• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • Mika1980

Förresten, är det någon av er som har begärt ut sin journal? Jag bad att få min och hämtade den idag, ville läsa lite om vad som faktiskt hände, var så borta när jag kom in för operation, och efteråt var jag mest drogad..
    Men jag fick bara daganteckningar från dagarna innan jag kom in akut för operation - dvs. när jag sökte till kvinnokliniken för att jag själv misstänkte X. Undrar varför jag inte fick operationsberättelsen och anteckningarna från när jag låg på avd. i fem dagar. Någon som vet?

• Mmmbop
    Mika1980 skrev 2010-11-29 19:48:52 följande:
    Mmmbop: jag fick X första gången jag blev gravid, man vet inte varför. Hade spolat äggledarna inför insemination ett par månader utan, det var så bra passage. Nu får jag dock inte spola igen eftersom äggledaren som X:et satt i är bortopererad. Men jag är skitnervös att det ska sätta sig i andra äggledaren om jag nu insemineras igen..

Har pms nu, så förhoppningsvis kommer mensen snart, då ska jag snart börja med pergotime..kommer bli ett monster! :) Nästan tur att man inte har en partner.
    Hehe, hormon-high... Löövly

Jag förstår verkligen att du är orolig, jag är nervös redan. Men de kollar dig tidigt när du blir gravid igen va?  JAg håller tummarna för mens snarast så du kan köra igen. Är det privat insemination nu eller?
  • Mmmbop
    Mika1980 skrev 2010-11-29 20:21:25 följande:
    Förresten, är det någon av er som har begärt ut sin journal? Jag bad att få min och hämtade den idag, ville läsa lite om vad som faktiskt hände, var så borta när jag kom in för operation, och efteråt var jag mest drogad..
    Men jag fick bara daganteckningar från dagarna innan jag kom in akut för operation - dvs. när jag sökte till kvinnokliniken för att jag själv misstänkte X. Undrar varför jag inte fick operationsberättelsen och anteckningarna från när jag låg på avd. i fem dagar. Någon som vet?
    Kan det vara olika journaler? För olika avdelningar? Låter lite mysko men man vet ju inte... Du kanske kan ringa avdelningen?
  • Mika1980

Mmmbop: om jag får det resultat jag vill av hormonerna jag ska börja med snart, dvs en äggblåsa i rätt äggstock, kommer jag att åka till Köpenhamn och Storkkliniken igen.

Ja jag vet inte, jag sa ju ändå att jag ville ha ut hela min journal - det borde ju inkludera all vård man fick för samma orsak, alltså X:et.

• Mmmbop
    Mika1980 skrev 2010-11-30 17:07:25 följande:
    Mmmbop: om jag får det resultat jag vill av hormonerna jag ska börja med snart, dvs en äggblåsa i rätt äggstock, kommer jag att åka till Köpenhamn och Storkkliniken igen.

Ja jag vet inte, jag sa ju ändå att jag ville ha ut hela min journal - det borde ju inkludera all vård man fick för samma orsak, alltså X:et.
    Ja man tycker ju verkligen det... Konstigt. Men det verkar ju vara en del strul med det där.

Då håller jag verkligen tummarna för dig! Finfin äggblåsa på rätt sida och massor med välartade spermier från Stork.

Själv sitter jag på Karolinska och ska få Metatrexat nu. Blåsan hade växt (15mm) och idag kunde man tom se hinnsäck. Men det ska bli skönt att få behandling nu. Man blir lite less på att gå omkring och blöda och ha ont i flera veckor. Ska få remiss till ultragyn vid odenplan också om jag vill så jag kan se om jag kan få kolla äggledarna innan nästa sväng till Stork.
  • Sunflower Sthlm
    MelindaBjörk skrev 2010-11-29 12:49:18 följande:
    Idag vaknar jag av världens jävla illamående :( det var inte långt ifrån att jag kräktes! Hmm..
    När har du BIM?
  • The Hermit

Hej jag såg denna tråd och kan berätta att jag har haft utomkvedes två gånger och genomgått en operation där jag avlägsnade en äggledare. 
    Jag har lyckats bli gravid och fött ett barn efter båda gångerna. Första gången tog det  ca 16 månader att bli gravid och andra gången 7 månader.
    Om det kan muntra upp någon som är orolig.Glad 

• acinna

The Hermit: Välkommen hit, och ja, det är uppmuntrande att höra att det lyckas efteråt!

• acinna

Har varit på ett nytt VUL idag, och vi kunde se det lilla hjärtat picka idag!!! Men läkaren vill träffa oss igen om två veckor för att kunna mäta fostret ordentligt. Han pratade om att fostret var som i vecka 6 idag, och vi är i vecka 7+0 idag. Känns skönt för läkaren var påläst om mig och mitt X och ville följa upp det vidare, trots att vi vet att pyret sitter i livmodern denna gången.

Men vad mat kan vara äckligt just nu! Äter ofta och lite, blir tvärmätt och sedan halvt illamående. Idag gick det inte att äta schnitzel som sambon så ordentligt lagat till... Hoppas att det stannar på detta stadiet och inte en massa kräkande eftersom det verkligen är något av det värsta jag vet!
    Idag luktade dessutom kattmaten så äckligt, och imorse var jag tvungen att börja äta innan kattern fick mat, vilket annars aldrig händer... 

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3