• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • Delfinis

carrow85:du får gärna berätta vad barnmorskan sa för jag känner inte heller ngt, inga symptomer..skall ifs fråga min barnmorska imorgon på hälsosamtalet med...

• Mamsaa

Min första graviditet kände jag ingenting någon gång under graviditeten förutom lite ont ryggen mot slutet och såklart sparkar under graviditeten

• Delfinis

skönt att höra.tack...men man är antagligen inte lugn förrän man har fått se den lille;)

• thweni

Hej i tråden!
    Fick för en vecka sen reda på att jag är gravid. Enligt mina uträkningar har jag bf 4 oktober (enl. fl:s är det 5 okt. :P). Det var inte riktigt planerat då jag fortfarande pluggar och just nu har studieuppehåll pga att jag halkat lite efter. Men det ska nog gå bra. :)

Jag mår bra, konstigt nog. Jag har lite ömma bröst, men inte så ont så jag inte kan ha kläder på mig. Är lite mer hungrig än normalt, och lite tröttare. Men utöver det mår jag bra. Det gör mig lite orolig, men jag är bara i v.6 än så länge, så illamåendet kanske kommer sen. Men jag blir orolig och tror att jag ska få missfall för att jag inte mår skit, som man läst att många gör..
    Min mamma berättade att hon bara mått riktigt dåligt under en av sina 10 graviditeter, så det gör mig lite mindre orolig, men ja.. Det känns skönt att veta att det finns fler som inte mår skit. :)  Det är inte så att jag vill må dåligt, men man blir ju orolig eftersom "alla" verkar må dåligt när de blivit gravida.
    Hursomhelst, här är en till med bf i oktober! (och som inte heller mår dåligt)

Har ni berättat för någon än? Jag berättade för min familj direkt, och sambons föräldrar fick veta igår. Alla blev glada och hoppas att allt går bra. :)

• CarroW86

jag är i v.5 ska gå in i v.6 på torsdag..
    Delphin: Fick telefontid 11.40 idag så jag lovar att skriva sedan vad hon sa :)..
    Thweni: Får sägga gratis till dig :).. Skönt att man inte är ensam om att inte känna något.. De enda som vet är de som kommer åt Familjeliv, mina och sambons föräldrar får veta när ul är gjort...

• Pumsig

har bara berättat för några kompisar än så länge. men vi ska berätta för föräldrar o andra om några veckor när vi vet lite mer hur det går med det lilla fröet i magen:D man e ju lite nojjig över att det ska hända något.

• Lurven83
    Idaar skrev 2010-01-31 22:11:16 följande:
    ja, det dåliga samvetet är hemskt!
    ja det är helt sjukt. Att man inte ska kunna vara otrevlig utan att må skit efter. hihi men det är skit jobbigt faktiskt, därför har jag börjat försöka tona ner mitt humör för att jag ska slippa det dåliga samvetet.
    Längtar ♥BF~101001♥24 dagar kvar till vul♥
  • Lurven83
    thweni skrev 2010-02-01 08:18:42 följande:
    Hej i tråden!Fick för en vecka sen reda på att jag är gravid. Enligt mina uträkningar har jag bf 4 oktober (enl. fl:s är det 5 okt. :P). Det var inte riktigt planerat då jag fortfarande pluggar och just nu har studieuppehåll pga att jag halkat lite efter. Men det ska nog gå bra. :)Jag mår bra, konstigt nog. Jag har lite ömma bröst, men inte så ont så jag inte kan ha kläder på mig. Är lite mer hungrig än normalt, och lite tröttare. Men utöver det mår jag bra. Det gör mig lite orolig, men jag är bara i v.6 än så länge, så illamåendet kanske kommer sen. Men jag blir orolig och tror att jag ska få missfall för att jag inte mår skit, som man läst att många gör.. Min mamma berättade att hon bara mått riktigt dåligt under en av sina 10 graviditeter, så det gör mig lite mindre orolig, men ja.. Det känns skönt att veta att det finns fler som inte mår skit. :)  Det är inte så att jag vill må dåligt, men man blir ju orolig eftersom "alla" verkar må dåligt när de blivit gravida.Hursomhelst, här är en till med bf i oktober! (och som inte heller mår dåligt)Har ni berättat för någon än? Jag berättade för min familj direkt, och sambons föräldrar fick veta igår. Alla blev glada och hoppas att allt går bra. :)
    Hej och grattis! Själv har jag berättat för mina närmaste kolleger (3st) och min familj på(pappa, syster, bror) Och en nära vän. Så dem närmsta kunde inte hålla mig och tänkte att varför inte berätta.  Min syster blev så glad så jag blir helt lycklig bara av det. Hon sa: Detta har jag längtat efter så länge hahaha.
    Längtar ♥BF~101001♥24 dagar kvar till vul♥
  • thweni

Min mamma undrade genast om jag gillade stickat. "Öhh, ja det gör jag väl.. Vaddå, hade du tänkt att sticka till bebisen eller?", var mitt svar. Log lite när hon frågade det också, för än så länge är det väldigt tidigt så vad som helst kan ju hända (peppar peppar), men det var ändå sött av henne att fråga. Så idag har jag tittat på lite mönster som jag ska skicka till henne om några veckor. :)
    Just det, jag berättade för två av mina närmaste vänner också. Den ena kunde inte reagera för hon satt i skolans bibliotek och hon ville inte säga något så att någon jag känner kanske hörde (för jag vill inte berätta något för andra än), så hon var tvungen att skicka ett sms sen när vi la på. :) Den andra tyckte också att det var kul iom att hon själv blev mamma för 1½ år sen.
    Så det är ingen som tyckt något konstigt eller haft åsikter om det än så länge. Får se om några veckor då jag tänkte tala om det för några fler vänner. :)

• CarroW86
    Delfinis skrev 2010-02-01 07:53:34 följande:
    skönt att höra.tack...men man är antagligen inte lugn förrän man har fått se den lille;)
    Har pratat med barnmorskan nu, hon sa att jag inte behöver oroa mig det är helt från person till person när man börjar visa symtom.. Fich tid för hälsosamtal den 18/2 också :)
Svar på tråden BF Oktober