BF Oktober
Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)
Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)
i morse var första gången som jag mådde riktigt illa under denna graviditet..fy säger jag bara kunde inte kliva ur sängen:S har verkligen förträngt illamåendet från förra graviditeten:D
samma här..inatt kom illamåendet och allt jag äter kommer bara upp....det kan väll inte vara bra för barnet?försöker att äta men har ingen aptit alls...kan inte jobba om jag mår så här....var dessutom på hälsosamtal idag...det gick bra och hon sa att det är inget att oroa sig om man inte har ngr symptomer...skall dit nästa vecka igen och ta prover...sen får man inte titta på hjärtat förrän v 17 om jag minns rätt...känns långt dit....
Har ni börjat med några tabletter.. järn osv?? vilken sort?
folsyra tabletter skall tydligen räcka..men sen är det viktigt att äta mycket som innehåller järn som tex blodpudding
Ja jag hade niferex på mina andra graviditeter men fick inte upp järnvärdet hur vi än gjorde =(
Men köpte idag på apoteket Mitt val Kvinna se om de e ngt bra
jag har ätit mitt val kvinna i ett par månader nu och kommer fortsätta med de under hela graviditeten... de e ju bara vitaminer och mineraler så de gör ju bara nytta...
äter också mitt val kvinna räcker tillräckligt tycker jag och på inskrivning och i fortsättningen så tar dem ju provor och behöver man nått mer så säger dem till
Järn behövs ju mer längre fram.