Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
Tack alla! Det betyder mer än man tror lite omtanke och kramar från cyberrymden ;)
Tack alla! Det betyder mer än man tror lite omtanke och kramar från cyberrymden ;)
Får jag fråga hur gamla ni är tjejer? För mig är det extra känsligt då jag är 34 om någon månad och inte har några barn innan. Får panik på att tiden rinner iväg när man ändå uppenbarligen inte har några problem att bli gravid :/
Då förstår ni lite vad jag menar iaf.
I min plan ville jag ha 2 barn men inte ha för tätt mellan. Skulle juh fått första innan jag blev 34 och nästa innan 38..
Lappgeten - åh inte du med. Håller tummarna så för dig! Kramar
Jag har slutat blöda nu knappt flytningar kvar men har en molande värk över blygdbenet ut i ljumskarna. Och den där omisskännliga känslan vid svanskotan. Känns olustigt... Borde inte värken försvunnit om jag slutat blöda?
Har nog inte mycket hormoner kvar i kroppen då gravtestet idag är supersvagt. Men samtidigt tycker jag vissa symptom återkommit. Som metallsmaken i munnen.
De sa vänta 2-3 mån till mig med denna gång. Så det verkar vara något de allmänt säger vad som en gjorts.
Jag har känt av mitt varje äl och varje mens sedan befruktningen förra gången. Drog i högra ljumsken innan jag ens fick plus på stickan i februari. Har samma känsla varje gång vilket är milt sagt irriterande och sätter orostankar i huvudet hela tiden.
Denna gången kände jag när ägget fäste och visste innan testet att jag var gravid för det kändes verkligen i hela tjejmagen. Fick även ont i ryggen om jag stod och gick mycket på en gång. Hade starka symptom, följde med cb digital varje vecka och det ökade som det skulle. Fick 3+ samma kväll som blödningen började och dagen efter var varenda symptom borta förutom en ordentlig molvärk i magen. Hade lite mera ont på högra sidan så åkte in samma kväll som det började (tisdag)och såklart syntes inget på vul. Lämnade hcgprov som visade 1180. Åkte in igen på på torsdagskvällen och samma där inget syntes i livmodern, normal slemhinna och möjligtvis en uppklarning på höger sida. Så jag fick snällt stanna kvar över natten. Hcgprovet nästa morgon sa 180 och så var det med det. Borta.
Det är samma här. Jag har 7 bekanta som fått barn senaste månaden. Varav 2 nära bekanta, min syster ska ha i början av oktober jag skulle ha fått i slutet och min svägerska får sin andra i december. Kommer vara omringad av bebisar :(
Knappheten - beklagar verkligen! Och håller tummarna för ivf:n nu :)
Mitt hcg låg på 3 idag. Så nu räknas jag inte som gravid längre och hoppas äl kommer fort! Men jäklar vad det har rasat fort! Från 1180 i tisdags förra veckan till 3 på 9 dagar. I mitt stilla sinne finns en liten förhoppning att det var ett vanligt mf men svårt att bortse från att symptomen inte har tydigt på det.
Efter bebismys idag hos kompis värker det lite extra i hjärtat efter ett eget knytte.