• Petra 334

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Cellgifter fungerar bra när hcg värdet är lågt, under 5000 tror jag det är. Innan hcg stiger över 1000 kan man tydligen inte se något på vul.
    Vi fick vänta med nya försök i 3 mån efter sprutan, jag fick åka hem direkt efter jag fått den. Mådde lite illa några dagar och hade värk i kroppen första natten. Var hemma från jobbet den veckan mest pga den psykiska påfrestningen. Blev erbjuden kurator via kk men avstod.
    Jag bad om kontraströntgen (spolning) efter att jag blivit gravid igen 5 mån senare och fick vad de trodde var ännu ett x som kroppen själv tog hand om, plus att jag är 34 år och börjar få knappt med tid.

• Petra 334

De följer hcg under några veckor, när de ser att det bara fortsätter stiga bestämmer de att det är dags för åtgärd. Beroende på om man har blödningar eller smärtor med förstås. Är man helt symptomfri föredrar de här iaf att använda cellgifter.
    Mitt hcg låg på 1000 samma dag som jag fick sprutan och de såg heller aldrig vart det satt. Följdes sedan ner till hcg 0 vilket tog ca 5 veckor.
    Andra gången var hcg 1180 när jag fick ont och blödde och de tror de såg något då på höger äl. Men 3 dagar senare var hcg 160 så och kroppen hade stött bort det självt. 1 månad senare var jag gravid igen och går imorgon in i v17 :)

• Petra 334

Adnils - Jag blev gravid utan mens efter kroppen tog hand om det själv. Hade sex var 3:e dag efter jag slutat blöda och 4 dagar i rad när jag trodde äl var (ältest). Men enligt kub blev jag befruktad 4 dagar innan äl så var 3:e dag måste gjort susen :)
    Så mitt mf räknas som första dagen på denna grav och är i v17 nu!

• Petra 334

Melea - Vad ledsen jag blir för din skull, många tröstkramar till dig.
    Vad ska de göra nu då? Gå vidare med utredning om varför det blir så hoppas jag.

• Petra 334

Vi hamnade i en liknande situation efter sprutan. Trodde inte äl skulle komma igång förens hcg var nere på 0 och hade sex någon dag efter testet visat att det låg straxt under 50. Döm av min förvåning när jag 2 dagar senare känner de bekanta molningarna och får det bekräftat med äl-test. Som tur var blev det inget :/

Akut P-piller är samma som dagen efter piller? De förhindrar att ägget kan fästa med så förhoppningsvis hör det sitt jobb ändå. Håller tummarna för er att det inte blir något (hur dumt det än låter).

• Petra 334

Barn02och10 - Har haft både varianten där jag fick lämna blodprov efter blodprov i flera veckor för att sedan få metotrexat i spruta som avbröt det hela, och varianten där kroppen själv tog hand om det (vilket gick bra mycket snabbare).
    Ditt hcg stiger långsamt vilket tyvärr inte verkar så bra :(

• Petra 334

Jag mådde med fruktansvärt dåligt första gången och fick erbjudande om kurator då men avböjde. Var nog för bitter plus att jag mest ville ha medicinska svar jag inte kunde få.
    Andra gången var det knappt någon som brydde sig när jag var inlagd så då struntade jag bara i det.
    Men jag blev gravid direkt igen och är i v21 nu så :)
    Hoppas det löser sig självt nu då och att ni får en ny chans igen!

• Petra 334

På mitt första vul denna gång i V6+4 såg jag en liten bönformad sak med pickande hjärta.
    Men det finns juh folk där de inte sett något alls heller.

• Petra 334

Myran - haft 2 x utan operation. Båda satt på samma sida. Första gången fick vi vänta 3 mån pga cellgifter. Andra gången tog kroppen själv hand om det och vi fick plus direkt nästa månad. Är nu i v23 :)

Men om du kör med äd kan juh ditt x inte suttit i äl så risken för ett nytt borde vara mycket mindre för er. Kör på på en gång säger jag och lycka till!

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3