Emeli skrev 2010-01-23 21:03:38 följande:
TS har skrivit att hon i första hand är ute efter en bostadsrätt i ett barnvänligt, lugnt område med bra kommunikationer. Hon kan betala upp till 900 000 för sin lägenhet. TS har inte skrivit hur stor lägenhet hon tycker sig behöva. Om hon vill ha en trea eller större blir det begränsat utbud. Det finns så klart lägenheter i nordost (Angered, Bergsjön, Kortedala) och på flera ställen på Hisingen t.ex. i Biskopsgården men inget av de områdena tycker jag uppfyller
TS krav och önskemål. Om hon kan tänka sig någon av kranskkommunerna, t.ex. Partille eller Mölndal, blir utbudet något större. Kollektivtrafiken blir dock dyrare och mer opraktisk. Om
TS nöjer sig med en tvåa får hon genast mer att välja på. Eftersom
TS åker kollektivt har det betydelse var hon har sin arbetsplats. Det ska vara praktiskt att ta sig till och från jobbet, speciellt om man ska passa hämtningstiden på förskolan.
Som alltid så slår du spiken i huvudet
Alltså helst över 50 kvm som minst en två men helst en trea. Dock riktigt kök i viket fall som helst.
I dags läge har jag ingen arbetsplats att ta hänsyn till då jag kommer vara mammaledig i minst ett år till sen därefter så lär jag ha tillgång till GBG centrum då jag ska studera. Men har även en passiv inkomst så har inte sådan stress att bo supernär något speciellt ställe dock önskvärt att inte bo längre än ca 30 min pendlingsväg till gbg.
Nu har jag läst och läst å börjat tänka lite mera. Har en mycket bättre bild över vart man ska börja leta, lutar mest mot grannkommunerna Mölndal, lerum och partille och kungsbacka. Inom Gbg så ska jag nog gå igenom områdena inom några veckor för att se vad som passar oss bäst.
Har sedan innan varit intresserad av västra frölunda, högsbo och kungsladugården som alternativ men får se lite mera.
Tycker detta med att köpa bostad verkligen kräver att forska och läsa till sej och verkligen veta att det är rätt ställe för sin familj.
M Y L F skrev 2010-01-23 20:17:35 följande:
Fast har
TS skrivit att det är hyres dom är ute efter? Det har jag missat isåfall. Jag trodde att dom skulle köpa lght men inte hade råd med hur mycket som helst.
Jag är ute efter att köpa. Pga ekonomi blir det troligen lägenhet.
Om ingen kan ge förslag på ett radhus inom gbg under en miljon