• Sunflower Sthlm

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Mika och Mmmbop:
    Ledsen att jag inte hört av mig, jag har inte riktigt orken. Har i princip slutat blöda nu men jag ser väldigt mycket fram emot att lämna nytt blodprov imorgon så jag får veta vad som händer. Det har varit en lång och seg väntan. Är helt inställd på att det är missfall, på gott och ont, så skulle det vara ett nytt X så vet jag inte vad jag gör.

Kan vi inte bestämma nåt efter imorgon? Fikar som sagt gärna men vill veta vad som händer med mig innan jag orkar det.

Lilla Frugan: Kan du enbart veckodagar? Vore kul om du kunde komma med också såklart! Eller var det bara den här söndagen du inte kunde?

• Sunflower Sthlm

Nu har jag fått besked på mitt hcg-prov jag lämnade imorse. Det har tyvärr inte gått ner alls, utan ligger nu på 11 vilket gör att läkaren är säker på att det är nytt X. Jag mår såklart skit och kommer inte att orka skriva här på ett tag. Men då vet ni vart jag tagit vägen. Kram på er!

• Sunflower Sthlm

Mika:
    Nej, eftersom det ligger i nivå med hcg förra onsdagen är missfall tyvärr uteslutet. Det enda som kan vara positivt med att det är lågt hcg är att kroppen håller på och tar hand om det själv. Men det vet man ju inte än.

Lilla Frugan:
    Planen nu är att jag ska lämna nytt hcg på onsdag och sen ska min läkare ringa upp mig. Sen är det nytt hcg prov igen på tisdag nästa vecka och vul samma dag. Sen beror det väl på vad de proverna visar. Men jag är såklart beordrad att åka in om jag skulle få ont eller börjar blöda igen. Men som det känns nu så mår jag precis som vanligt. Har inte ens tillstymmelse till ont.

Eftersom mitt hcg bara är 11 så går det såklart inte at se vart det sitter. Jag vägrar iaf en ny metotrexat-spruta. Aldrig i livet säger jag bara. Då får de hellre söva mig och öppna upp och titta.

Tack för att ni finns! Fantastiska är ni allihopa!  Hjärta

Nu ska vi snart äta middag, maken håller på och lagar. Ha en fin kväll och jag håller tummarna för att alla nya plus sitter rätt för det här vill jag inte att ni ska behöva uppleva.

• Sunflower Sthlm
    Mmmbop skrev 2011-01-10 20:10:18 följande:
    Gumman! Nej vad tråkigt! Åh, jag lider verkligen med dig! Men hade du dåliga erfarenheter av Metotrexatet? Jag tyckte nämligen det fungerade jättebra. Fast det är klart... Jag vet ju inte hur äggledaren ser ut nu. Jag har fått en remiss skickad till Huddinge och hoppas få komma och spola nästa mens. Nu MÅSTE dom ju låta dig göra det!!

Förstår också att du inte vill skriva förstås, men vi vill gärna ha dig kvar! Skriv när du orkar och vi finns ju här det ögonblick du vill träffas och fika/gråta/prata/vara.

Kram!
    Nej, inga dåliga erfarenheter alls, det fungarade jättebra på mig. Men, när jag spolade äggledarna i början på december, så såg de att det förmodligen inte var någon passage i höger äggledare, där mitt förra X satt, så jag är helt övetygad om att det är där det här också sitter. Det var bra passage på vänster.

