• Petra 334

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Hej
    Hoppas det är ok att hoppa in här? Är gravid i v8+3 men har flera gånger nu fått livmodern konstaterat tom men mitt hcg fortsätter stiga, så igår sa min läkare på kk att jag med största sannolikhet har ett utomkveds.

Har i 3 veckor fått massor av olika svar men antar att det bara är att acceptera faktum. Känner mig helt tom och trasig...

• Petra 334

Jag hade en blödning första egentliga mensen som var annorlunda. Sedan en halvdags brunröd flytning 10 dagar senare och ont i ena sidan. Inte så jag inte kunde jobba men kändes som maninte riktigt kunde räta på sig. Haft så en vecka senare med men annars bara molande värk i 2 veckor som jag trott varit växtvärk..
    Min kropp är i af övertygad om att jag är gravid är helt galet trött och ömma spända bröst och finnar...
    Vill att de ska göra något åt det här direkt. Har lämnat blodprover 4 ggr nu och det stiger hela tiden.. förstår inte varför de bara väntar. Det de föreslog att göra om det inte sjunker snart är att ge cellgift, men jag skulle hellre se en operation då jag inte behöver vänta 3 månader efter sedan på att försöka på nytt.

Spelar det någon roll vilken åtgärd man själv önskar?

• Petra 334

De sa att det  var viktigt att höra av sig vid smärta men vilken typ av smärta? Om man har bara lite lite ont alltså ont överhuvudtaget eller vid svåra smärtor?

• Petra 334

Väntar på svar på gårdagens blodprov. Senaste från i torsdags låg på 880 men om det stiger i samma takt som det gjort hittils tror jag det ligger runt 12-1300 nu... förhoppningen är juh att det ska sjunka istället och att kroppen tar hand om det själv det som talar mot det är väl att jag inte haft några blödningar.

Har läst lite om det och tycker det verkar konstigt att jag haft så lite symptom men gått så länge. In i det sista hoppades man juh på att det var en grav som blivit till senare än man räknat med bara...
    Mår väldigt dåligt psykiskt då det verkligen var efterlängtat och planerat.
    Har tidigare även haft cancer i livmoderhalsen så det känns lite som att jag haft min beskärda del av problem i det området. Jag blir 34 i år med så börjar känna en del stress... Känner mig helt lamslagen och klarar knappt av jobbet nu för tiden, känner lite hur fasen ska man må sedan då och hur ska det funka.

• Petra 334

Har gjort 3 vul men de kan inte se någonting någonstans. Ingen vätska eller så heller vilket är bra.

acinna - Hur hittade de ditt och vart satt det? Hur högt låg ditt hcg?

• Petra 334

Tack alla.

Mitt hcg hade stigit till 900 någonting igår så vi bestämde oss för sprutan. Har precis s du beskrev acinna ett tryck i ljumsken och en molande lätt värk som kommer och går. Sticker till lite ibland bakåt rumpan. Hon sa att man kan ta sprutan upp till 5000 hcg men kände att jag orkar inte fortsätta vänta. Har mått skit av ovissheten de sista 3 veckorna. Vill bara få ett slut på det här nu. Så imorgon eller på torsdag blir det.
    Ni som fått sådan hur har ni mått och hur länge? Behövs det sjukskrivning? Och har det räckt med en spruta? Läkaren sa att det kunde behövas 2 omgångar..
    Många frågor blir det heh

Det jobbigaste är nog att min lillasyster är 2 veckor längre gången än mig och min närmsta tjejkompis är gravid i i 4:e månaden.. Svårt att glädjas med de nu.

• Petra 334

Prover imorgon bitti sen skulle jag få den på em eller torsdag morgon. Blir man dålig eller mågot på en gång eller fixar man att köra hem sedan?

En konstig fråga kanske men är det någon som har varit dålig i magen när ni haft x?

• Petra 334

Hej Nellie ja vi har juh pratats förut :) Hoppas allt är bra med dig och din lilla böna iaf.

• Petra 334

Tack för alla kramar!!

Började blöda nu ikväll har lite känningar i magen bara, det är väl ett bra tecken? Kanske fixar kroppen det själv nu? Hoppas hoppas hoppas!

• Petra 334

Åkte in till gyn imorse för provtagning och blev kvar. Hcg:t har fortsatt att stiga :( så ligger nu och väntar på medicinen. Hade juh hoppats att det skulle ha stannat av iom blödningen nu. Sådan tur hade jag inte. Försöker se något positivt i det hela och det är väl att vi hinner fylla på sparkontot lite innan vi gör nya försök.

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3