Marlyn skrev 2011-03-04 18:36:58 följande:
Hejsan... jag hoppas det är ok att jag hoppar in här.
Förra veckan åkte jag på VUL eftersom jag haft blödningar, då visade sig ett förmodat framtida mf.
Idag var jag på VUL igen för att se vad som hänt sen sist. "Fostersäcken" var borta från livmodern och eftersom jag inte fått ut några klumpar att tala om så ville dom att jag skulle göra kisseprov för att se om där var något kvar i kroppen, visst var där det. Då blev det ett blodprov som jag får reda på resultatet på måndag när jag ringer dit.
Tydligen hade livmodern själv tillverkat en fostersäck och fyllt den med vätska, därav inga stora klumpar när det kom ut. Det innebär att fostret är någon annanstans där det inte borde vara (som ni alla redan vet =)).
Jag har ingen aning om vad som väntar mig och vad jag kan förvänta mig.
Jag har en dotter på 3 år och ett MF i feb - 09 och nu detta.
Hur ont "ska" det göra för att man ska åka in akut?
Hur går op till om det skulle behövas?
Hur länge måste man vänta på op?
Hur länge ska man stanna?
Hur länge ska man ta det lugnt på jobbet efter op?
Vad fick ni för råd om nästa bebistillverkning?
1000 frågor....
Hoppas jag är välkommen =)
Hejsan!
Jag har haft ett x i okt 2010 och blev akut op med titthåls och snitt. Jag hade nästan 2,5 liter blod i buken och hade svimmat och fått svårt med andning osv. Min smärta kom på natten och den dagen efter blev jag op med detsamma. Så jag hade aldrig direkt ont innan och jag gick nästan 10 veckor. Mitt symtom så här efter var att jag hade bruna flytningar, dock lite. jag låg inne 3 nätter, sen tjatade jag mig ut. Jag vill hem till min son på 2 år. Jag blev sjukskriven i 17 dagar pga snitt.
Jag fick ta bort min äggledare och till mig sa dom att lite olika om när man kunde börja igen. en sa 2-3 månader och en annan 3-6 månader osv. vi började på vår bebis verkstad efter två menscyklar. Vi har nu alltså försökt 2 gånger och inget har hänt :( men jag ger inte upp än. Jag har fått mycket stöd här och det är många som plussar och det gör mig glad och det finns hopp. Min mens har varit oregelbunden sen op också, men fäörr månaden tog jag bidrottninggele och det tror jag satte fart på min äl för den kom snabbt och min menscykel blev denna gången bara 27 dagar.
Jag hoppas det inte blir dramatiskt för dig, för det klan gå illa och vill inte skrämma,men får du ont så åk, tveka inte. Lycka till och hoppas det löser sig så du inte får genom gå allt för mycket eländer som vi många här fått göra varesig det är op eller annat.