• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • drömmaromsmått

Är det någon mer som kör primperan mot illamående?
    Började i förrgår och nu känns det förjäkligt, jag är så jäkla rastlös, spyorna blev jag inte av med vad det verkar som och illamånedet är fortfarande på topp.
    Kan inte sova mer än någon timme i sträck och klockan fem imorse var det vara att gå upp och spy, nu vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på eftersom jag inte tycks kunna vara still det verkligen kryper i hela kroppen samtidigt mår jag bajsilla så jag vill inget hellre än att ligga och sova typ.

• Jamtland4ever

hejsan tjejer. Mitt liv börjar gå tillbaka till det normala tack vara lergigan :P Imorgon ska man på inskrivning är lite nervös men det ska väl gå bra. Har ju redan sett den lille och hjärtat slog så fint så. Men är lite oroliga för mina värden då jag låg inne på grund av mina värden och mitt illamående. får se om barnmorskan hittar någonstans att sticka mig :P dem hade det problemet på sjukhuset i Kristianstad.

• CarroW86

Dags för första UL imorgon, nervös som tusan.. Är så rädd att den lilla plutten inte lever :s.

• Tejj
    CarroW86 skrev 2010-03-28 22:25:44 följande:
    Dags för första UL imorgon, nervös som tusan.. Är så rädd att den lilla plutten inte lever :s.
    Det kommer nog gå bra ska du se.... =)
    Lycka till!
    Kram
  • Idaar
    CarroW86 skrev 2010-03-28 22:25:44 följande:
    Var lika rädd. Allt var super med den lille. Håller tummarna.
    Skriv gärna sen hur det gick!!
  • Idaar
    misa85 skrev 2010-03-28 13:27:00 följande:
    jag mår sådär kan jag säga, mitt illamående verkar inte vilja ge med sig. Det kommer och går, framförallt när jag anstränger mig, typ tränar osv. Det är så drygt, trodde det skulle gått över tills nu men icke... går snart in i vecka 14 iaf så det går framåt :) Hur mår du annars? Skönt att allt var bra :)
    Ush vad trist för dig. Jag har inte alls mått illa så jag har kräkts under graviditeten. Jag har haft svårt att äta men inget mer. Har haft väldigt mycket huvudvärk, en som satt i 24/7 i 13 dagar. Det var inte roligt ska jag säga dig.
    Jag går in i v. 14 imorgon. Ska på inskrivning då också!
  • misa85
    Idaar skrev 2010-03-29 08:36:06 följande:
    Ush vad trist för dig. Jag har inte alls mått illa så jag har kräkts under graviditeten. Jag har haft svårt att äta men inget mer. Har haft väldigt mycket huvudvärk, en som satt i 24/7 i 13 dagar. Det var inte roligt ska jag säga dig. Jag går in i v. 14 imorgon. Ska på inskrivning då också!
    Oj det lät inte roligt med så lång huvudvärk... jag har haft mkt problem med migrän fast efter jag blev gravid har det blivit mkt bättre =) är jag tacksam för... Spännande med inskrinvning =) Jag går också in i vecka 14 imorgon :)
  • CEUS
    drömmaromsmått skrev 2010-03-28 14:01:07 följande:
    Är det någon mer som kör primperan mot illamående?Började i förrgår och nu känns det förjäkligt, jag är så jäkla rastlös, spyorna blev jag inte av med vad det verkar som och illamånedet är fortfarande på topp.Kan inte sova mer än någon timme i sträck och klockan fem imorse var det vara att gå upp och spy, nu vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på eftersom jag inte tycks kunna vara still det verkligen kryper i hela kroppen samtidigt mår jag bajsilla så jag vill inget hellre än att ligga och sova typ.
    Hej tjejen! Följer din blogg så jag vet hur du mår :/ Lider med dig o haft de precis som du. Men fick Primperan, fungerade kanon första veckan sen lite sämre, men helt klart minskat på spyorna... för mig har de börjat vända nu o kan minska på antalet tabletter. Du ska se att de ger med sig för dig snart också. Jag hoppas iaf!!! :)
  • CarroW86

UL gick jätte bra!! :D.. Det fanns en liten krabat på 6 cm i magen med ett hjärta som slog så fint så :).

• Hemi21
    CarroW86 skrev 2010-03-29 15:24:04 följande:
    UL gick jätte bra!! :D.. Det fanns en liten krabat på 6 cm i magen med ett hjärta som slog så fint så :).
    Vad skönt att allt gick bra :)
Svar på tråden BF Oktober