• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • Mabaja
    2små2stora skrev 2010-05-29 18:11:39 följande:
    Jag är jättetrött, men sover dåligt. Vaknar ofta av att det gör ont i höfterna eller att jag har sammandragningar.
    Fy för smärta! Jag vaknar också till och från pga min foglossning, men samtidigt tycker jag att jag får ihop många timmar... Mitt hb låg på 118 sist jag kollade så vet att min trötthet inte beror på blodbrist iaf! =)
  • drömmaromsmått

Jag har också börjat bli sjukt trött igen, fram tills i förra veckan kundej ga inte sova ut utan vaknade runt 6-7 tiden varje morgon men nu de senaste dagarna har jag sovit till klockan 13 varje dag {#lang_emotions_embarassed} vaknar dock mycket pga ryggen, höften och kisseriet så klart.

• MariaOMarkus
    misa85 skrev 2010-05-29 13:38:58 följande:
    Hur mår ni alla?Idag är nog värsta dagen på denna graviditet. Höll på att svimma i färgaffären, såg massa vita prickar och benen bara vek sig... läbbigt!
    jag mår helt ok förutom foglossning from hell och jobbiga sammandragningar som gärna får försvinna tills det är dax att föda :) sen har jag fåt tbx mitt karpataltunnelsyndrom:S
    Malou - Mi amor - Mi vida - BF 10-10-10
  • misa85
    MariaOMarkus skrev 2010-05-30 09:02:48 följande:
    jag mår helt ok förutom foglossning from hell och jobbiga sammandragningar som gärna får försvinna tills det är dax att föda :) sen har jag fåt tbx mitt karpataltunnelsyndrom:S
    Ucha, foglossning är nåt jag fasar för, hoppas verkligen att jag slipper det. Och jag hoppas att du snart mår bättre. Finns det inget man kan göra mot foglossning? Min kompis provade tens...(heter det så?!) testat det?
  • Mabaja

Här där jag bor får man klara sig med ett foglossningsbälte... Sjukgymnasten har tagit sommarlov så bor man i Bålsta ska man inte vara gravid under sommaren har jag fått lära mig...

Har oxå foglossning... Kvällarna är värst... Då kan jag inte gå! men biter ihop och kör ett tag till.. är min träning som blir lidande för kan ajg inte gå så kan man ju inte träna heller...

• 2små2stora

Någon mer än jag som har problem med att åka bil. Efter 20 min i bilen så är sammandragningarna i full gång och det domnar i benen och värker så in i vassen vid svanskotan.

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • MariaOMarkus
    misa85 skrev 2010-05-30 11:07:18 följande:
    Ucha, foglossning är nåt jag fasar för, hoppas verkligen att jag slipper det. Och jag hoppas att du snart mår bättre. Finns det inget man kan göra mot foglossning? Min kompis provade tens...(heter det så?!) testat det?
    jag har använt foglossningsbälte och vetekudde som hjälpt mig om nätterna men nu behöver jag mer hjälp för denna gång sträcker de sig även vid underlivet..kan knappt gå el ha sex :/

3busfrön - åka bil är jobbigt nu under fogossningen då man inte sitter så bra så just nu är det dax för mig att ta de lugnt .
    Malou - Mi amor - Mi vida - BF 10-10-10
  • LurvensFrö

oj vad kass jag är på att skriva. Själv har jag tur och har ingen foglossning, peppar peppar!
    Fast träning känner jag mig dålig på. Cyklar till jobb, det är allt.
    Testade vattengympa häromdagen! Super skoj vart det men tydligen sista dem hade för dem skulle ha sommar uppehåll. Tänkte ist köpa sommarkort på badhuset här där också vattengympa ingår fast den är ju inte spec anpassad för gravida men det är ju bara att göra det man kan ju.

Längtar ♥BF~101001♥ futurum-nobis-est.blogspot.com
  • misa85
    LurvensFrö skrev 2010-05-30 19:45:12 följande:
    oj vad kass jag är på att skriva. Själv har jag tur och har ingen foglossning, peppar peppar! Fast träning känner jag mig dålig på. Cyklar till jobb, det är allt. Testade vattengympa häromdagen! Super skoj vart det men tydligen sista dem hade för dem skulle ha sommar uppehåll. Tänkte ist köpa sommarkort på badhuset här där också vattengympa ingår fast den är ju inte spec anpassad för gravida men det är ju bara att göra det man kan ju.
    Jag är även vattengympainstruktör och så länge du inte får ont i nån övning så är det bara att köra på =) Du är ju viktlös i vattnet och belastar inte på samma sätt så det är inget att vara orolig över =) Och har du dessutom inte problem med fogarna kommer du få superbra träning med vanlig vattengympa!
  • LurvensFrö
    misa85 skrev 2010-05-30 20:41:06 följande:
    Jag är även vattengympainstruktör och så länge du inte får ont i nån övning så är det bara att köra på =) Du är ju viktlös i vattnet och belastar inte på samma sätt så det är inget att vara orolig över =) Och har du dessutom inte problem med fogarna kommer du få superbra träning med vanlig vattengympa!
    Tack för infon. Vad bra! Ska köpa medlemskort i veckan. yea.

Om du kanske kan sånt så såg jag att dem hade två varienter. Den första är bottenkontakt och det är ju den jag testat. Men den andra är:
    (Den andra varianten heter djupvattenpass, då man använder sig av ett flytbälte.)
    Är det något som är svårt?. =O Aldrig hört talas om den sista varianten.
    Längtar ♥BF~101001♥ futurum-nobis-est.blogspot.com