• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • Lurven83

jag ska inte på inskrivning förän 19 mars, är då 12 veckor. Hälsosamtal skippar jag då jag var på ett förra året.

Men ska på vul den 25:e åh vad jag längtar.

Längtar ♥BF~101001♥21 dagar kvar till vul♥
  • 2små2stora

Jag försökte ringa BM idag men det var bara upptaget hela tiden.

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • LJ87
    Taryn skrev 2010-02-04 00:13:21 följande:
    Halloj, vilken vecka ar ni i? Jag blev tillbaka flyttad pa ultraljudet igar, sa jag ar 5+4 idag..
    jag är i vecka 6 (5+3) idag.. på måndag går jag in i vecka 7... =)
  • anja1661

3+4....så jag har egentligen inte ens gått förbi mitt bim datum! vill att tiden ska gå fort nu så magen börjar puta!!

mina symtom:
    kissnödig, hungrig, huvudvärk, gasig i magen, irriterad, lite molande känsla i tjejmagen.

fler som blivit gasiga??

• humlan1975
    anja1661 skrev 2010-02-04 15:57:57 följande:
    3+4....så jag har egentligen inte ens gått förbi mitt bim datum! vill att tiden ska gå fort nu så magen börjar puta!! mina symtom: kissnödig, hungrig, huvudvärk, gasig i magen, irriterad, lite molande känsla i tjejmagen. fler som blivit gasiga??
    Hej!

Jag har legat hela dagen med grym huvudvärk...och varken Alvedon eller Panodil funkar på mig..
    Nån idé på vad man kan ta?
    Tror ni huvudvärken har med graviditeten att göra eller är det bara att skallen gått på högvarv sen jag +.at :)?
  • Taryn
    anja1661 skrev 2010-02-04 15:57:57 följande:
    3+4....så jag har egentligen inte ens gått förbi mitt bim datum! vill att tiden ska gå fort nu så magen börjar puta!!mina symtom:kissnödig, hungrig, huvudvärk, gasig i magen, irriterad, lite molande känsla i tjejmagen.fler som blivit gasiga??
    Anja va kul o se dig har!! Vi var i samma december grupp ju! Jag ar i 5+5 idag!
  • anja1661
    Taryn skrev 2010-02-04 18:34:47 följande:
    Anja va kul o se dig har!! Vi var i samma december grupp ju! Jag ar i 5+5 idag!
    japp, jag har lyckats nu!!!
  • anja1661
    humlan1975 skrev 2010-02-04 16:18:45 följande:
    Hej! Jag har legat hela dagen med grym huvudvärk...och varken Alvedon eller Panodil funkar på mig.. Nån idé på vad man kan ta? Tror ni huvudvärken har med graviditeten att göra eller är det bara att skallen gått på högvarv sen jag +.at :)?
    jag undrar jag me...men jag vet att man kan få huvudvärk om man vid en graviditet saknar nåt näringsämne men jag kommer inte ihåg vad....

vet inte vad man kan ta eller göra för att bli av med den...jag har haft min huvudvärk sen ett par dagar innan jag plussade....hmm...*jobbigt*

jag ska kolla på livsmedelsverkets hemsida o läsa på lite om vad man får och inte får äta.....får man ta alvedon? eller var det ipren man skulle ta? hmm....ja som sagt, bäst att friska upp minnet lite!
  • misa85
    anja1661 skrev 2010-02-04 19:00:44 följande:
    jag undrar jag me...men jag vet att man kan få huvudvärk om man vid en graviditet saknar nåt näringsämne men jag kommer inte ihåg vad.... vet inte vad man kan ta eller göra för att bli av med den...jag har haft min huvudvärk sen ett par dagar innan jag plussade....hmm...*jobbigt* jag ska kolla på livsmedelsverkets hemsida o läsa på lite om vad man får och inte får äta.....får man ta alvedon? eller var det ipren man skulle ta? hmm....ja som sagt, bäst att friska upp minnet lite!
    Jag lider av migrän och har därmed ont i huvvet ofta. Jag frågade min doktor om jag kunde fortsätta ta mina tabletter (citadon och panacod) och jag fick till svar att man helst inte ska använda det för mycket. Men ibland är ingen fara. Han sa att om man använder det regelbundet under lååååååååång tid så kan bebisen påverkas genom att bli "beroende".
Svar på tråden BF Oktober