• Mamma och son

Vart är bästa området att bo med barn i GBG?

Vet inte riktigt om detta är bästa stället att ställa denna frågan på.
    Men som titeln var är bästa området att köpa en bostad i Göteborg ifall man har barn?
    Då tänker jag både på att området ska vara barnvänligt, lättillgängligt med lokaltrafik men också att det ska vara en bra investering att köpa i.

Som ganska nyinflyttad så är det svårt att förstå vilka områden som är bra eller inte. Har hört att frölunda ska vara ett av de ställen som kommer att bli populära därmed kommer prisena att öka där.

Behöver tips då jag ska börja leta efter ett bra boende till vår lilla familj.

Snälla hjälp till å kom med bra tips å förslag

• Svar på tråden Vart är bästa området att bo med barn i GBG?
  • Movie Freak

ja egentligen enligt mig finns det bara ett ställe o det är västra göteborg o inte ens alla ställen där.

De bästa ställerna är:

Fiskebäck, Långedrag, Grimmered, Nya Varvet, Kungssten, Ekebäck, önnered, näset, askim.

Högsbo o majorna går ann.

Bridget Jones wanted sex goddess with a very bad man between her thighs.
  • Ungmamma83
    Molson Canadian: Däremot finns det många helsvenska familjer i Utby, och inte så mycket invandrare. 
  • Emeli
    Pernilla75 skrev 2010-01-23 14:20:55 följande:
    Om du kan tänka dig att bo lite utanför Göteborg så vill jag varmt rekommendera Kungsbacka.
    Kungsbacka är en kanonbra kommun, med god ekonomi, bra skolor och förskolor, bra förbindelser till Göteborg (pendeltåg), men det finns väldigt få lägenheter där och sällan några till salu. Om du skulle klara att köpa ett radhus har du mycket mer att välja mellan.
  • Ungmamma83

De ställerna man inte ska bo i är: Angered, Bergsjön, Biskopsgården, Komarken (Kungälv) Nedre Björndammen (Partille), Lilla Edit och Lexby.

• Movie Freak

skulle inte rekomendera hisingen öht för en barn familj förutom möjligtvis eriksberg.

• Ungmamma83
    Movie Freak skrev 2010-01-23 14:34:29 följande:
    skulle inte rekomendera hisingen öht för en barn familj förutom möjligtvis eriksberg.
    Vänstar sidan av Vågmästerplatsen (om man kommer från stan-hållet) är helt ok för barnfamiljer.
  • Emeli
    Movie Freak skrev 2010-01-23 14:29:33 följande:
    ja egentligen enligt mig finns det bara ett ställe o det är västra göteborg o inte ens alla ställen där.De bästa ställerna är:Fiskebäck, Långedrag, Grimmered, Nya Varvet, Kungssten, Ekebäck, önnered, näset, askim.Högsbo o majorna går ann.
    Jag bor också i väster och håller med om att det ligger i en klass för sig, men  TS har inte råd att köpa bostad i Långedrag etc. Högsbo, Tynnered eller Frölunda skulle möjligen kunna gå.
  • Movie Freak
    Ungmamma83 skrev 2010-01-23 14:35:27 följande:
    Vänstar sidan av Vågmästerplatsen (om man kommer från stan-hållet) är helt ok för barnfamiljer.
    tycker det är alldelles för nära gethot men visst det kanske kan funka men jag hade nog aldrig bosatt mig där då är det nästan bättre vid frölunda torg bortanför bron (topasgatan o bortåt där även om det inte heller är optimalt).
  • Molson Canadian
    Ungmamma83 skrev 2010-01-23 14:27:37 följande:
    Nope, stämmer inte det heller. Finns ungefär 5st polispar i hela utby.
    Det beror ju helt på vad man menar med "ganska många". Jag får det ifrån det faktum att mina föräldrar bor i Utby och också poliserna som själva bor i området skämtsamt kallar det "Snutby" för att det är andelsmässigt många poliser som bor i Utby (och för all del som letar bostad i Utby).
Svar på tråden Vart är bästa området att bo med barn i GBG?