• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • thweni
    BF LISTA:

1 Oktober - 
    Mamsaa (22år, B3, Kristianstad)
    Lurven83 (26år, B1, Malmö)
    Pumsig (23år,B2;västervik)

2 Oktober-
    Hemi21 (21år B1)

3 Oktober- 
    LJ87 (22år, B1)

4 Oktober-
    thweni (23 år, B1)

5 Oktober - 
    Idaar (22, B1) 
    Ella1986 (23, B1)
    misa85 (25, B1, Gävle)

(enligt uträkningar på andra sidor har jag bf 4/10, men enligt FL är det 5/10, tar det jag fick först, dvs 4/10..)  =)
  • Lurven83
    misa85 skrev 2010-02-01 13:55:29 följande:
    mm men jag är så öm i brösten så jag kan inte ens nudda dem.. det skumma är att det bara är det högra osm "fryser". Dock gör båda förskräckligt ont!
    det är bara att stå ut, tyvärr men det blir bättre. du får tänka på det
    Längtar ♥BF~101001♥24 dagar kvar till vul♥
  • Pumsig

i morse var första gången som jag mådde riktigt illa under denna graviditet..fy säger jag bara kunde inte kliva ur sängen:S har verkligen förträngt illamåendet från förra graviditeten:D

• Lurven83
    Pumsig skrev 2010-02-02 11:24:42 följande:
    i morse var första gången som jag mådde riktigt illa under denna graviditet..fy säger jag bara kunde inte kliva ur sängen:S har verkligen förträngt illamåendet från förra graviditeten:D
    hihi stackare. Själv har jag börjat få lite illamående men mest när jag är hungrig.
    Längtar ♥BF~101001♥23 dagar kvar till vul♥
  • Delfinis

samma här..inatt kom illamåendet och allt jag äter kommer bara upp....det kan väll inte vara bra för barnet?försöker att äta men har ingen aptit alls...kan inte jobba om jag mår så här....var dessutom på hälsosamtal idag...det gick bra och hon sa att det är inget att oroa sig om man inte har ngr symptomer...skall dit nästa vecka igen och ta prover...sen får man inte titta på hjärtat förrän v 17 om jag minns rätt...känns långt dit....

• Mamsaa

Har ni börjat med några tabletter.. järn osv?? vilken sort?

• Delfinis

folsyra tabletter skall tydligen räcka..men sen är det viktigt att äta mycket som innehåller järn som tex blodpudding

• Mamsaa

Ja jag hade niferex på mina andra graviditeter men fick inte upp järnvärdet hur vi än gjorde =(
    Men köpte idag på apoteket Mitt val Kvinna se om de e ngt bra

• LJ87

jag har ätit mitt val kvinna i ett par månader nu och kommer fortsätta med de under hela graviditeten... de e ju bara vitaminer och mineraler så de gör ju bara nytta...

• Lurven83

äter också mitt val kvinna räcker tillräckligt tycker jag och på inskrivning och i fortsättningen så tar dem ju provor och behöver man nått mer så säger dem till Järn behövs ju mer längre fram.

Längtar ♥BF~101001♥23 dagar kvar till vul♥
Svar på tråden BF Oktober