• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • Idaar
    mkatvoo skrev 2010-02-04 22:09:45 följande:
    Hej tjejer! Jag är ny här på siten. Fick ett positivt besked i går. Antar att det betyder att jag är i v4 ungefär.... Är oftare hungrig och lite magvärk annars som käns det vanligt än så länge... Det största är väl att vänja sig vid tanken, det är ganska overkligt minst sagt! :)
    Stort grattis ! Ja, visst är det overkligt. Har inte heller fattat, är i v.6 !
    Hur länge har ni försökt om man får fråga ?
  • mkatvoo
    Idaar skrev 2010-02-04 22:12:06 följande:
    Stort grattis ! Ja, visst är det overkligt. Har inte heller fattat, är i v.6 ! Hur länge har ni försökt om man får fråga ?
    Tack Idaar!
    Man kan ju inte berätta för någon (utom fästmannen då) fast man är omtumlad och glad. Vi har försökt i tre månader, men det var första riktigt seriösa försöket. Lite oväntat p.g.a. oregelbunden mens och att jag är 31 år.

Hur länge hade ni försökt Idaar? du kanske har nämnt det tidigare i tråden fast jag missat det?
  • Miss Obsessive

Måste fråga.. Har ni börjat äta mer regelbundet sen ni fick ert plus? Jag är jättedålig på att äta regelbundet och varierat annars, men försöker verkligen att göra det varje dag nu sen jag fick beskedet. Det är dock inte alltid så lätt att se till att man får i sig tre mål plus mellanmål varje dag.. Har köpt folsyratabletter och blutsaft (för järnets skull) som jag tar varje dag iaf. Har börjat få mer grav-symtom nu, uppsvälld mage, gaser (fiser konstant!), svag halsbränna, humörsvängningar, sjuklig trötthet och ömma bröst. Dessutom så är mina bröstvårtor större och hårdare, måste vara graviditeten, för så brukar de inte vara! Oroar mig för MF.. Önskar att veckorna ville gå snabbare!

• humlan1975

Hej!

Ringde och pratade med en barnmorska idag ang min huvudvärk som suttit i precis hela dagen...
    Hon sa att jag bara får ta Alvedon eller Panodil, jag använder Alvedon och hon sa att har jag riktigt ont i skallen kan jag ta 2 st brustabletter a´500 mg i ett glas vatten och dricka det, sen dricka en kopp kaffe.
    Ett litet tips från henne bara. :)

• Mamsaa

Hallå på er!
    Jag var ju på mvc idag och hon flyttade på mitt bf datum till den 29september :( hoppas jag får va kvar i oktober tråden ändån? för på riktiga ul lär dem väl ändå flytta fram bf ;)

stor kram

• Mamsaa
    Taryn skrev 2010-02-04 00:13:21 följande:
    Halloj, vilken vecka ar ni i? Jag blev tillbaka flyttad pa ultraljudet igar, sa jag ar 5+4 idag..
    6+1 är jag.. ja om en halvtimme då haha
  • TessJH

Nu har jag pratat med BM, hälsosamtal 18 feb och inskrivning 18 mars! =)
    Spännande!! =)

• Lyndi

Halloj!

Ansluter mig till denna tråden också. Plussade i måndags och har enligt sista mens BF 10-10-10. Det är vårt andra barn.

Ang kost så har jag lagt om min kost åt det nyttiga hållet. Jag har dessutom börjat motionera lite smått, då jag gick upp 20kg under min förra graviditet och fortfarande har några av dem kilona kvar. Jag vill absolut inte gå upp för mkt denna gången.

• sandraaa01

När ni nämner det där med kosten så har jag de senaste dagarna ätit mer och nyttigare frukost!!

• Delfinis

jag har också svrt att äta de små mellanmålen..frukost, lunch och middag e jag bra på men mellan målen måstte skärpa mig:)

Svar på tråden BF Oktober