• colera

Abort

Hej, jag tycker att abort är fel i alla lägen, oavsett anledning. Tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma, att abort borde förbjudas,  eftersom alla på FL verkar tycka att abort är en bra grej som är helt okej i alla lägen. Och ni som tycker att abort är okej, vart går gränsen, när är abort inte ok? Om jag säger till någon att jag är emot abort till 100% verkar folk tycka att jag är dum i huvet.
    Tycker att abortfrågan är en väldigt inntressant fråga om någon undrar varför jag frågar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 18:53
    Jag vill inte "kriga" med folk om varför jag tycker så, tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma eller när ni som är för abort tycker att det är ok, eller är det alltid ok oavsett anledning.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 19:54
    denna diskussion blev inte som jag tänkt mig, men det gör inte så mycket. Ni som är för abort, när tycker ni att livet börjar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 20:10
    Många skriver att de illegala aborterna skulle öka om man förbjöd abort, och att många kvinnor då dör pga abortera, jag tycker att det är bättre än legala aborter isf även att det ska vara straffbart att göra en illegal abort .Och som sagt när börjar livet?

• Svar på tråden Abort
  • listo
    inyourface skrev 2010-01-23 10:13:38 följande:
    För att alla kan göra misstag och inte skydda sig, sen göra abort. Men blir man på smällen 4 gånger och gör abort är det en ful ovana.
    Och vi borde stifta lagar mot fula ovanor för att...?
    Traddiraddiraj
  • inyourface
    listoplisto skrev 2010-01-23 10:18:48 följande:
    Och vi borde stifta lagar mot fula ovanor för att...?
    För att det är fel. Men det är MIN åsikt.
    Kan man unvdika att döda/skapa ett foster så ska man väl göra det?
    varför sätta sig i den situationen gång på gång?
    Jag tycker inte man ska stifta en lag om det,
    men jag tycker att kvinnor kan börja ta mer ansvar...

Och det någon skrev "vad är det för skillnad på ett mord eller 4" säger ju sig själv!
  • BlommyNess12
    För att alla kan göra misstag och inte skydda sig, sen göra abort.Men blir man på smällen 4 gånger och gör abort är det en ful ovana.
    Eller så kanske preventivmedlena inte fungerar.
  • inyourface
    BlommyNess12 skrev 2010-01-23 10:24:21 följande:
    Eller så kanske preventivmedlena inte fungerar.
    Hur många gånger ska man skylla på det?
    Om du blivit gravid en gång med ett p medel så bytar man väl? Inte struntar i det och säger "ja det funkar väl nästa gång!"

Bytar man däremot p-medel hela tiden så är det en annan sak.
    Men jag hade en barndomsvän som innan hon fyllt 19 år hade gjort 4 aborter bara för att hon glömt att ta p-piller.
  • Pappa med 3
    För att alla kan göra misstag och inte skydda sig, sen göra abort.Men blir man på smällen 4 gånger och gör abort är det en ful ovana.
    Tur att det är extremt ovanligt att någon gör 4 aborter då...
  • inyourface
    Pappa med 3 skrev 2010-01-23 10:45:03 följande:
    Tur att det är extremt ovanligt att någon gör 4 aborter då...
    Japps.
  • LizzieT

Jag tycker abort är bra.
    Om man får reda på vid ett UL att det är fel på fostret, att det inte kommer kunna leva som vanligt o.s.v, vad väljer man? Att det får ett odrägligt liv där det måste ha hjälp för att kunna klara sig, eller göra abort och rädda både sig själv och barnet? Det är tufft beslut, men om jag ska tala för mig själv så skulle jag varken ha råd, orka eller ha lust med att ta hand om ett barn som behöver jätte mycket vård. Har man tiden? Okej, om det blev så senare i livet, shaken baby eller anan orsak till att barnet inte fungerar som det ska, men att man får reda på det i vecka 12-18 att detta barn kommer inte ha det lätt. Vad skulle ni välja? Abort eller behålla?

Det finns dom som har det värre än du.
  • inyourface

Man får göra abort av vilket skäl man vill, men hur många gånger är okej?
    Är det okej om jag struntar i p-medel varje gång jag har sex, för det är ändå "bara" att göra abort sen?

Nu handlar ju min åsikt om att man skyddar sig istället, så slipper man hamna i den sitsen gång på gång på gång...

• nollåtta
    inyourface skrev 2010-01-23 10:21:24 följande:
    För att det är fel. Men det är MIN åsikt. Kan man unvdika att döda/skapa ett foster så ska man väl göra det? varför sätta sig i den situationen gång på gång? Jag tycker inte man ska stifta en lag om det, men jag tycker att kvinnor kan börja ta mer ansvar... Och det någon skrev "vad är det för skillnad på ett mord eller 4" säger ju sig själv!
    Jaha så kvinnor ska ensamma ta ansvar för en ev. gravidtet, intressant. Du hymlar ju inte med dina åsikter iallafall.
  • Vronka
    inyourface skrev 2010-01-23 10:49:02 följande:
    Man får göra abort av vilket skäl man vill, men hur många gånger är okej? Är det okej om jag struntar i p-medel varje gång jag har sex, för det är ändå "bara" att göra abort sen? Nu handlar ju min åsikt om att man skyddar sig istället, så slipper man hamna i den sitsen gång på gång på gång...
    tror att det är väldigt ovanligt och sjukt att människor gör abort mer än en gång!
    Abort är inget man gör för nöjes skull och det är knappast värt att göra det så många gånger..

Pstav är det som funkat absolut bäst för mig! och efter att jag fött min barn nu i februari är det vad jag kommer sätta in igen. Då slipper man komma ihåg=)