• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • Mmmbop

Mika: Ja, det är onekligen "enklare" när man kan åka på helgen. Har du svårt att komma ifrån jobbet? Jag har ju lite tur och har ett jobb jag kan sköta nästan varsomhelst ifrån.

Hoppas du får ut alla journaler snart så du får lite klarhet. Det låter så konstigt att de skickade hem dig.

• Mika1980

Skönt att höra sunflower..snart har vi säker massa gravida kvinnor i den här tråden ;)

• Mmmbop
    Sunflower Sthlm skrev 2010-12-01 20:51:57 följande:
    Mmmbop: vad låg ditt hcg på nu? Mitt var på 520 och Metotrexat funkade alldeles perfekt. :) Håller tummarna!
    Mitt låg på drygt 580 så det ska nog funka. låter lovande eftersom vi låg så lika =)
  • Mika1980

Mmmbop: Jag kommer inte begära ut några fler journaler, orkar inte. Jag kunde ju i alla fall läsa hur läkarna resonerade när de upptäckte mitt X. De ville prova med metrotrexat eftersom den satt i skarven till livmodern, och den ville de inte skära i i onödan..men de uppmanade mig att hålla mig i stan och läna prover regelbundet. Så även om jag tycker att de borde ha lagt in mig för observation så skulle jag nog inte komma någonvart om jag skulle anmäla läkaren.
    Jag jobbar som Case manager inom socialpsykiatrin, har ju ansvar för mina klienter och kan inte bara ta ledigt hur som helst..har lite semesterdagar som jag ska ta ut innan årsskiftet, men har lagt dem efter hur min menscykel "borde" se ut (alltså när jag trodde att jag skulle få äl). Men det diffar på ett par dagar nu eftersom cykeln knasar och jag vill inte krångla och byta semesterdagar stup i kvarten. Men om jag skulle få äl på höger på en vardag så får jag ju lov att fixa det på ngt sätt. Haha, man är nog lite smått besatt när man anpassar semestern efter sin menscykel..*s*

• Mmmbop
    Mika1980 skrev 2010-12-01 20:59:57 följande:
    Mmmbop: Jag kommer inte begära ut några fler journaler, orkar inte. Jag kunde ju i alla fall läsa hur läkarna resonerade när de upptäckte mitt X. De ville prova med metrotrexat eftersom den satt i skarven till livmodern, och den ville de inte skära i i onödan..men de uppmanade mig att hålla mig i stan och läna prover regelbundet. Så även om jag tycker att de borde ha lagt in mig för observation så skulle jag nog inte komma någonvart om jag skulle anmäla läkaren.
    Jag jobbar som Case manager inom socialpsykiatrin, har ju ansvar för mina klienter och kan inte bara ta ledigt hur som helst..har lite semesterdagar som jag ska ta ut innan årsskiftet, men har lagt dem efter hur min menscykel "borde" se ut (alltså när jag trodde att jag skulle få äl). Men det diffar på ett par dagar nu eftersom cykeln knasar och jag vill inte krångla och byta semesterdagar stup i kvarten. Men om jag skulle få äl på höger på en vardag så får jag ju lov att fixa det på ngt sätt. Haha, man är nog lite smått besatt när man anpassar semestern efter sin menscykel..*s*
    Jo, men man får vara liite besatt tycker jag =) Jag avbokar kundmöten till höger och vänster om det skulle behövas. ÄL före allt =)
  • RaraS
    acinna skrev 2010-12-01 20:38:51 följande:
    MmmBop: Jag hoppas det löser sig nu! Vore så hemskt om du skulle behöva opereras istället...

RaraS: Jag skulle vänta en dag eller två innan jag testade. Men, känner du igen dig sedan ditt X? Håller tummarna för att det är ett + och inget annat! 
    Vissa likheter finns, tex att brösten blev större...men när jag var gravid med mitt ex hade jag verkligen problem med magen direkt, redan dagen efter ÄL, då tränade jag för fullt inför Lidingöloppet och kunde inte genomföra passen för att jag började må illa när jag rörde på mig. Så är det inte nu...nu har jag mer maten högt uppe i halsen hela tiden och värst när jag sitter stilla, och jag arbetar som en kontorsråtta så det känns verkligen av hela dagarna när man sitter framför datorn...men det blir bättre på kvällarna när jag kan komma ut och röra på mig...så det är ju inte samma alls som med X:et, mer tvärtom . Men något är det ju...om det inte är en grav så är jag ju dålig på något annat sätt, för frisk känner jag mig inte!
    Mika1980 skrev 2010-12-01 20:44:34 följande:
    Rara. jag hoppas att du är gravid..men försök hålla dig till lördag i alla fall, inte så stor sannorlikhet att det visar positivt på BIM-2. Och då kanske du blir besviken i onödan? :)
    Så klokt...jag ska försöka hålla mig! Jag blev lite sugen på att testa redan nu för det stack till lite i magen förra torsdagen och jag vill gärna inbilla mig att det fastnade då i livmodern....och det var ju dagen efter alla symptomen kom...och imorgon är det ju en vecka sedan!
    Ja, ska försöka hålla mig!  Får se hur jag mår imorgon!
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10.
  • Hjärtat78

RaraS: Hoppas att det har lyckats för dig, håller tummarna för dig. Idag har änligen min röda vecka slutat och det gången var  helt annorlunda jämfört med förra gången. Inte alls haft lika ont och blött mkt mindre,  kanske för att det var på den högra sidan istället för den där jag inte har äggledaren kvar.. Vill oxå plussa .

• Sunflower Sthlm

Mika och Acinna:
    Tack, vad söta ni är! Vi får verkligen hoppas på många plus här i tråden snart helt enkelt. Glad

• Mmmbop

Ni som fått Metatrexat och det gått vägen, hur ont hade ni och hur länge? Hur mycket blödde ni och hur länge?

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3