• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • Hemi21
    Mamsaa skrev 2010-02-02 20:27:23 följande:
    handla du :) jag har köpt ngr små söta kläder hihi
    Har du det?.. Åhh! Jag vill oxå, men jag tror min sambo skulle idiotförklara mig om jag handlar såhär tidigt.. men samma dag som jag går in i va 12 ska det handlas! :)
  • Hemi21
    anja1661 skrev 2010-02-02 21:04:39 följande:
    jag har plussat!!!!på bim-5-.  jag har bf den 16e oktober...får jag haka på?mina symtom hittills är: kissnödig och hungrig heeeela tiden, molande i tjejmagen, täppt i näsan.jag måste köpa mitt val kvinna...finns de bara på apoteket??
    Klart du får haka på! Grattis! Japp det finns på apoteket, annars kan jag rekomendera ferronol på hälsokost. :)
  • Pumsig
    Idaar skrev 2010-02-02 18:38:48 följande:
    hur menar du? Idag har jag gråtit hela dagen helt okontrollerat!
    typ det jag menar jag gråter å så blir jag glad å så gråter jag igen..känslorna är förmånga just nu   och helknäppa frågor dycker upp tex som att våran son redo att bli storebror ch så vidare e ju helt banala frågor egentligen för han växer ju in i rollen men ändå oroar jag mig över det.
  • thweni
    LJ87 skrev 2010-02-02 16:53:01 följande:
    så resonerar våra bm här i vår kommun.. innan hade de hälsomsamtaleet samtidigt som inskrivningen men nu har de ändrat så man har hälsosamtalet i v 6-7 o inskrivning i v.9 ca... de tycker de e viktigt o informera om risker o så innan man gått för långt in i graviditeten.. o de tycker jag är jättebra...
    BM i din kommun är smarta.. Jag skulle vilja att bm här resonerade så.. Men det gör de inte. Ska gå privat, men de följer ändå landstinget och då är det inskrivning v.10-12 då barnmorskan informerar om kost, rökning, alkohol, mediciner/droger, motion och samliv, allergi och ultraljudsundersökningar under graviditet, som ju låter som ett hälsosamtal, samt att de skulle ställa massa frågor om sjukdomar osv. När jag ska dit är jag ju i v.11, men skulle som sagt vilja ha hälsosamtalet redan nu. Eller så kunde de ha skickat hem en broschyr om vad man får/inte får äta/dricka osv, när de ändå skickade hem andra papper som ska med till inskrivningen.
    Ska fråga varför man inte har samtalet tidigare eller kan få iaf info om mat tidigare, när de ändå skickar hem andra papper...
  • Mamsaa
    Hemi21 skrev 2010-02-02 21:12:32 följande:
    Har du det?.. Åhh! Jag vill oxå, men jag tror min sambo skulle idiotförklara mig om jag handlar såhär tidigt.. men samma dag som jag går in i va 12 ska det handlas! :)
    Hihi de kan jag säga att de gjorde min karl också när jag köpte innan det ens fanns en bebis i magen :O
  • 2små2stora

Jag behöver inte handla någonting i klädväg, i alla fall inte om det blir en tjej Har 1 låda med neutrala kläder och 2 lådor med kläder i 50/56. Jag är kissnödig hela tiden och det är svårt på jobbet när jag inte kan gå på toa när som helst. När jag kom till jobbet i förrgår kväll var jag kissnödig redan när jag kom men hann bara in genom dörren så fick jag höra Vad bra att du kom vi måste ned och hämta barn. Höll på att gå åt innan vi var tillbaka på avdelningen igen. Har nu varit på jobbet i 3 tim och redan hunnit kissa 2 ggr

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Lurven83
    misa85 skrev 2010-02-02 19:07:51 följande:
    Där jag bor får man tydligen inskrivningen sent. Jag ska dit den 17 mars, dvs att jag är i vecka 12 typ. Varför så sent?Jag skulle vilja veta att allt var korrekt innan... ja börjar bli lite nojjig, men får nog sluta med det...Ni som har fått missfall: Vilken vecka fick ni det i?
    sist var det nog ca v8
    Längtar ♥BF~101001♥22 dagar kvar till vul♥
  • Lurven83

Jag vill med handla en massa Men väntar iag till mitt vul den 25/2 och ser allt bra ut så kan jag nog köpa nått litet. Annars ska vi nog vänta med det mesta. Men man vill ju kunna köpa ett impuls köp

• Lurven83

Förresten har börjat få gå upp på morgonen och kissa. Innan jag ska upp sen får jag sova igen suck.

• thweni

Usch, inatt drömde jag att jag fick missfall och blödde. Inte alls kul. Hoppas det inte var en sanndröm.. :(

Svar på tråden BF Oktober