• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • Meddelande borttaget
  • Hemi21

Det är mitt första, jag känner inte direkt riktiga sparkar men jag känner att det är något som rör sig som inte är mina tarmar :)

• poppiloll
    CarroW86 skrev 2010-03-28 22:25:44 följande:
    Dags för första UL imorgon, nervös som tusan.. Är så rädd att den lilla plutten inte lever :s.
    Shit va jag känner igen mig i ditt inlägg, Var på inskrivning i dag och fick då också ta ett tidigt UL för att bättre kunna beräkna hur långt gången jag var. I TVÅ hela veckor har jag väntat på denna dag och var enda dag var en ända hop med millioner av tankar. Klart jag försökte tänka så positivt som bara sjutton, men när man bara har sett på ett grav.test att man är gravid, så är det svårt greppa, eftersom det ju inte syns eller för den delen känns (jaja, vi bortser från trötthet, illamående och allt sånt). Hur kan jag veta att allt är som det ska djup där inne.
    Så fick jag och min sambo äntligen en bild av den lilla krabaten och se dess lilla hjärta slå. OMG, nu blev det greppbart och verkligt {#lang_emotions_laughing}
    Hoppas ditt UL gick fin fin och att du känner dig lugnare.
  • poppiloll

Hej!!
    Hoppas det funkar hoppa in i en grupp så här lite sent. Har beräknad bf 28 oktober.
    Är i vecka 9+6 och varit på mitt första indskrivningsbesök och UL i dag. Vilken känsla få se den lilla krabaten man bär inne i sig.
    GLAD PÅSK TILL ALLA OKTOBER MAMMOR!!

• misa85
    poppiloll skrev 2010-04-01 20:28:12 följande:
    Hej!! Hoppas det funkar hoppa in i en grupp så här lite sent. Har beräknad bf 28 oktober. Är i vecka 9+6 och varit på mitt första indskrivningsbesök och UL i dag. Vilken känsla få se den lilla krabaten man bär inne i sig. GLAD PÅSK TILL ALLA OKTOBER MAMMOR!!
    Klart du får hoppa in =)
  • CarroW86
    Hemi21 skrev 2010-04-01 06:33:15 följande:
    Det är mitt första, jag känner inte direkt riktiga sparkar men jag känner att det är något som rör sig som inte är mina tarmar :)
    Jag kände det också häromdagen när jag låg i soffan :D.. Helt underbart var det :D..
    poppiloll skrev 2010-04-01 20:17:47 följande:
    Shit va jag känner igen mig i ditt inlägg, Var på inskrivning i dag och fick då också ta ett tidigt UL för att bättre kunna beräkna hur långt gången jag var. I TVÅ hela veckor har jag väntat på denna dag och var enda dag var en ända hop med millioner av tankar. Klart jag försökte tänka så positivt som bara sjutton, men när man bara har sett på ett grav.test att man är gravid, så är det svårt greppa, eftersom det ju inte syns eller för den delen känns (jaja, vi bortser från trötthet, illamående och allt sånt). Hur kan jag veta att allt är som det ska djup där inne. Så fick jag och min sambo äntligen en bild av den lilla krabaten och se dess lilla hjärta slå. OMG, nu blev det greppbart och verkligt Hoppas ditt UL gick fin fin och att du känner dig lugnare.
    Mitt UL gick jätte bra och jag känner mig mycket lugnare nu :)..
  • CarroW86

Efter att ha hållt bebben hemlig i 13+1 veckor så ska vi idag avslöja den glada nyheten för våra föräldrar :D.. Det är första barnbarnet för mina föräldrar och jag gissar att de blir ganska så glada, i allafall min pappa som tjatat länge om barnbarn :D

• Tejj
    CarroW86 skrev 2010-04-02 11:08:43 följande:
    Efter att ha hållt bebben hemlig i 13+1 veckor så ska vi idag avslöja den glada nyheten för våra föräldrar :D.. Det är första barnbarnet för mina föräldrar och jag gissar att de blir ganska så glada, i allafall min pappa som tjatat länge om barnbarn :D
    Lycka till =)
    Är det fotoramarna som ska ges nu? =)
  • poppiloll
    CarroW86 skrev 2010-04-02 11:08:43 följande:
    Åh kul, riktigt så länge kunde vi inte vänta. Kanske är det för tidigt att berätta när jag bara är i vecka 10, men det kändes passande. Det känns så svårt fortsätta hitta på bortförklaringar till varför jag är så obota trött och sover mer än våra katter (inte riktigt kanske, men) Vi ska på middag hos min sambo's mamma på söndag och då har vi köpt små påskägg och fylt dem med lite godis. Men inuti locken har vi satt en liten lapp med "glad påsk farmor" och "glad påsk farfar", så får vi se deras reaktioner....hahaha...kommer bli sååå förvånade. Kameran skall absolut med =)
    Min pappa berättade jag det för på 1a april och jag tror först att han trodde jag skojjade. Jobbet kommer jag vänta med att berätta tills det är mer synligt och svårt att ha som hemlighet längre.
  • CarroW86
    Tejj skrev 2010-04-02 11:12:25 följande:
    Lycka till =)Är det fotoramarna som ska ges nu? =)
    Hihi nu var det fotoramen som gavs bort :).. Mina föräldrar blev jätte glada, fast sambons mamma tog nog priset, hon fattade det inte först och när hon väl förstod så hoppade hon runt, grät och skrattade samtidigt :).. Min mamma hade redan anat det, men hon blev glad ändå :)
    poppiloll skrev 2010-04-02 16:49:42 följande:
    Åh kul, riktigt så länge kunde vi inte vänta. Kanske är det för tidigt att berätta när jag bara är i vecka 10, men det kändes passande. Det känns så svårt fortsätta hitta på bortförklaringar till varför jag är så obota trött och sover mer än våra katter (inte riktigt kanske, men) Vi ska på middag hos min sambo's mamma på söndag och då har vi köpt små påskägg och fylt dem med lite godis. Men inuti locken har vi satt en liten lapp med "glad påsk farmor" och "glad påsk farfar", så får vi se deras reaktioner....hahaha...kommer bli sååå förvånade. Kameran skall absolut med =) Min pappa berättade jag det för på 1a april och jag tror först att han trodde jag skojjade. Jobbet kommer jag vänta med att berätta tills det är mer synligt och svårt att ha som hemlighet längre.
    Hihi hoppas att de blev glada :). Jobbet fick veta runt v 10, men jag jobbar på ett sånt arbete så det kändes som att det var viktigt att de fick veta.. Vi ville göra UL och KUB/NUPP innan vi berättade för våra nära och kära :)
Svar på tråden BF Oktober