• colera

Abort

Hej, jag tycker att abort är fel i alla lägen, oavsett anledning. Tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma, att abort borde förbjudas,  eftersom alla på FL verkar tycka att abort är en bra grej som är helt okej i alla lägen. Och ni som tycker att abort är okej, vart går gränsen, när är abort inte ok? Om jag säger till någon att jag är emot abort till 100% verkar folk tycka att jag är dum i huvet.
    Tycker att abortfrågan är en väldigt inntressant fråga om någon undrar varför jag frågar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 18:53
    Jag vill inte "kriga" med folk om varför jag tycker så, tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma eller när ni som är för abort tycker att det är ok, eller är det alltid ok oavsett anledning.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 19:54
    denna diskussion blev inte som jag tänkt mig, men det gör inte så mycket. Ni som är för abort, när tycker ni att livet börjar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 20:10
    Många skriver att de illegala aborterna skulle öka om man förbjöd abort, och att många kvinnor då dör pga abortera, jag tycker att det är bättre än legala aborter isf även att det ska vara straffbart att göra en illegal abort .Och som sagt när börjar livet?

• Svar på tråden Abort
  • bakeacake
    siamusen skrev 2010-01-22 22:37:07 följande:
    De i länken som fatt fel diagnos av lâkaren. Den hon länkat till nu flera ganger som bevis för att läkare sett fel och att flera massor har aborterat bort friska foster. Inte att hon bor i USA alltsa, utan de i artikeln.
    DÅ är jag med.. tack för infon.. :)
  • bakeacake
    colera skrev 2010-01-22 22:36:54 följande:
    Ett mord är ett mord, finns ju värre mord än andra, men ett mord är alltid lika hemskt
    Då borde ju att fullfölja en graviditet man dör av klassas som självmord, vilket i vissa delar av världen är ett brott lika mycke som vanligt mord....
  • Mariohn
    colera skrev 2010-01-22 22:36:54 följande:
    Ett mord är ett mord, finns ju värre mord än andra, men ett mord är alltid lika hemskt
    Jag beundrar din envishet och tror att den kommer till sin rätt i framtiden. Du kommer att mogna och det är aldrig fel att stå på sig om man verkligen tror på något. Men jag tror genuint att du kommer att se annorlunda på saken när du har ett eget barn. Då kommer du att förstå att det är skillnad på att ha ett plus på stickan och ett litet barn vars liv man följt och delat i många år, vars händer man lagt sitt hjärta i och lever för varje dag. Det är skillnad. Oavsett vad du tror
  • viva la vida
    Krätchen skrev 2010-01-22 22:31:05 följande:
    Vilken tur att du är ganska ensam om att tycka det.*ser framför mig alla som aborterar... ifall de skulle hamna i domstolen*
    hon är inte ensam om att tycka det, med mord menas att man avsiktligt uppsåtligt dödar en annan människa, men mord är inte alltid straffbart, man kan uppsåtligt döda människor som vid dödstraff hedersmord, nödvärn och aborter,

http://sv.wikipedia.org/wiki/Mord
  • Fru U

Fast det här har aldrig handlat om liv eller aborter utan om sexmoral. För när man anser att det är bättre att kvinnan dör om graviditeten fortsätter (som vid utomkveds) så handlar det inte om att man anser att livet är heligt.

Livet må vara aldrig så heligt men ett embryo som fastnat på fel ställe kommer att dö, frågan är bara om mamman ska dras med eller inte.

Svaren bor i hjärtat
  • colera
    Fru U skrev 2010-01-22 22:37:51 följande:
    abort är inte mord. det enda du försöker göra är att påtvinga din sexmoral på andra
    Nej, alla frågar mig, jag svarar, jag vill diskutera vad andra tycker om abort, och varför de är emot eller för, och vart de tycker att gränsen går för abort, inget annat.
  • siamusen
    colera skrev 2010-01-22 22:46:07 följande:
    Nej, alla frågar mig, jag svarar, jag vill diskutera vad andra tycker om abort, och varför de är emot eller för, och vart de tycker att gränsen går för abort, inget annat.
    Da fragar jag ingen, för jag har inte fatt ett svar ännu:

Om man bär pa ett foster som enbart kommer plågas efter det fötts för att sedan dô plågsamt, för vem föder man det då?
  • Fru U
    colera skrev 2010-01-22 22:46:07 följande:
    när man anser att det är bättre att kvinnan dör om graviditeten fortsätter (som vid utomkveds) så handlar det inte om att man anser att livet är heligt.

Livet må vara aldrig så heligt men ett embryo som fastnat på fel ställe kommer att dö, frågan är bara om mamman ska dras med eller inte.
    Svaren bor i hjärtat
  • siamusen
    siamusen skrev 2010-01-22 22:48:26 följande:
    Da fragar jag ingen, för jag har inte fatt ett svar ännu:Om man bär pa ett foster som enbart kommer plågas efter det fötts för att sedan dô plågsamt, för vem föder man det då?
    ingen=igen.
  • colera
    siamusen skrev 2010-01-22 22:48:26 följande:
    Da fragar jag ingen, för jag har inte fatt ett svar ännu:Om man bär pa ett foster som enbart kommer plågas efter det fötts för att sedan dô plågsamt, för vem föder man det då?
    Man föder barnet och ger det en så bra tid som möjligt!