• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • Hemi21
    Mamsaa skrev 2010-01-26 00:05:28 följande:
    HejHar idag fått reda på att jag är gravid, så följer gärna tillsammans med dig här på FLVilken uträckning har du på vilket datum det är bf?
    hej fick 2 oktober som bf.. Du?
  • Hemi21
    Delfinis skrev 2010-01-26 09:51:15 följande:
    men hur mår ni?..japp första barnet så man vet ju inte hur man skall reagera...
    Till och från hemsk mensvärk. svullen. onda bröst.. allmänt trött..
    Hur mår du själv?
  • Delfinis

jag mår skrämmande bra..börjat må lite lite illa men är rädd att man känner efter för mycket och det blir inbillning...fått lite mera hunger känsla men inget med brösten

• Hemi21
    Delfinis skrev 2010-01-26 22:05:47 följande:
    jag mår skrämmande bra..börjat må lite lite illa men är rädd att man känner efter för mycket och det blir inbillning...fått lite mera hunger känsla men inget med brösten
    Okej, det som skrämmer mig är att när jag får dom där "mensvärksattakerna" Så gör det riktigt ont, men läste på growingpeople att man kan ha ont i början med tanke på att livmodern växer så mycket. Men ska till bm på torsdag så jag hoppas att hon kan lugna mig. Är lite orolig, men vet ju inte hur det ska kännas första gången.
  • Delfinis

det är ju det, man vet inte hur det skall kännas...själv får jag stå ut 1 vecka till till inskrvningen

• bree00

Med tanke på att hela min bekantskapskrets ska ha barn 2010 så drabbas man av en del symtomsnack, av varierande svårighetsgrad. Jag är enormt tacksam för att jag hittills bara mått illa en gång, är lite trög i magen och har lättare mensvärk. Sådant kan man stå ut med. Men jag räknar inte med att det håller i sig.

• Hemi21
    bree00 skrev 2010-01-26 22:12:55 följande:
    Med tanke på att hela min bekantskapskrets ska ha barn 2010 så drabbas man av en del symtomsnack, av varierande svårighetsgrad. Jag är enormt tacksam för att jag hittills bara mått illa en gång, är lite trög i magen och har lättare mensvärk. Sådant kan man stå ut med. Men jag räknar inte med att det håller i sig.
    Hoppas att illamåendet håller sig borta :)
  • Mamsaa
    Hemi21 skrev 2010-01-26 22:02:08 följande:
    hej fick 2 oktober som bf.. Du?
    Jag fick 1oktober =)
  • Mamsaa
    Pumsig skrev 2010-01-26 09:23:47 följande:
    följer gärna med här jag plussade i går så nu så nu ligger våran nummer två och gror i magen:D har ni några typiska grav. symtom??
    Jag kan inte sova på magen då mina bröst ömmar järnet vid berörelse!!
    Och de har blivit större. Blir så lätt andfåd och är rätt trött
  • Hemi21
    Mamsaa skrev 2010-01-26 23:18:18 följande:
    Jag kan inte sova på magen då mina bröst ömmar järnet vid berörelse!! Och de har blivit större. Blir så lätt andfåd och är rätt trött
    Anfådd ja, klarar knappt av att gå upp för en trappa utan att det känns som om man inte får någon luft.. Hehe
Svar på tråden BF Oktober