Mika1980 skrev 2010-11-28 10:30:39 följande:
Magdalena: så du tror alltså att jag skulle kunna ha endometrios trots att de inte såg någonting under operationen? Isf. måste det vara en "mild" variant, jag har aldrig haft sådana menssmärtor som tex. min syster, hon har fått åka in akut ibland för att få morfin. Men ibland får jag förjäkla ont, ungefär varannan var tredje månad. Men när man spolade mina äggledare innan jag fick X såg det ut att vara bra passage.. ja jag vet inte, man vill ju liksom veta varför man drabbades av detta. :/
Förmodligen fick jag men endo redan i tonåren för jag hade jätte ont när jag hade mensen och skulle göra tvåan. Men efter många olika p-piller så fick jag Yasmin och då försvann den hemska smärtan och hållt det nere. Men kom tillbaka nu i höst efter all omställning i kroppen med graviditeten i våras.
Jag har aldrig haft urinvägsinfektion tidigare utan fick det efter operationen när dom hade dragit katetern och ibland kan jag springa lite oftare på toa för att kissa men det är för att cystan trycker mot urinblåsan men annars aldrig haft några problem med det. Hittade info om endo på nätet och man kan få det även i lungorna, för i måndags kollade med vanligt ultraljud oxå över njurarna och övriga magen för att se om det fanns endo men där såg det normalt ut.
Helst vill man slippa endo men denna gången jag har tant röd har jag väldigt lite smärta jämfört med förra gången då jag käkade både pandoil och doloxene för att kunna jobba. Inte tagit nån värktablett idag och även mindre blödning kanske för att det kom från höger sida nu istället för vänster.