• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • MariaOMarkus

kan ju vara så att du är tidigt i graviditeten vilket resultarer i att digitala inte vira gravid än.

Malou - Mi amor - Mi vida
  • Strumpan08
    Monki skrev 2010-02-10 21:28:40 följande:
    Grattis! Tack. Nej, det är mitt fjärde, men min pojkväns första. Även om det är mitt fjärde känns det lika pirrigt som vid första. Jag testade med CBs digitala nu på kvällen där stod det 'inte gravid', men jag är övertygad om att jag är det, dock ska jag göra ett nytt test imorgon med RFSU testet då min pojkvän inte riktigt vågar lita på testen.
    Oj, fjärde, grattis! Hur gammal är du? Vad konstigt med testerna, de brukar ju vara rätt så pålitliga annars. Hehe, när jag plussade med vårt första barn vägrade maken tro på att man kunde lita på testen som man köpte på apoteket, man behövde få höra det från en läkare tydligen. Sen när jag började kräkas veckan efter så trodde han på mig. :-P
    Strumpan ~ 9/12-2008 ~ sandlada.blogg.se
  • Åttan

Hej får man vara med här? Är i V7 å har beräknad BF den 5 oktober..

Hoppas att vår lilla 8:a vill stanna...
  • MariaOMarkus
    Åttan skrev 2010-02-10 21:47:41 följande:
    Hej får man vara med här? Är i V7 å har beräknad BF den 5 oktober..
    Välkommen =)
    Malou - Mi amor - Mi vida
  • Monki
    Strumpan08 skrev 2010-02-10 21:45:37 följande:
    Oj, fjärde, grattis! Hur gammal är du? Vad konstigt med testerna, de brukar ju vara rätt så pålitliga annars. Hehe, när jag plussade med vårt första barn vägrade maken tro på att man kunde lita på testen som man köpte på apoteket, man behövde få höra det från en läkare tydligen. Sen när jag började kräkas veckan efter så trodde han på mig. :-P
    Jag är 27.

Jag misstänker att jag har för låga hcg halter för att det syns på den digitala. Killen sa nyss att han tror, men han vill inte bli besviken om nu morgondagens test visar negativt, dock tror jag inte att det kommer att göra det då jag känner av en del graviditetstecken. Killen min kommer nog tro mig snart med om det blir som senaste graviditeten då jag mådde illa och kräktes dagligen de första månaderna. Jag hoppas verkligen inte det blir så denna gång!

Är det ditt andra barn?
  • Strumpan08
    Monki skrev 2010-02-10 21:53:37 följande:
    Jag är 27. Jag misstänker att jag har för låga hcg halter för att det syns på den digitala. Killen sa nyss att han tror, men han vill inte bli besviken om nu morgondagens test visar negativt, dock tror jag inte att det kommer att göra det då jag känner av en del graviditetstecken. Killen min kommer nog tro mig snart med om det blir som senaste graviditeten då jag mådde illa och kräktes dagligen de första månaderna. Jag hoppas verkligen inte det blir så denna gång!Är det ditt andra barn?
    Japp, har en dotter som är 14 månader nu, om allt går som det ska kommer det vara 22 månader mellan barnen. Hur gamla är dina barn? Du måste vara proffs på allt vad praktiska lösningar, syskonsvartsjuka osv, heter. Jag börjar kallsvettas litegrann redan när jag tänker på att klä på två barn och bära ner för tre trappor och packa ner i en klumpig syskonvagn..
  • Lurven83
    2små2stora skrev 2010-02-10 07:48:23 följande:
    Jag är långledig var 3:e vecka vilket är jätteskönt.  Går av på måndagmorgon vecka 2 och går sedan på igen på onsdagkväll vecka 3 Har du samma arbete som vid första barnet så bör du få det.Jag kommer att gå hem med HP när skolorna börjar v.33
    låter som ett bra jobb.
    Längtar ♥BF~101001♥15 dagar kvar till vul♥
  • Monki
    Strumpan08 skrev 2010-02-10 22:00:44 följande:
    Japp, har en dotter som är 14 månader nu, om allt går som det ska kommer det vara 22 månader mellan barnen. Hur gamla är dina barn? Du måste vara proffs på allt vad praktiska lösningar, syskonsvartsjuka osv, heter. Jag börjar kallsvettas litegrann redan när jag tänker på att klä på två barn och bära ner för tre trappor och packa ner i en klumpig syskonvagn..
    Vad kul.

Jo en hel del. Dom är 7, 5 och snart 3 år. Jo, det är inte lätt alla gånger. Den som säger det ljuger, men allt det goda väger upp det dåliga.

Nu har jag fimpat sista ciggen! Så röksugen än....
  • Strumpan08
    2små2stora skrev 2010-02-09 19:03:54 följande:
    Nu är jag ledig 1 vecka så skönt efter en vecka med nattjobb och ett sjukt barn.
    Jag är nyfiken, vad jobbar du med? Jag är nyutbildad sjuksköterska och har lite planer på att börja jobba natt någon gång i framtiden, just för att ha mer tid med familjen. Hur funkar det rent praktiskt med dagistider och så?
  • drömmaromsmått

Hej Jeskan =)
    Kul att vara i samma tråd igen fast av roligare anledning =)

Det har inte kommit något mer blod alls sen imorse, så jag känner mig lite lugnare men helt lugn kommer jag inte vara fören på fredag då jag kommit förbi hela BIM perioden.
    Har inte heller lika ont som igår men nu på kvällen fick jag kramp efter att ha varit på toa och kissat.

Svar på tråden BF Oktober