortsättningen kommer att ske här!

Igår morse var jag till bm. Allt var bra och järnvärdet hade gått upp till normalt igen, tack Niferex! Dock ligger jag fortfarande över snittet på symfus fundus, men det var inget att oroa sig för enligt bm.

Däremot sa hon att jag skulle räkna med att gå två veckor över tiden. Jag frågade vad hon baserade det på, och då sa hon att när man mår bra och allt är normalt så blir det ofta så. Nån som har nån kommentar på det?

Så det kanske är lika bra att man ställer in sig på midsommar eller nåt... Känns väl sisådär.

• shia

Plogen : Det var väldigt intressant att höra vad din BM sa. Så hon menar alltså om man mår bra och allt är normalt så går man över tiden, gällde det bara förstföderskor elller gällde det alla, kul att veta bara , sa hon något om det. Är detta sant så får man alltså ställa in sig på att gå 42 veckor , jag har haft en oförskämt bra graviditet så jag får väl gå över tiden ännu länge {#lang_emotions_smile}

Nihao: jag har också känt hur mycket hickningar som helst de senaste 2 veckorna , minst 1 timme /dygn. Har börjat fundera om något är fel men det var skönt att höra att fler känner av det..

• MaraFara
    Plogen skrev 2010-04-23 20:07:14 följande:
    Godkväll allihop!Jag har inte Facebook så jag hoppas förstås att våra intressanta diskussioner även i fortsättningen kommer att ske här! Igår morse var jag till bm. Allt var bra och järnvärdet hade gått upp till normalt igen, tack Niferex! Dock ligger jag fortfarande över snittet på symfus fundus, men det var inget att oroa sig för enligt bm.Däremot sa hon att jag skulle räkna med att gå två veckor över tiden. Jag frågade vad hon baserade det på, och då sa hon att när man mår bra och allt är normalt så blir det ofta så. Nån som har nån kommentar på det? Så det kanske är lika bra att man ställer in sig på midsommar eller nåt... Känns väl sisådär.
    Nej, men så kan man väl inte säga.. Min första graviditet var superbra, men ändå kom hon 1 vecka för tidigt..
  • happy73

Jag mådde också super bra med Isak o han kom 8 dagar över bf. Men räkna med att ni går över tiden varken ni mår bra eller inte. Annars blir det lätt  att man bara sitter hemma o väntar o vågar inte ta sig någonstans.

Svar på tråden bf-juni västerås