• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • Tejj
    CarroW86 skrev 2010-04-02 22:25:00 följande:
    Hihi nu var det fotoramen som gavs bort :).. Mina föräldrar blev jätte glada, fast sambons mamma tog nog priset, hon fattade det inte först och när hon väl förstod så hoppade hon runt, grät och skrattade samtidigt :).. Min mamma hade redan anat det, men hon blev glad ändå :) Hihi hoppas att de blev glada :). Jobbet fick veta runt v 10, men jag jobbar på ett sånt arbete så det kändes som att det var viktigt att de fick veta.. Vi ville göra UL och KUB/NUPP innan vi berättade för våra nära och kära :)
    Haha... kul reaktion... ja dom vet ju knappt hur dom ska reagera, för att dom blir så glada... kul att det blev så lyckat =)
  • Mino

Jag hoppas också in här. Hoppas det är okej? Bättre sent än aldrig....

Har bf 2 oktober. Gjorde UL förra veckan, allt såg jättefint ut. Är idag i v 13+5. Börjar faktiskt tro att det här ska gå vägen.

Har redan berättat för de flesta jag känner. Min familj fick veta redan v 5 då jag och min pojkvän upptäckte det. Jag är inge bra på att hålla saker hemligt. Jag säger upptäckte för det var inte alls planerat. Dock en trevlig överraskning. Har dock precis fått nytt jobb och de vet inte om. Fasar för att berätta

Jag bor förresten i Sundbyberg nordväst om Sthlm. Någon som bor i närheten?

• Jamtland4ever

Skulle bara kolla med er... tror ni att det är för tidigt att känna på sig vad det är för kön på barnet? Jag tror helt och hållet att jag bär på en kille. Men folket runt om mig du kan inte känna det ännu.

Tror ni att man kan göra det?

• Idaar
    Jamtland4ever skrev 2010-04-03 22:18:12 följande:
    Skulle bara kolla med er... tror ni att det är för tidigt att känna på sig vad det är för kön på barnet? Jag tror helt och hållet att jag bär på en kille. Men folket runt om mig du kan inte känna det ännu. Tror ni att man kan göra det?
    ähh, det tror jag ! Jag har varit stensäkert sen flera veckor tillbaka att jag har en kille i magen.
  • poppiloll
    Skulle bara kolla med er... tror ni att det är för tidigt att känna på sig vad det är för kön på barnet? Jag tror helt och hållet att jag bär på en kille. Men folket runt om mig du kan inte känna det ännu. Tror ni att man kan göra det?
    Jag har inge aning, men min mamma påstår att hon hela tiden visste att hon skulle få en flicka när hon väntade mig, och hon kollade aldrig könet. Så lite kanske man kan veta. Själv har jag ingen aning och tänkter ta reda på det när det är möjligt. Känns bättre få veta tycker jag.
    Mino skrev 2010-04-03 10:05:50 följande:
    Jag hoppas också in här. Hoppas det är okej? Bättre sent än aldrig....Har bf 2 oktober. Gjorde UL förra veckan, allt såg jättefint ut. Är idag i v 13+5. Börjar faktiskt tro att det här ska gå vägen.Har redan berättat för de flesta jag känner. Min familj fick veta redan v 5 då jag och min pojkvän upptäckte det. Jag är inge bra på att hålla saker hemligt. Jag säger upptäckte för det var inte alls planerat. Dock en trevlig överraskning. Har dock precis fått nytt jobb och de vet inte om. Fasar för att berätta Jag bor förresten i Sundbyberg nordväst om Sthlm. Någon som bor i närheten?
    Jag har en månad kvar till att mitt jobb blir "fast". Så jag tänker vänta tills efter det datumet med att berätta. Inte för att jag tror det skulle göra någon skillnad för min anställning, men det känns bättre berätta på jobbet när det syns mera, är bara i v. 11 (10+3) än så länge och det syns knappt.
  • anja1661
    nej det tror jag inte....
    med min första var jag bergsäker på att det var en pojke. "en mamma vet" och "moderskänsla" var två uttryck jag använde då...men på RUL fick vi höra att det var en flicka! gissa om ajg blev förvånad!!
    med andra barnet var jag minst lika säker på att det var en flicka till...men RUL visade pojke....

så jag tror inte man kan känna det på sig tyvärr. man har ju lixom 50/50 chans att "gissa" rätt.....
  • Tifan

nu har jag äntligen fått gått på UL o så skulle vi göra NUPP men det gick inte för att den lilla krabaten där inne låg så pass lågnt in så vi ska tillbaka om 2 veckor igen =) Fick även veta tat jag har en livmoder som ligger bakåt tippad så det var därför de inte kunde göra NUPP...

Men allt såg bra ut där inne iaf =D Roligt att få ett UL till då blir det inte s många veckor till RUL sen ;)

Glad Påsk på er!

• drömmaromsmått

Någon mer som börjat läcka mjölk än, såg att det var lie blött på bröstet för en stund sedan och roade mig med att klämma till lite och det kom mer, hoppade jämfota av lycka över denna lilla bagatell =)

Tänk att för några månader trodde jag att vi aldrig skulle få gå igenom det här, det känns fortfarande helt overkligt.

• Ella1986
    Mino skrev 2010-04-03 10:05:50 följande:
    Jag hoppas också in här. Hoppas det är okej? Bättre sent än aldrig.... Har bf 2 oktober. Gjorde UL förra veckan, allt såg jättefint ut. Är idag i v 13+5. Börjar faktiskt tro att det här ska gå vägen. Har redan berättat för de flesta jag känner. Min familj fick veta redan v 5 då jag och min pojkvän upptäckte det. Jag är inge bra på att hålla saker hemligt. Jag säger upptäckte för det var inte alls planerat. Dock en trevlig överraskning. Har dock precis fått nytt jobb och de vet inte om. Fasar för att berätta Jag bor förresten i Sundbyberg nordväst om Sthlm. Någon som bor i närheten?
    Jag bor också i Sundbyberg och väntar första barnet.
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden BF Oktober