• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • Lindsey
    2små2stora skrev 2010-06-01 21:10:35 följande:
    Åttan skrev 2010-06-01 19:29:30 följande:
    åå grattis..
    Tack

Vi passade på att köpa en ny bil idag också En Reanault Espace 04 med 7 sittplatser blev det.
    Måste nog också köpa en ny bil snart. Har en nissan note och den är ju inte så stor. Så har jag hundbur i bilen med så det är nog helt omöjligt att även få in en barnvagn i den! Måste ha ngn med stort bagageutrymme.
  • 2små2stora
    Lindsey: Vi har en Ford Focus men den är det omöjligt att få in 4 barn, hund och vagn i. Så nu hittade vi en Espace 04 på bilfirman
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Åttan
    2små2stora skrev 2010-06-01 21:10:35 följande:
    Åttan skrev 2010-06-01 19:29:30 följande:
    åå grattis..
    Tack

Vi passade på att köpa en ny bil idag också En Reanault Espace 04 med 7 sittplatser blev det.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
    Grattis till den nya bilen.. det är nått som vi inte måste köpa ny iallafall.. har redan en BMW kombi..
    Hoppas att vår lilla 8:a vill stanna...
  • misa85
    Ella1986 skrev 2010-06-01 20:15:07 följande:
    Hjälp vad dålig jag är på att skriva!
    Går in i vecka 23 i dag. Vi längtar verkligen efter vår bebis och vill att tiden ska gå fort.
    Började känna bebisens rörelser ordentligt förra veckan. Har känt den av och till hela helgen, men så i dag har det varit väldigt tyst. Hur rör sig bebis i era magar? Kan den leva om för att sedan ligga still en hel dag?
    Mina kan vara tokvilda ett tag och sedan känner jag ingenting på ganska länge. Men de vaknar nästan alltid när jag lägger mig och försöker sova!
  • Ella1986
    misa85 skrev 2010-06-02 08:51:01 följande:
    Mina kan vara tokvilda ett tag och sedan känner jag ingenting på ganska länge. Men de vaknar nästan alltid när jag lägger mig och försöker sova!
    Skönt att höra att det varierar. Jag tror att min bebis är ganska lugn för jag upplever inte att den någonsin är "tokvild": Det kan buffa ett tag med jämna mellanrum, men sen kan det vara tyst en halv dag. Jag får alltid hjärtat i halsgropen när det händer. 
  • drömmaromsmått

Ungen i min mage brukar komma igång på natten, kände de första ordentliga sparkarna, som kändes mot handen, i förrgår natt då jag låg i jobbsängen och kollade på tv klockan halv ett under dagen är det inte lika aktivt även om det kommer små sparkar då också.

• anja1661

vår lilla Julie sparkar lite då och då. känner henne varje dag i skolan och varje kväll när jag lägger mig i soffan...

jag har moderkakan i framvägg men känner henne varje dag ändå

• drömmaromsmått

Förbaskade fl eller något, ibland tas mina radbrytningar bort det skulle vara att jag kände bäbisens sparkar runt halv ett på natten men att det är lugnare på dagen.

Har också min moderkaka i framvägg så fram tills nu har jag bara känt svaga fosterrörelser men nu sparkas det ordentligt =)

• misa85

Idag har vi vart på tul igen, nu vägde den ena 370 g och den andra 400 g. Så söta =) De sträckte och sprattlade med benen och den ena sög på tummen :) Längtar verkligen tills de är här nu. Ska bli roligt.