• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • Strumpan08

3Busfrön - Gud vad skönt! Jag jobbade natt en sväng som uska en sommar och trivdes jättebra med att jobba natt, och kan tänka mig att göra det senare också som syrra, men måste få lite mer erfarenhet först.

Strumpan ~ 9/12-2008 ~ sandlada.blogg.se
  • 2små2stora
    Strumpan08 skrev 2010-02-11 22:51:11 följande:
    3Busfrön - Gud vad skönt! Jag jobbade natt en sväng som uska en sommar och trivdes jättebra med att jobba natt, och kan tänka mig att göra det senare också som syrra, men måste få lite mer erfarenhet först.
    Erfarenhet är bra, man står lite mer ensam som nattsyrra, men vi är 4-5 syrror och 6-7 usk på natten hos oss, och det krävs. Vissa nätter hinner vi knappt sitta och äta.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Pumsig

oj var ett tag sedan jag skrev nu har haft sjuktbarn hemma så har inte varit mycket tid över. går både magsjuka å förkylning på dagis just nu så det e fullt upp sjukdommarna byter av varandra.
     vad gäller mig själv så kommer symtomerna och går lika snabbt mådde illa på morrnarna förra veckan men denna veckan är det bättre är hungrig konstant så sambon tycker jag börjar bli dyr i drift humöret svänger hit och dit. hur är det med er andra??

• 2små2stora
    Pumsig skrev 2010-02-12 08:34:51 följande:
    oj var ett tag sedan jag skrev nu har haft sjuktbarn hemma så har inte varit mycket tid över. går både magsjuka å förkylning på dagis just nu så det e fullt upp sjukdommarna byter av varandra.  vad gäller mig själv så kommer symtomerna och går lika snabbt mådde illa på morrnarna förra veckan men denna veckan är det bättre är hungrig konstant så sambon tycker jag börjar bli dyr i drift humöret svänger hit och dit. hur är det med er andra??
    Har också haft sjuka barn hemma.

Jag mår ganska bra, är konstant trött, lite molvärk i magen och ett lätt illamående som kommer och går. Går in i v 7 på måndag och då har illamåendet satt in med de andra barnen.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • MariaOMarkus
    Pumsig skrev 2010-02-12 08:34:51 följande:
    oj var ett tag sedan jag skrev nu har haft sjuktbarn hemma så har inte varit mycket tid över. går både magsjuka å förkylning på dagis just nu så det e fullt upp sjukdommarna byter av varandra.  vad gäller mig själv så kommer symtomerna och går lika snabbt mådde illa på morrnarna förra veckan men denna veckan är det bättre är hungrig konstant så sambon tycker jag börjar bli dyr i drift humöret svänger hit och dit. hur är det med er andra??
    Här är det lite likt dig,illamående på mornarna och hungrig nästan konstant :P
    Malou - Mi amor - Mi vida
  • anja1661

en fråga....
    har ni slutat bära tunga saker typ matkassar och liknande....eller hur gör ni med den saken?

jag tog ett äl test igårkväll för sojs skull (är testoman)....teststrecket blev så mycket STARKARE än kontrollstrecket! så nog e jag gravid allt!!

hur kommer ni göra inför inskrivningen och ev vul? jag vill nog nästan testa mig igen så att ajg verkligen e säker på att jag e gravid när jag kommer dit....även om jag vet att det e onödigt, löjligt och helt knäppt! synd att man inte har några billiga stickor kvar...

• humlan1975

Hej!

Är det någon som vet vad som händer med ens sommarsemester på jobbet?
    Jag är tvungen att ta ut 4 v (i augusti), men då jag har ett jobb jag inte kan arbeta på som gravid så kommer jag gå hemma på havandeskapspenning i sommar, men vad händer med semestern då?
    Nån som varit med om ngt liknande eller vet?

Själv går jag också och känner efter en massa, testar oxå med ägglossningstest och det visar superstarkt, så nog är jag oxå gravid, men känner annars inte så mkt.
    Lite molvärk nångång då och då och jag sover väldigt dåligt, vaknar nästan alltid varje natt runt 03-04 tiden och ligger vaken ca 2 timmar, varit så sen ca 2v tillbaks..vet inte varför.

Hoppas ni får en skön helg!

• Strumpan08
    anja1661 skrev 2010-02-12 10:05:21 följande:
    en fråga....har ni slutat bära tunga saker typ matkassar och liknande....eller hur gör ni med den saken?jag tog ett äl test igårkväll för sojs skull (är testoman)....teststrecket blev så mycket STARKARE än kontrollstrecket! så nog e jag gravid allt!! hur kommer ni göra inför inskrivningen och ev vul? jag vill nog nästan testa mig igen så att ajg verkligen e säker på att jag e gravid när jag kommer dit....även om jag vet att det e onödigt, löjligt och helt knäppt! synd att man inte har några billiga stickor kvar...
    Hihi, jag bar allt och lite till förra graviditeten. Och slipade, spacklade och målade ett barnrum.. Det jag läste då och fick höra var att det här med att inte bära endast gäller i undantagsfall, för kvinnor med mycket förhöjd risk för missfall t.ex. och i senare delen av graviditeten då fogar och annat kan ta stryk om man lyfter för tungt.
  • Strumpan08

Det är lite jobbigt att vakna på morgonen utan att känna av ett endaste symptom och känna sig så ogravid som man bara kan...

• Familjen Rockström
    Strumpan08 vilken vecka är du i? man brukar väll säga att symptomen kommer runt v 7 men det är ju väldigt olika med! vissa känner inget alls.

tror ni att man kan begära att få göra ett tidigt UL? pga att man är orolig för missfall. ska fråga min bm nästa vecka.
Svar på tråden BF Oktober