• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • anja1661
    Familjen Rockström skrev 2010-02-12 11:28:50 följande:
    Strumpan08 vilken vecka är du i? man brukar väll säga att symptomen kommer runt v 7 men det är ju väldigt olika med! vissa känner inget alls. tror ni att man kan begära att få göra ett tidigt UL? pga att man är orolig för missfall. ska fråga min bm nästa vecka.
    det beror nog mycket på om de har en vul apparat där på din mvc....jag tror inte att de gör ett vanligt ul utanpå magen...

jag tjatade till mig ett vul...har ju alltid fått göra det förut och nu när jag ska gå på annan mvc så skulle ajg inte få det. men jag sa att jag redan var inställd på att få göra ett och att jag faktiskt inte vet när jag blev graavid då mina äl stickor inte visade något positivt den månaden....då gick hon med på det!!
  • 2små2stora
    humlan1975 skrev 2010-02-12 10:17:57 följande:
    Hej! Är det någon som vet vad som händer med ens sommarsemester på jobbet? Jag är tvungen att ta ut 4 v (i augusti), men då jag har ett jobb jag inte kan arbeta på som gravid så kommer jag gå hemma på havandeskapspenning i sommar, men vad händer med semestern då? Nån som varit med om ngt liknande eller vet? Själv går jag också och känner efter en massa, testar oxå med ägglossningstest och det visar superstarkt, så nog är jag oxå gravid, men känner annars inte så mkt. Lite molvärk nångång då och då och jag sover väldigt dåligt, vaknar nästan alltid varje natt runt 03-04 tiden och ligger vaken ca 2 timmar, varit så sen ca 2v tillbaks..vet inte varför. Hoppas ni får en skön helg!
    Jag tar ut semester innan HP. Du kan ta semester istället för HP begär den för 4 veckor senare och ta semester de första 4 veckorna eller de sista 4 veckorna. De kan inte kräva att du tar semestern just under augusti.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • TessJH
    Strumpan08 skrev 2010-02-12 11:12:57 följande:
    Det är lite jobbigt att vakna på morgonen utan att känna av ett endaste symptom och känna sig så ogravid som man bara kan...
    Usch, idag känner jag nästan ingen symptom alls.
    Förutom hunger då. Och världens sämsta humör!
    Ska på stor modemässa i morgon och har världens beslutsångest vad gäller kläder och allt! Ser bara knäpp ut i allt! Precis som menshumör! Blää!
  • 2små2stora

Jag hoppas magen lägger sig lite snart, annars måste jag börja med mammabyxor väldigt tidigt. Byxor som var förstora för 2 veckor sedan är nu precis.

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Taryn

Hur mar ni tjejer, jag kollar inte in har sa ofta langre.. Jag mar verkligen skit, illamaende fran det att jag vaknar pa morgon till  jag lagger mig kvallen. Sjosjuk som attan. Pallar inte med nagon mat forutom mjolk o apelsiner, anda kommer jag inte in i nagra av mina jeans eller kontorsklader langre, och ar tvungen o jobba i tights och losa t-shirts, med sport-bh istallet for bh.

Det ar svart att vara glad i lycklig over bebisen nar man mar sahar daligt konstant.. vill ga i ide i ett par manader tills det har ar over.

• MariaOMarkus

jag håller med..min amge är jätte svullen,va inte såhär med dottern då tog de lång tid innan jag fick mage.

nu ser man lite tydligare ..blir svårt och hålla de hemligt till vecka 12

Malou - Mi amor - Mi vida
  • CarroW86

Jag kommer att ta ut min semester i sept istället för HP, har pratat med chefen och fått det godkännt av henne..

• drömmaromsmått

Har era tarmar börjat bli annorlunda redan? Jag måste gå på toa minst 4 gånger per dag, och kisseriet ska vi inte ens snacka om. Och ändå äter jag inte särskilt mycket för det går inte ner, igår var jag ute och åt med en kompis som jag lärt känna genom vår barnlöshet de lyckades på ivf och är inne på andra barnet i v.20 servitörerna skrattade gott när hon beställde två dagens till sig själv och jag satt och försökte fortfarande trycka ner min portion när hon ätit klart allt. Sen någon timme senare blev det fika men jag fick inte i mig min semla utan höll på att kräkas istället. Otroligt hur tidigt saker och ting sätter igång ändå, om det är så här i v.5 ska det bli intressant att se hur det blir framöver.

• Åttan
    drömmaromsmått skrev 2010-02-13 07:05:42 följande:
    Har era tarmar börjat bli annorlunda redan? Jag måste gå på toa minst 4 gånger per dag, och kisseriet ska vi inte ens snacka om. Och ändå äter jag inte särskilt mycket för det går inte ner, igår var jag ute och åt med en kompis som jag lärt känna genom vår barnlöshet de lyckades på ivf och är inne på andra barnet i v.20 servitörerna skrattade gott när hon beställde två dagens till sig själv och jag satt och försökte fortfarande trycka ner min portion när hon ätit klart allt. Sen någon timme senare blev det fika men jag fick inte i mig min semla utan höll på att kräkas istället. Otroligt hur tidigt saker och ting sätter igång ändå, om det är så här i v.5 ska det bli intressant att se hur det blir framöver.
    ja. vissa dagar så får jag inte gå på toa överhuvudtaget å vissa får jag gå fler ggr... tarmarna jobbar ju sämre.. därav den uppblåsta känslan antar ja... vissa dagar kan jag äta hur mycket som helst å vissa dagar mycket mindre...

Är tvungen å gå upp å kissa en 2 ggr/natt.. litejobbigt då jag inte brukar behöva göra det.. men det är väl en vane sak antar ja...
    Hoppas att vår lilla 8:a vill stanna...
Svar på tråden BF Oktober