• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • Soffi83
    2små2stora skrev 2010-05-25 12:39:53 följande:
    Jo, nu börjar dock strulet med FK.Fick även veta av dotterns hjärtläkare att jag måste följas på spec.mödravården under graviditeten.
    Ja, FK är inge kul att behöva drabbas av. Mest strul med det mesta.
  • Mabaja

Jag måste lära mig hur jag kan träna.. Har varit och tränat spinning ikväll och satan vad ont jag har i ryggen. Jag vet att det är mina fogar som skriker! Dessutom har jag en väldig molvärk i magens nedre del med, stramar och har sig.. Härlig kväll jag har framför mig! =)

• misa85
    Mamma till W skrev 2010-05-26 20:41:24 följande:
    Jag måste lära mig hur jag kan träna.. Har varit och tränat spinning ikväll och satan vad ont jag har i ryggen. Jag vet att det är mina fogar som skriker! Dessutom har jag en väldig molvärk i magens nedre del med, stramar och har sig.. Härlig kväll jag har framför mig! =)
    Ucha, trist när man får ont av träningen. Jag hade ett pumppass häromdagen och fick typ krypa ut därifrån :/ i mitt fall berodde det nog på att jag inte orkade hålla spänningen i magen hela tiden. Får sluta med pump och träna i gymmet ist =)
  • Mabaja
    misa85 skrev 2010-05-26 22:28:07 följande:
    Ucha, trist när man får ont av träningen. Jag hade ett pumppass häromdagen och fick typ krypa ut därifrån :/ i mitt fall berodde det nog på att jag inte orkade hålla spänningen i magen hela tiden. Får sluta med pump och träna i gymmet ist =)
    jag brukar oxå köra pump... då hugger det i ryggen... så nästa gång ska jag försöka vinkla brädan så man ligger i uppförsbacke istället.. Kanske nerven inte hamnar i kläm!
  • misa85
    Mamma till W skrev 2010-05-26 22:35:53 följande:
    jag brukar oxå köra pump... då hugger det i ryggen... så nästa gång ska jag försöka vinkla brädan så man ligger i uppförsbacke istället.. Kanske nerven inte hamnar i kläm!
    Det är en bra ide =)
    Jag är ju instruktör så sista passet jag körde i måndags hade jag bara stången. Det räckte iaf. Så nu får jag lägga pumpen på hyllan ett tag :)
  • Åttan
    Hej tjejer! Nu är jag tillbaka igen.. får se hur länge det vara denna ggr.. beror på hur länge vår data vill hänga med denna ggr.. kommer nog inte kunna vara inne lika mycket som tidigare då den bara verkar vilja fungera när den själv vill!

Har inte å kommer inte kunna läsa ikapp så jag hänger med härifrån.. är det något speciellt som har hänt??

en uppdatering från mig:
    Träffade läkaren igår.. blev heltids sjukskriven till å med den 16 juni, sen ska jag tillbaka å träffa läkaren igen så får vi se hur det blir efter det. Om jag går tillbaka å jobbar så får jag max jobba 50 % och endast dagtid. Ska bli intressant å se om jobbet kan fixa det.. annars så blir det fortsatt sjukskrivning he...ltid. Fick absolut inte jobba 3 skift utan bara hålla mig till en och samma tid.

Nästa vecka den 2/6 ska jag träffa min BM, har fått en extra tid för att mäta magen, blodtryck mm sen ska jag dit igen den 25 juni så det blir lite oftare nu än vad det annars skulle ha varit om jag inte hade haft nå problem. Känns väldigt skönt att de tar detta på så pass stort allvar.

Kram till alla vart ni än befinner er! {#lang_emotions_heart}
    Hoppas att vår lilla 8:a vill stanna...
  • IdaVi

jeskan: Vad bra med en läkare som kollar upp dig ordentligt! Hoppas det löser sig med jobbet, men viktigast är ju att du och pyret mår bra

Vad duktiga ni är som tränar. Jag är totalt förslappad. Nävars, det stämmer nog inte. Jagar ju en dotter, tar långpromenader och fixar i trädgården. Men förutom det så tränar jag inget just nu. Men snart blir det vattengympa för min del

Ego: BM ringde hem till maken förut och ville flytta RUL-tiden från onsdag till torsdag. Men jag är på tjänsteresa på torsdag och kan inte då. När jag försökte ringa dom så var telefontiden slut Skit, vet inte hur vi ska få ihop en ny tid med tanke på våra tjänsteresor...

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • misa85

Hur mår ni alla?
    Idag är nog värsta dagen på denna graviditet. Höll på att svimma i färgaffären, såg massa vita prickar och benen bara vek sig... läbbigt!

• Mabaja

Här i bålsta är det jättebra! =) Köpte ny bikini igår och överdelen chockade mig! 80G.. Nu får de sluta växa, blir svårare och svårare att hitta överdelar nu!

Är det nån av er som är så där in i norden trött? Jag är helt stendöd! Jag bara sover och sover så fort jag har chansen! =)

• 2små2stora
    Mamma till W skrev 2010-05-29 14:32:24 följande:
    Här i bålsta är det jättebra! =) Köpte ny bikini igår och överdelen chockade mig! 80G.. Nu får de sluta växa, blir svårare och svårare att hitta överdelar nu! Är det nån av er som är så där in i norden trött? Jag är helt stendöd! Jag bara sover och sover så fort jag har chansen! =)
    Jag är jättetrött, men sover dåligt. Vaknar ofta av att det gör ont i höfterna eller att jag har sammandragningar.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~