• Agamemnon

Barn i mars 2008 - 9

Här babblar vi vidare! Snart fyller våra små 2 år - visst har tiden gått otroligt fort?! Snart börjar de skolan, tar studenten och flyttar hemifrån!

♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9
  • Agamemnon
    LitenBlomma skrev 2010-03-12 21:27:23 följande:
    Nu blir det hopp i säng för oss oxå, ska se Solsidan från horisontellt läge Agamemnon: Fin stol men jag skulle bara nojja över att mina lilla klumpeduns trillar av den. Hon trillar på allt och finns det inget att trilla på så snubblar hon på sina egna fötter
    Att sitta är Oliven bra på. På dagis sitter hon på en sån där Trippetrappe-stol utan bygel (de kör in stolen så nära bordet att hon inte tar sig ner ) och här hemma sitter hon på våra stolar men på en stapel dynor. Det funkar men är lite vingligt så jag tror att den nya blir perfekt (orkade inte skruva ihop den idag).
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-03-12 21:45:34 följande:
    Vincent totalvägrar sin matstol längre (lite synd tycker vi för det var väldigt bekvämt att ha honom i den när vi ville att han skulle sitta still ), så han sitter på vanlig stol nu som vi andra.
    Visst var det smidigt när man kunde spänna fast dem så man visste var de var?!
  • Agamemnon

Nu har jag mailat på några stugor i Småland. LitenBlomma, om allt går vägen kommer vi och fikar någon gång mellan 31/7 och 7/8.

• LitenBlomma
    Agamemnon skrev 2010-03-12 22:38:24 följande:
    Nu har jag mailat på några stugor i Småland. LitenBlomma, om allt går vägen kommer vi och fikar någon gång mellan 31/7 och 7/8.
    Bokar in det i kalendern

Hur går det med din pappa?
    Ludwig 020227, Meja 080311 & Ida 090902
  • Agamemnon
    LitenBlomma skrev 2010-03-13 09:15:53 följande:
    Bokar in det i kalendern Hur går det med din pappa?
    Tackar som frågar.
    Tja du, han har fortfarande inte återhämtat sig från lunginflammationen. Han har så dåliga blodvärden att han ska få en blodtransfusion på måndag. På tisdag är sista strålningen så förhoppningsvis blir hans allmäntillstånd lite bättre då. Han är såååå trött, han somnar direkt när han sitter still. När vi firade Olivia fick han gå och lägga sig i vår säng två gånger. Men men, det ska nog bli bra det också.
  • Agamemnon

Olivia och jag har hittills hunnit sätta ihop hennes stol och stöka ner rejält. Lego och klossar och kritor och och och så långt ögat ser.

• LitenBlomma
    Agamemnon skrev 2010-03-13 09:23:40 följande:
    Tackar som frågar. Tja du, han har fortfarande inte återhämtat sig från lunginflammationen. Han har så dåliga blodvärden att han ska få en blodtransfusion på måndag. På tisdag är sista strålningen så förhoppningsvis blir hans allmäntillstånd lite bättre då. Han är såååå trött, han somnar direkt när han sitter still. När vi firade Olivia fick han gå och lägga sig i vår säng två gånger. Men men, det ska nog bli bra det också.
    Sista strålningen, vad menas med det? Är det "klart" sen?
    Agamemnon skrev 2010-03-13 09:24:38 följande:
    Olivia och jag har hittills hunnit sätta ihop hennes stol och stöka ner rejält. Lego och klossar och kritor och och och så långt ögat ser.
    Här har jag städat sen 7 imorse med en paus för frukost. Svärmor eller mrs Pedant kommer idag *pust*
  • Agamemnon

Ja, efter den behandlingen ska det vara över och tumören ska vara borta.

Jag sitter här och kikar på våra verkligen skitiga fönster... Undrar om man skulle ta tag i dem? Problemet är bara att jag hatar att tvätta fönster.
  • LitenBlomma
    Agamemnon skrev 2010-03-13 09:47:57 följande:
    Ja, efter den behandlingen ska det vara över och tumören ska vara borta. Jag sitter här och kikar på våra verkligen skitiga fönster... Undrar om man skulle ta tag i dem? Problemet är bara att jag hatar att tvätta fönster.
    Vad bra, hoppas att han piggar på sig lite sen.

Finns det nån som älskar det så får de gärna komma hit och tvätta mina med
  • Movieprincess

Ja jag passar på att slänga ut mina fönster till den som vill

Puh nu har jag städat & städat. Min mamma kommer idag, vi ska ha kalas, och hon är allergisk mot katter så jag måste alltid städa sååå noga innan hon kommer... inget hon kräver men jag hatar att se henne sitta med rinniga röda öga och svårt att få luft! Nä nu ska det göras lite tårta

♥Liam 080314 ♥ liamojag.blogg.se ♥bebis i magen♥
  • LitenBlomma
    Movieprincess skrev 2010-03-13 11:27:54 följande:
    Ja jag passar på att slänga ut mina fönster till den som vill Puh nu har jag städat & städat. Min mamma kommer idag, vi ska ha kalas, och hon är allergisk mot katter så jag måste alltid städa sååå noga innan hon kommer... inget hon kräver men jag hatar att se henne sitta med rinniga röda öga och svårt att få luft! Nä nu ska det göras lite tårta
    Jag tror att svärmor får samma symptom om det är smutsigt här, fast hon är inte allergisk mot nåt
Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9