Trissönskan skrev 2011-05-25 11:57:48 följande:
Hej alla andra tappra.
Nyss hemkommen från sjukhuset med en äggledare mindre!
I måndags åkte jag in för en extra koll eftersom jag fått lite mensvärk på ena sidan. Då - för fösta gången hittade de fostret (Tydligen var det en oerfaren läkare som letat på fel ställe och "snubblat" över den). Det var utvecklat till 7+2 och hjärtat pickade fint. Det var en stor sorg när vi såg att det satt i äggledaren och nu var det bråttom. Jag lades in direkt och opererdes två timmar senare.
Jag var tvungen att få hela vänster äggledare bortopererad och pga mycket sammannväxningar efter två kejsarsnitt blev det till att öppna hela buken. Efter snitten är jag ganska van med buksmärtan och mår hyfsat bra. Jag sörjer den lilla som verkade må bra men som inte hade en chans.
Nu hoppas jag att jag läker ihop snabbt och kan börja på tillverkningen igen. Läkaren sa att jag skulle vänta en normal mens men sen var det ok att prova igen. Mina fyra graviditeter har blivit till på första försöket så jag hoppas att jag har goda chanser i alla fall. Dock är jag livrädd att få ett nytt utomkveds igen...
så tråkigt beklaga det som hänt! Jag hoppas du tillfrisknar snabbt. Jag fick också op bort min äggledare i okt 2010, det blev snitt i mitt gamla snitt sen min son föddes. jag blev helt förkrossad, tyckte det var jobbigt att börja om från början med magen och alla tunga lyft osv. detta snittet blev också längre än var det var innan. idag 7 månader senare mår jag bättre. Det är alltid den första tiden som är jobbigast. jag fick sätta upp olika delmål. tex invänta mens, sen äl och samtidigt hålla koll på om min menccykel färändrats osv.
Förstår att det blev som en chock när man ser ett hjärta picka och det sitter fel, det hände oss också. jag var i vecvka 10 och fick väldiga smärtor och en massa blod i buken. hade du ont innan extra kollen?