Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
Min äl kom 1 v efter hcg var under 50 och mensen kom 12:e dagen efter äl. Älveckan var hcg under 5.
Så det är nog din mens som kommer nu :)
Min äl kom 1 v efter hcg var under 50 och mensen kom 12:e dagen efter äl. Älveckan var hcg under 5.
Så det är nog din mens som kommer nu :)
Här säger de tidigast i v7 för att man ska kunna se något ordentligt.
Fy vad trist med mens för de som inte vill ha den...
För min del ser det väl ganska bra ut. Hcg nu på 251- vilket är en minskning med hälften på två dagar. Läkarna här tycker tom att jag kunde resa på måndag så de verkar ju inte direkt för oroade. Jag mår bra men är jättetrött. Lågt hb i kombination med vaken bebis och all anspänning iom x:et har gjort mig helt slut.
Vill ju inte direkt ropa hej, men de verkar positiva till att jag fixar detta på egen hand. Jag hoppas bara att inget händer i sverige när vi är där. Känns som om jag inte gör annat än att "lyssna inåt" för att känna hur jag mår-hur ont jag har osv. Jag känner mig helt utmattad.
Jag har ju hittils inte varit så orolig den här graviditeten men idag när jag hade lite ont nere på höger sida kände jag att jag inte pallade mer att inte säkert veta om det sitter i livmodern så jag ringde gynakuten och fick en tid imorgon. Det känns skönt. Jag hade egentligen tänkt vänta tills jag fick en tid för vul på min ivf-klinik men de hade julstängt ända tills idag och när jag ringde idag gick det inte att få vänta i kö utan bara ge sitt telefonnummer och vänta på att bli uppringd. Jag lämnade mitt nummer på förmiddagen men har ännu inte blivit uppringd så jag antar att de har en stor anstromning av samtal så här första öppna dagen. Hur som hellst kände jag i alla fall för en timme sedan att jag pallar inte att vänta längre så då ringde jag gynakuten. Som tur var tog de min oro på allvar eftersom jag haft tidigare utomkvedshavandeskap så jag kunde få en tid imorgon och naturligtvis höra av mig igen och få komma in akut om jag fick mer ont eller började blöda. Nu är jag betydligt lugnare. Jag kommer att vara i vecka 6+5 imorgon så de bör ju helt klart kunna se om det är i livmodern och jag hoppas att de kan se embryot också och se om det är i rätt storlek och kanske till och med hjärtslag om jag har tur
Jag hoppas verkligen att det går bra för Pemberly idag! Jag hade också ett vul (pga blödningar) vid samma tid i min förra graviditet och vi såg en liten böna med klappande hjärta då.
Själv har det vart sådär. Jag har haft lite ont från och till i sidan igen. Det hade försvunnit men nu är smärtan tillbaka (men bara svag) och det gjorde mig naturligtvis nervös. Och igår när jag torkade mig kom det blod. Hjärtat i halsgropen och jag tänkte -nej nu börjas det om igen. Mitt x ska ju vara borta men fick för mig att jag hade lyckats få ett till. Hur mycket otur måste man ha om man får ett nytt direkt efter det gamla? Men sen tog jag ett test som visade negativt och då blev jag lite lugnare. Och idag blöder jag mer- men på ett bra sätt för jag är ganska övertygad om att det helt enkelt är mensen. Det känns så. Nu har jag mensvärk med och det hade jag inte med x-blödningarna. Den kom tillbaka tidigare än jag hade trott. Jag var blödningsfri i knappt två veckor.. Men jag klagar inte, det är väl bra att kroppen kommer igen så fort!
En fråga bara till er som inte fått er äggledare bortopererad. Hur länge kände ni av x.et? Hos mig biter det till ibland-särskilt när jag rör på mig.
Det låg i livmodern och hjärtat slog! Åh vad lättad jag blev
Lutealfasen kortades med en dag efter första x:t. Nu efter ett x till och en graviditet är lutealen 9 dagar.. Har tappat 3 dagar till.
Ok, v 5. Brukar man få komma in och kolla så tidigt det går eller försöker dom vänta för att se hjärta osv? Man kör tidigt va?
Åh jag törs knappt ta till mig av grattis, ni förstår ju oro och ångesten. Men samtidigt så tack söta rara, jag hoppas det går vägen och att vi alla får goda besked inom kort ??
Jag hade mina x i mars och aug 2012. Båda de tog 3 försök att få till (3 mån däremellan vi inte fick försöka). Sonen blev till direkt efter sista x:et ingen mens emellan. Han kom dessutom 1 mån förtidigt så blev lite konstigt där haha
Är så ledsen. I morse när jag skulle testa för att se om testet blivit starkare så var det svagare. Mu är jag livrädd för mf. Ska ta ett test i morgon igen eller köpa ett digitalt.
Någon som varit i samma sits? Hur gick det i så fall?
Tacksam för svar.
Fick bekräftat att jag hade ett utomkvedhavandeskap i början på veckan. Fick ligga inne på sjukhuset under hela onsdagen och det beslutades att jag skulle få cellgift-spruta för att få bort det, då det är jätte tidigt (vecka 6) och att mitt HCG låg på 1100. Jag blev även tillsagd att fortsätta äta folsyra-tabletter.
Dagen efter kändes inget märkligt, men i går började jag känna som en tyngd över hela buken. Inte så att det gjorde ont, mest obehag-känsla... möjligtvis att det gjorde lite ont när jag hostade till/nyste eller skulle bajja.... Ringde kvinnokliniken och dom sade att det kan va tecken på att blödningen kommer börja. Jag är dock livrädd att jag kanske har massa blod i buken?! Men då menade hon på att då borde jag ha mer ont och kanske feber...
Idag är det samma tyngdkänsla, mer ont vid tömmning/nysning/hostning dock... Är det normalt att känna såhär? Jag har fortfarande inte börjat blöda... enligt läkaren skulle jag börja blöda inom första dygnet.... nu har det snart gått 3 dygn och fortfarande inget blod. Mina bröst är dessutom fortfarande extremt ömma som de vart under hela graviditeten.
Vill gärna veta hur ni andra som fått cellgift mot X kände efteråt?
Hej!
Var mycket aktiv här 2012 när jag hade 2 utomkveds. Har dock fått behålla mina äl fick metotrexat första gången och 2:a tog kroppen själv hand om det. Efter det föddes våran efterlängtade första son 2013 och den 27:e feb tittade lillebror ut! Nu är vi fulltaliga :)