• Agamemnon

Barn i mars 2008 - 9

Här babblar vi vidare! Snart fyller våra små 2 år - visst har tiden gått otroligt fort?! Snart börjar de skolan, tar studenten och flyttar hemifrån!

♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9
  • Movieprincess

Oj oj såå tidigt som vissa av er måste vakna hoppas jag att jag slipper!! Än så länge har jag ju en lika morgontrött unge det kanske blir annat av sen...hoppas inte!
    Hade värkar förut...igen. Sambon ville tvinga mej att ringa men jag vägrade! Tog alvedon och ett supervarmt bad istället och nu har jag "bara" lättare sammandragningar. Jag har verkligen inte tid att föda nu...inte på 2v minst!! Jag blev skitnervös för jag har inget klart. Med Liam var jag klar låångt innan bf men nu känns det som om allt är kvar. Imorgon måste jag börja fixa lite känns det som.

Agamemnon: Fy va dåligt!! Jag hade också blivit jätteledsen! Hur kan man ens komma med ett sånt svar? Har man glömt får man väl stå för det åtminstone!

LitenBlomma. Vilka sötisar

♥Liam 080314 ♥ liamojag.blogg.se ♥bebis i magen♥
  • Agamemnon

Tack, tjejer! Då vet jag att jag inte bara är PMSig...

Movie: Jag tror ju att du kommer att föda innan BF men inte SÅ tidigt ju! Har du inte haft lite mycket sammandragningar nu?
  • Agamemnon

Idag sa Olivia för första gången "jag älskar dig" till mig (iaf så att jag förstod )! Det plus att solen skiner gör denna morgon till den bästa ever (t.o.m. trots att hon ville gå upp kl. 6:30 igen)!

• LitenBlomma
    Agamemnon skrev 2010-03-10 08:02:24 följande:
    Idag sa Olivia för första gången "jag älskar dig" till mig (iaf så att jag förstod )! Det plus att solen skiner gör denna morgon till den bästa ever (t.o.m. trots att hon ville gå upp kl. 6:30 igen)!
    Naaaw

Vi har varit på en morgonpromenad på en timma och mina lår är stelfrusna. Ida sover fortfarande i vagnen och Meja tittar på Teletubbies. Orkar man att börja städa lite nu?
    Ludwig 020227, Meja 080311 & Ida 090902
  • Agamemnon
    LitenBlomma skrev 2010-03-10 09:07:44 följande:
    Naaaw Vi har varit på en morgonpromenad på en timma och mina lår är stelfrusna. Ida sover fortfarande i vagnen och Meja tittar på Teletubbies. Orkar man att börja städa lite nu?
    Det kanske man orkar men vill man? Jag skulle nog tina upp låren i lugn och ro först (helst med en kopp varm choklad).
  • LitenBlomma
    Agamemnon skrev 2010-03-10 09:09:37 följande:
    Det kanske man orkar men vill man? Jag skulle nog tina upp låren i lugn och ro först (helst med en kopp varm choklad).
    Hellst hade jag nog velat ha lite mer chokladkakor {#lang_emotions_tongue_out}
  • Agamemnon
    LitenBlomma skrev 2010-03-10 09:27:16 följande:
    Hellst hade jag nog velat ha lite mer chokladkakor
    De värmer väl bara hjärtat...
  • LitenBlomma
    Agamemnon skrev 2010-03-10 09:48:49 följande:
    De värmer väl bara hjärtat...
    Tryckte i mig 3 bullar istället, nu är jag nog redo för lite städning
  • Leos och Vincents mamma
    Agamemnon skrev 2010-03-09 20:43:46 följande:
    En sån tröttmössa. Jättesöta! Jag är lite suris: de hade tydligen glömt bort att Olivia fyllde år så ingen firade henne. Har skrivit utförligt i bloggen men kortfattat så frågade jag om de hade firat idag och jag blev helt paff när jag fick ett kort "nej, inte idag-svar". Hennes namn var inte heller på stora väggen. De sprang iaf och hämtade en kalender medan jag tog på henne och nu ska hon firas på torsdag istället. Jag vet inte om jag överreagerar (om ja så skyller jag på både ÄL och PMS) men jag blev jätteledsen. Nästan klump i halsen-ledsen... Nu ska jag snart smälla i mig en massa choklad och ett glas vitt och se på Desperate Housewives. Det borde få mig på bättre humör.
    Nämen fy vad elakt! Jag blir oxå jätteledsen när jag läser detta. Verkligen skitdåligt gjort av dem! Här på dagis har de stenkoll på när alla fyller år, de har gjort skyltar som hänger på väggarna som berättar när alla fyller år på Leos avdelning och på Vincents avdelning har de ett födelsedagståg på väggen där de satt upp alla barnens bilder på respektive datum.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Leos och Vincents mamma
    Movieprincess skrev 2010-03-09 22:10:37 följande:
    Oj oj såå tidigt som vissa av er måste vakna hoppas jag att jag slipper!! Än så länge har jag ju en lika morgontrött unge det kanske blir annat av sen...hoppas inte!Hade värkar förut...igen. Sambon ville tvinga mej att ringa men jag vägrade! Tog alvedon och ett supervarmt bad istället och nu har jag "bara" lättare sammandragningar. Jag har verkligen inte tid att föda nu...inte på 2v minst!! Jag blev skitnervös för jag har inget klart. Med Liam var jag klar låångt innan bf men nu känns det som om allt är kvar. Imorgon måste jag börja fixa lite känns det som. Agamemnon: Fy va dåligt!! Jag hade också blivit jätteledsen! Hur kan man ens komma med ett sånt svar? Har man glömt får man väl stå för det åtminstone!LitenBlomma. Vilka sötisar
    Ja du, så värst kul är det inte att vakna 5.15 ibland (dock händer det inte så jätteofta längre, idag sov Vincent till 7 exempelvis). Men så lägger sig mina barn oxå alltid vid 18.45 så egentligen är det ju inte såå konstigt

Hoppas du slipper det med andra barnet, men det KAN vara så att andra barnet är tvärtom Leo sov alltid till minst 8 när han var liten medans Vincent alltid har vaknat väääldigt tidigt.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9