• colera

Abort

Hej, jag tycker att abort är fel i alla lägen, oavsett anledning. Tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma, att abort borde förbjudas,  eftersom alla på FL verkar tycka att abort är en bra grej som är helt okej i alla lägen. Och ni som tycker att abort är okej, vart går gränsen, när är abort inte ok? Om jag säger till någon att jag är emot abort till 100% verkar folk tycka att jag är dum i huvet.
    Tycker att abortfrågan är en väldigt inntressant fråga om någon undrar varför jag frågar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 18:53
    Jag vill inte "kriga" med folk om varför jag tycker så, tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma eller när ni som är för abort tycker att det är ok, eller är det alltid ok oavsett anledning.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 19:54
    denna diskussion blev inte som jag tänkt mig, men det gör inte så mycket. Ni som är för abort, när tycker ni att livet börjar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 20:10
    Många skriver att de illegala aborterna skulle öka om man förbjöd abort, och att många kvinnor då dör pga abortera, jag tycker att det är bättre än legala aborter isf även att det ska vara straffbart att göra en illegal abort .Och som sagt när börjar livet?

• Svar på tråden Abort
  • Fru U
    Fru U skrev 2010-01-22 22:23:12 följande:
    Alltså handlar det om att du anser att livet är heligt, utom om sexmoral! Och se, det finner jag absolut ingen anledning att diskutera
    Svaren bor i hjärtat
  • bakeacake
    siamusen skrev 2010-01-22 22:33:14 följande:
    De bodde i Usa? kanske de inte hade råd att göra magnetröntgen som skulle visat att deras barn var friskt.I sverige betalar man inte och skulle automatiskt ga vidare till en san undersökning.Du kan inte jämföra 2 lânder bara sa dâr för att du vill ha "bevis" pa dina uttalanden.De diagnoser som ges ges inte pa lätt hand. Ingen läkare vill avsluta en graviditet bara för att.
    om hon bor i USA, varför lägger hon ner så förbaskat mycke energi på vår hälsopolitik? hon slipper ju den där borta.. eller är ja ute och cyklar??
  • colera
    bakeacake skrev 2010-01-22 22:32:10 följande:
    Du har ju iof själv skrivit i ts att vi som tycker abort är ok., vart går gränsen...så du vill ju uppenbarligen diskutera med oss också.. annars kanske du skulle uttryckt dig på ett annat sätt....
    Jo, men inte att ni ska börja fråga ut mig och hitta på historier som jag ska ta ställning till. jag undrar ara vart gränsen går, vad ni tycker, inget annat. sen svara jag bara på alla frågor.
  • bakeacake
    colera skrev 2010-01-22 22:35:31 följande:
    Jo, men inte att ni ska börja fråga ut mig och hitta på historier som jag ska ta ställning till. jag undrar ara vart gränsen går, vad ni tycker, inget annat. sen svara jag bara på alla frågor.
    Gränsen går där socialstyrelsen sätter den... so simple is that!
  • Mariohn
    bakeacake skrev 2010-01-22 22:33:34 följande:
    Mörade är vi allihopa allihopa allihopa... *dansar runt mitt soffbord* ;)
    *tågar efter*
  • colera
    Mariohn skrev 2010-01-22 22:32:52 följande:
    jag accepterar ditt svar. Men det gör det inte till ett annorlunda svar  Du tycker alltså att jag är en mördare. Anser du också att det finns olika grader av mördare eller anser du att jag är en lika vedervärdig människa som lilla Englas mördare? 
    Ett mord är ett mord, finns ju värre mord än andra, men ett mord är alltid lika hemskt
  • siamusen
    bakeacake skrev 2010-01-22 22:34:57 följande:
    om hon bor i USA, varför lägger hon ner så förbaskat mycke energi på vår hälsopolitik? hon slipper ju den där borta.. eller är ja ute och cyklar??
    De i länken som fatt fel diagnos av lâkaren. Den hon länkat till nu flera ganger som bevis för att läkare sett fel och att flera massor har aborterat bort friska foster.

Inte att hon bor i USA alltsa, utan de i artikeln.
  • Molson Canadian
    colera skrev 2010-01-22 22:28:13 följande:
    Jo, men tanken var att diskutera abortfrågan med de som faktisk inte är för abort.
    Fast du har lite bekymmer med hur du definierar "för" resp. "mot" abort. 
  • bakeacake
    Mariohn skrev 2010-01-22 22:36:53 följande:
    *tågar efter*
    vi kanske borde göra såna där tåg som dem gör i USA utanför abortkliniker.. ;)
  • Fru U
    colera skrev 2010-01-22 22:36:54 följande:
    Ett mord är ett mord, finns ju värre mord än andra, men ett mord är alltid lika hemskt
    abort är inte mord. det enda du försöker göra är att påtvinga din sexmoral på andra
    Svaren bor i hjärtat