• Lemis

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

RaraS skrev 2011-05-20 08:34:52 följande:

Man är ju fruktansvärt nojjig. Nu har jag lite brunt i flytningarna…inte vita längre. Och såklart, jag vet ju att det inte behöver betyda någonting, har hunnit googla mycket på morgonen och det är ju många som haft det och det gått bra ändå. Men jag hade ju lite bruna flytningar vid mitt X också så därför är man ju rädd att det är något som inte är som det ska…

Och jag vet ju att det inte är så mycket att göra mer än att vänta och se! Och ifall det börjar göra ont så är det ju bara att åka in. Känns ju bra att jag har en tid för VUL nästa vecka på torsdag i alla fall! Men man tog sig ner på jorden igen i alla fall nu…som sagt, bara att vänta och se!

usch vad tråkigt när det kommer sånt, jag fick ju det med mitt x och jag påpekade det för barnmoskan på inskrivningen, men hon menade på att det inte var någon fara så länge brösten ömmade. Hur känns det med gravsymtomer?? Men vi vet ju också att allt kan vara helt perfekt också. jag håller tummarna för det och på något sätt så tror jag att man känner på sig om något är fel denna gången. eller?
    kram
  • Lemis
    Mmmbop skrev 2011-05-21 07:53:39 följande:

Vad roligt Sunflower! Underbart! Ska bli så kul att se ditt test!

Vad har du för symptom?

Grattis sunflower till ditt pluss. hur mår du?
  • Lemis
    RamonaMaria skrev 2011-05-25 09:23:39 följande:
    Ja, turen har verkligen inte varit med oss det här året. Vågar inte tänka på att "det bara kan bli bättre" efter det här, för då kommer nästa smäll.
    Nu har jag iallafall hittat kraften o ringt privat gyn för en mf-utredning. Fanns dock ingen tid förrän 7/7, men samtidigt gav det mig hopp om att han är bra när han bokad så mkt, samt att jag hinner läka ordentligt tills dess.

Dagens första frågor: Hade ni ont i axlar/övre rygg efter titthålsoperation el. vid X överhuvudtaget?
    Har svinont i hö. axel (samma sida dom tog bort äggledaren på) tänkte om det kunde vara något samband?
    o hade ni ont i tjejmagen efter op.? Började göra ont igår kväll, lite överallt. Liknande mensvärk, men ändå inte... svårt att förklara.

Idag ska jag träffa en kurator för första gången, är nervös o känner mig besegrad över att be om hjälp....
    Hej! jag har läst några inlägg om dig nu, har inte varit aktiv på länge. Tråkigt att du fått uppleva det vi alla gjort.
    jag hade också jätte ont i axlar osv. jag fick både titthåls och snitt tillslut och precis som Mmmbop skriver så är det gasen som gör detta. det blir bättre.
  • Lemis
    Trissönskan skrev 2011-05-25 11:57:48 följande:
    Hej alla andra tappra.

Nyss hemkommen från sjukhuset med en äggledare mindre!

I måndags åkte jag in för en extra koll eftersom jag fått lite mensvärk på ena sidan. Då - för fösta gången hittade de fostret (Tydligen var det en oerfaren läkare som letat på fel ställe och "snubblat" över den).  Det var utvecklat till 7+2 och hjärtat pickade fint. Det var en stor sorg när vi såg att det satt i äggledaren och nu var det bråttom. Jag lades in direkt och opererdes två timmar senare.
    Jag var tvungen att få hela vänster äggledare bortopererad och pga mycket sammannväxningar efter två kejsarsnitt blev det till att öppna hela buken. Efter snitten är jag ganska van med buksmärtan och mår hyfsat bra. Jag sörjer den lilla som verkade må bra men som inte hade en chans.
    Nu hoppas jag att jag läker ihop snabbt och kan börja på tillverkningen igen. Läkaren sa att jag skulle vänta en normal mens men sen var det ok att prova igen. Mina fyra graviditeter har blivit till på första försöket så jag hoppas att jag har goda chanser i alla fall. Dock är jag livrädd att få ett nytt utomkveds igen...
    så tråkigt beklaga det som hänt! Jag hoppas du tillfrisknar snabbt. Jag fick också op bort min äggledare i okt 2010, det blev snitt i mitt gamla snitt sen min son föddes. jag blev helt förkrossad, tyckte det var jobbigt att börja om från början med magen och alla tunga lyft osv. detta snittet blev också längre än var det var innan. idag 7 månader senare mår jag bättre. Det är alltid den första tiden som är jobbigast. jag fick sätta upp olika delmål. tex invänta mens, sen äl och samtidigt hålla koll på om min menccykel färändrats osv.