Hur länge sedan var det du fick sprutan? På Sös ville de inte spola förrän jag hade haft mens tre gånger och på Ultragyn ville de vänta minst 4 månader, så var förberedd på att de kanske vill att du ska vänta lite. Trots remiss tyvärr. Det kanske är annorlunda på Huddinge men då vet du hur andra resonerar.
  • Sunflower Sthlm
    Lappgeten skrev 2011-01-11 08:29:14 följande:
    Fick tid i eftermiddag, det var inga diskutioner om det....
    De kan väl inte göra så mycket mer än att mäta HCG än så länge. Men känslan är helt fel, det här kommer inte att gå vägen.
    Vad bra att du fick tid så snabbt. Om det är någon tröst så trodde jag verkligen att det skulle gå vägen den här gången, hade en bra känsla, men ack så fel jag hade. Så känslan kan vara helt fel, jag håller tummarna för att det sitter rätt den här gången!
  • Sunflower Sthlm
    Mmmbop skrev 2011-01-11 09:22:11 följande:
    Aha, ok. Så du skulle hellre ta bort den skadade äggledaren? Så risken för X minskar?

Ok, ja... Vill dom vänta får jag väl vänta. I så fall har jag bestämt att jag ska kolla med VUL inför ägglossningarna innan jag far till danmark så jag vet att det släpper från "rätt" sida. Jag har inte pratat med dem än. Vet bara att remissen gått iväg.
    Ja, eftersom den uppenbarligen inte funkar som den ska. När jag spolade mina äggledare så frågade jag hur vi skulle hantera det faktum att den högra hade försämrad funktion och kanske inte ens pasage och läkaren sa att vi skulle köra på och inte tänka så mycket. Jag frågade om vul men han menade att det inte var hållbart för oss, eftersom vi kör på varje månad och det går inte att gå och kolla varje månad menade han. Men det är ju skillnad för dig, super om du kan kolla innan du åker till Danmark.
  • Sunflower Sthlm
    Lappgeten skrev 2011-01-11 09:42:57 följande:
    Till något annat, hur reagerar era partners (ursäkta Mmmmbop och Mika)?
    Min man tycker att det är jättejobbigt även om han inte säger det högt så ofta. Han är mest orolig för mig och, eftersom jag är en känslig person som gråter väldigt lätt, så tycker han att det är jobbigt, eftersom han blir så berörd när jag gråter. Annars så frågar han hela tiden om jag har ont, om jag blöder, hur jag känner mig och så. Han är en väldigt lugn person annars men nu har till och med han svårt att inte oroa sig. Han försöker, för min skull, men det går väl sådär. :)
  • Sunflower Sthlm
    ÄrtaMärta skrev 2011-01-11 20:13:29 följande:
    Det spelar ingen roll om man kollar med VUL varje månad efterom den motsatta äggledaren kan fånga upp ägget precis lika mkt.
    Det enda som hjälper är att operera bort den skadade äggledaren. Kräv att få en operation och sitter den i den vänstra så be dem operera bort den.
    Ni kan bli gravida lika bra trotts att den fattas.
    Jo men precis. Det var just det läkaren sa till mig, att det aldrig finns några garantier för att att den "oskadade" äggledare fångar upp ägget trots ägglossning på rätt sida. Den var därför läkaren tyckte att vi bara skulle köra på och inte tänka så mycket.
  • Sunflower Sthlm
    Mmmbop skrev 2011-01-11 20:16:00 följande:
    Fast är det verkligen sant att den andra äggledaren har lika stor sannolikhet att fånga ägget? Jag har hört betydligt mindre siffror. Ska kolla runt lite...
    Jag har hört om en tjej, kan ha varit här på FL, som fick X på ena sidan efter att ha haft ägglossning på den andra. Hon hade båda äggledarna i behåll. Så där har ju uppenbarligen den andra äggledare plockat upp ägget trots att två äggledare fanns. Det är skumt. Men uppenbarligen händer det.
  • Sunflower Sthlm
    Veronica1 skrev 2011-01-11 19:54:13 följande:
    Har pratat med Umeå nu & han var oxå lite brydd över att det stigit så mycket. Jag skulle vara vaksam på vissa saker som jag skulle tolka som alarmerande & han även att jag kunde sikta in mig på operation. ÅHHH... va det här är jobbigt!!!

Tack för att ni är så omtänksamma Hjärta
    Hur går det för dig, har du hört nåt? Galet att de in lade in dig på en gång.
    Kram!!
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3