• Agamemnon

Barn i mars 2008 - 9

Här babblar vi vidare! Snart fyller våra små 2 år - visst har tiden gått otroligt fort?! Snart börjar de skolan, tar studenten och flyttar hemifrån!

♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9
  • LitenBlomma
    Agamemnon skrev 2010-03-09 09:44:49 följande:
    Jag har en cykel på +/- 5 dagar. Har haft det så det senaste, hm, halvåret, kanske lite längre. Jättetöligt! Jättefina bilder förresten! Vad nöjd Ida ser ut på sista bilden! Jag vill också göra tofsar på Olivia men jag får inte ens sätta i ett hårspänne (i det aaaningen korta håret). Glömde naturligtvis att köpa Aftonbladets bilaga, skyller på en stressig söndag med ett jättegräl med maken... Kan man kanske läsa den online? LoVm: Kul med shopping!!
    Ja det förstår, svårt att pricka äl då. {#lang_emotions_undecided} Men pratade inte du om ältester för ett tag sen, beställde du det?

Missade du oss?
    Ludwig 020227, Meja 080311 & Ida 090902
  • Agamemnon
    LitenBlomma skrev 2010-03-09 09:47:41 följande:
    Ja det förstår, svårt att pricka äl då.  Men pratade inte du om ältester för ett tag sen, beställde du det? Missade du oss?
    Ja, jag gjorde det! Jag sa iofs till min man att köpa med sig den när han var och köpte mjölk men eftersom vi bråkade hade han tydligen noll lust att göra det för mig (och jag hade noll lust att ta på mig för att gå själv, sent på kvällen och allt ).
    Jo, jag beställde ett lass för billig peng från Amerika. De har kommit och används flitigt.
  • LitenBlomma

Jag tycker det är så spännande att följa dig, hoppas att du får utslag snart!

Trist med bråk, ni kanske behöver lite ensamtid med bio eller middag? Jag är heldeppig vissa dagar när det är så här trist och mörkt och framförallt kallt! Tänk om man kunde ha råd med en resa nu.... {#lang_emotions_dreamer}

• Leos och Vincents mamma

Här är det då inte mörkt, solen lyser konstant hela dagarna sen nån vecka tillbaka och det är någon plusgrad ute, såå skönt Så skönt oxå att man kan vara ute till typ kl 18 innan det börjar mörkna.

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • SchumiFerrari
    LitenBlomma skrev 2010-03-09 10:22:45 följande:
    Jag tycker det är så spännande att följa dig, hoppas att du får utslag snart! Trist med bråk, ni kanske behöver lite ensamtid med bio eller middag? Jag är heldeppig vissa dagar när det är så här trist och mörkt och framförallt kallt! Tänk om man kunde ha råd med en resa nu....
    Det hade3 inte suttit fel men en resa till värmen...

Här är det just nu jobbigt.. Noa blir rastlös av att vara hemma och jag kan inte lämna honom pga att vi bara har 1 bil. Går jag eller åker buss så har jag iaf bara typ max 1,5 timme hemma innan jag ska klä på Smurfen igen och ge mig iväg för att hämta... Så mån, tid ochfre är han hemma.. idag har vi tvätt så vi kommer inte iväg till ÖF... 14 ska han vara hos tandl... Jag vill bara bort just nu. Kunna få komma till värmen och njuta av att bara vara en familj...
    Muppen mars-08 Smurfen aug-09
  • LitenBlomma
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-03-09 10:24:06 följande:
    Här är det då inte mörkt, solen lyser konstant hela dagarna sen nån vecka tillbaka och det är någon plusgrad ute, såå skönt Så skönt oxå att man kan vara ute till typ kl 18 innan det börjar mörkna.
    Det var det jag menade, mörkt redan kl 18
  • Agamemnon

Lite svårt med ensamtid när man inte har barnvakt men jag tror nog också att en tur till värmen vore en bra idé. Det lär dock inte ske inom den kommande framtiden iaf... Jag hoppas att våren kommer med raketfart nu. Min man hatar snö och om han måste skotta en gång till tar det nog hus i helvetet.

SchumiFerrari skrev 2010-03-09 10:36:18 följande:
    Det hade3 inte suttit fel men en resa till värmen... Här är det just nu jobbigt.. Noa blir rastlös av att vara hemma och jag kan inte lämna honom pga att vi bara har 1 bil. Går jag eller åker buss så har jag iaf bara typ max 1,5 timme hemma innan jag ska klä på Smurfen igen och ge mig iväg för att hämta... Så mån, tid ochfre är han hemma.. idag har vi tvätt så vi kommer inte iväg till ÖF... 14 ska han vara hos tandl... Jag vill bara bort just nu. Kunna få komma till värmen och njuta av att bara vara en familj...
    Ni kan inte byta tider på något vis så att din man kan lämna och du hämtar sen? Eller kan din man kanske ta tåget/bussen/samåka till jobbet? Jobbigt med en liten som klättrar på väggarna ju!
  • Leos och Vincents mamma
    LitenBlomma skrev 2010-03-09 10:48:50 följande:
    Det var det jag menade, mörkt redan kl 18
    Ok, fast jag tycker det inte är så redan Tänk ändå positivt, innan jul var det mörkt strax efter 15.30 här

Tänk positivt tjejer, vi går mot ljusare tider och värme!! Även om det tar sin lilla tid så är det på G
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • SchumiFerrari

Agamemnon: Eftersom att jag är föräldrarledig så får jag ha honom 8-11... Att han är långa dagar ons-tors beror på att jag pluggar de dagarna...

Muppen mars-08 Smurfen aug-09
  • Movieprincess

Igår plaskade vi i vattnepölar! Våren är nog här nu!!

Idag blir det sjukhusbesök med syster och Liam får vara hos sin farbror under tiden. Han är ju inte lika pigg på att sitta still längre när vi är där var mkt enklare när han var mindre och nöjde sig med att leka med en servett eller liknande

Här blev vi väckta av att grannen borrade kl 08.30 vem borrar såå tidigt? Kanske bara är jag/vi som sover extremt länge? {#lang_emotions_undecided}

♥Liam 080314 ♥ liamojag.blogg.se ♥bebis i magen♥
Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9