Förstår att det blev som en chock när man ser ett hjärta picka och det sitter fel, det hände oss också. jag var i vecvka 10 och fick väldiga smärtor och en massa blod i buken. hade du ont innan extra kollen?
  • Lemis

idag har jag varit hos min läkare som op mig vid utomkveds. Hon kollade mig med ul och såg inget konstigt, allt såg bra ut och även mina slemhinnor. Min hinna i livmoderna var väldigt tjock så antingen är mens på g eller är det en väldigt tidig graviditet. jag hoppas på det sista givetvis. :) men men det återstå och se slutet av månaden.
    jag har dock ömma bröst, men det har jag haft sen efter op och det är ju typiska pms besvär.

jag kommer till hösten söka mig till privat gyn för vidare utredning om jag inte bli gravid.

tråkigt att läsa om fler som fått x här, men vi är många som kan stötta er på färden till ett pluss på rätt ställe. Denna tråden har hjälp mig mycket och den ger mig hopp när flera plussar.

• Lemis

Supers: Jag förstår också din känsla. den är hemsk och den lär nog alltid finnas kvar men tunnas ut. Jag fick mitt x i okt, blev akut op då, först trodde hon det var normalt efftersom hjärtat pickade, men den glädjen försvann rätt snabbt, jag fick ett snitt igen och en mindre äggledare. jag är livrädd att inte kunna få ett syskon till vår son som vi har sen innan. och magar är det överallt och idag skulle jag/vi fått om det inte blivit som det blev.

Mitt råd för att kunna gå vidare är att vara ärlig mot alla. Jag har sagt rakt ut vad som hänt eftersom jag ständigt fick höra tjatet om syskon snart. Senast idag fick jag en kommentar om hur mager jag blivit, jag berättade då vad jag gått med om och vips så har många en helt annan förståelse och jag känner mig tryggare att möta alla som vet vad som hänt.

jag hoppas verkligen att vi alla få våra barn på rätt ställe. och klandra inte dig själv, alla vi har fått x oavsett om vi haft infektion osv.
  • Lemis
    Supers skrev 2011-05-29 10:33:32 följande:
    Hej alla, tänkte fråga er om hur lång tid tog det innan ni fick eran mens tillbaka?
    det tog ca 5 veckor om jag vill minnas rätt. sen har min mens varit lite oregelbunden. mitt råd är att anteckna och hålla lite koll så man någorlunda vet när äl och mens kommer.

jobbig när vänner är gravida och som skulle ha samtidigt som dig, så var det för oss också. Nästan alla har fått nu så denna månaden är extra jobbig för oss. det är ju nu vi skulle fått. Men jag får glädjas åt att en av  mina bästa vänner ska ha snart och de har kämapt i 2 år och det var inget fel på dem alls, det är inte lätt att få barn oavsett man har en eller två äggledare, det är ju så mycket mer som ska passa in och klaffa.

Ska du flytta till din kille? ni bodde på olika orter eller?

RaraS: Hur är det med dig? fler gravsymtomer, mer sug efter något, jag vill veta. och hur går det för er andra som väntar på Vul. ???
  • Lemis

Grattis Sunflower. Vad roligt. Det måste kännas helt underbart. Har du massa skriver eller hur mår du? Stor kram

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3