• Lemis

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Tack för alla grattis, det känns underbart att vara en fru nu!

BIM har jag ca den 30 april. Blir det inget nu så ska jag kontakta en privat gynokolog.

Skönta att läsa att  blir pluss och att många kan njuta av vädret. 

• Lemis
    honeybunny78 skrev 2011-04-18 18:25:25 följande:
    Grattis Lemis! Det är underbart att vara nygift :)
    Ska tillbaks till gyn på ons för att se att allt kommit ut efter missfallet och för att diskutera vilken behandling vi ska göra nu. Det börjar bli en lång resa detta..
    du får skriva och berätta (om du vill) vad gyn sa. så synd med missall. snart borde vi sitta här alla med ett pluss på rätt ställe!

Hoppas våren har kommit till er med! Här i sydsvergie är det ljuvligt med vitsippor och blåsippor!

kram till er alla
  • Lemis
    Nadiaa skrev 2011-04-18 10:35:58 följande:
    Jag hade utomkveds sep 2010 och fick operera bort en äggledaren. Är gravid nu (väldigt tidigt dock, skulle gissa på att det är beräknat runt julafton någon gång) Var super rädd för att jag inte skulle kunna bli gravid igen, men nu hände det! Var inte planerat eller så heller. Så ni som haft X - det funkar! Kämpa på!
    grattis! vad blev det för op? skönt att höra att det funkar!
  • Lemis
    RaraS skrev 2011-04-19 08:15:29 följande:
    Jag har också funderingar att gå till en privat gyn efter detta försök. Har äl till helgen och det blir försök nr 6. Men är lite orolig att de ska säga typ "Sex försök är ju inget, gå hem och försök lite mer!". Men om man går privat så borde de väl vara lite mer "kundvänliga"...eller är det bara mina fördomar? Har ju läst att man ska försöka ett år innan man söker hjälp men ja, man är ju lite otålig.

Jaja, min cykel har ju varit väldigt konstant på 31 dagar hittills så nu har jag räknat fram när mina ÄL inträffar ända till juli och sett till att min man är hemma de veckorna, eller att vi åtminstonde är på samma plats. I juli ska han jobba i Visby den veckan när jag har ÄL och då har jag sett till att få följa med! Vad gör man inte för vara på samma plats under ÄL, och ärligt talat, bli tvungen att åka till Visby en vecka i juli, det är inte jättesynd om mig :) ....och om jag kommer på utredning till slut så kan jag ärligt säga att jag verkligen försökt hela året.

Min man sa dock att jag gärna får följa med till Visby, men att vi kommer att ha lyckats innan dess. Hoppas han har rätt!!!
    jag har också haft/har de tankar att dem ska säga så till oss också, men vi har ju ett barn sen innan och det innebär att vi får betala ivf själva. Så då borde dem väl lyssna på oss? i alla fall när det är privat.
    jag inbillar mig det, jag vill i  alla fall veta att jag kan få komma på en utredning innan sommar/semester börja, så man får slappna av och vänta på hjälp.
    Denna månaden har jag tagit rosenrot som hjälp med, så vi får se, jag lyckades med det förra gången fast det blev då ett X.

Härligt med lite mys och samtidigt lite semester i Visby. man tar alla chanser man kan. Jag håller verkligen tummar för alla oss här nu. (Jag tror också på din man)
    kram
  • Lemis
    Hemlighet skrev 2011-04-20 15:55:54 följande:
    Enligt kalendern så skulle mensen komma igår. Men kan den skjutas framåt då min äl var ca 5 dagar sen?
    Igår fick jag lite lite blod på pappapret och sen inget mer. Samma sak idag. Brösten ömmar som attans och jag har värk i magen, den vandrar från sida till sida och ställe till ställe.
    Testade igår och fick minus på gravtestet.
    Börjar bli lite orolig eftersom så här var det när jag hade x:etGråter
    Det kan inte vara en niding efter 10 dagar??

Helt förvirrad är jag i alla fall. När brukar kroppen bli normal efter x och op??
    javisst kan den skjutas fram. Jag har alltid 14 dagar mellan äl och mens, men från mens till äl kan det vara längre.

Jag undrar ockås när kroppen är helt normal efter ett x och efter en op. men det tar nog tid. För mig är det 6 månader sedan och min mens har ändrats och det gör int elika ont och jag blöder mindre vilket är skönt eftersom jag blödde länge och mycket innan.

Har mensen kommit än? Du kan ju vara gravid och du testat för tidigt.
  • Lemis
    acinna skrev 2011-04-19 16:10:43 följande:
    Känner mig låg idag... Idag skulle vårt Knyte ha fötts, men istället slutade det med titthålsoperation 17 september efter 5 veckors krig med sjukvården. Otroligt att det skulle ta 5 veckor med en skrapning och en titthåloperation innan de kunde konstatera X. Men det är hela 30 veckor sedan...

Imorgon är det dags för nya tag eftersom det finns ett Pyre i magen som behöver sin mamma på topp istället. Idag är vi på 26+2!

Så ge inte upp tjejer, för det går!!! 
    Förstår dig, jag tror jag kommer vara lika låg den 27 maj för då skulle vi fått.
    Men som du skriver så är det nya tag med pyret i din mage. så roligt. Hur mår du? några krämpor? sugen på något speciellt??
  • Lemis

jaha nu har man snart bim, på fredag. hoppas den inte kommer, jag har symtom för både graviditet och för pms besvär. denna ständiga väntan! Hur är det för er andra??

• Lemis

Jag tog ett test idag, men visade negativt, men jag hade det på känn. mensen borde komma idag eller imorgon, sä'kert på natten som alltid. Nåja nya tag nästa ÄL. men nästa vecka ska jag ring gyn och få lika koll på hur det ser ut med min kvarvarande äggledare.  Ni som gjort spolning hur har ni fått det? vad säger, varför gör man sånt osv?

stor kram till er alla där ute som kämpar och till er som har en knodd i magen eller bebis ute. ;) Jag har min gosse jag får vara extra tacksam för.

• Lemis
    Mmmbop skrev 2011-04-30 08:37:47 följande:
    Trist, men det är tack lov aldrig långt till nästa ÄL när man får mens.

Jag ska göra spolning på måndag så jag meddelar efter det.
    Hoppas det går bra imorgon och inte gör allt för ont, om det kan det??? jag har ingen aning!
  • Lemis
    Mmmbop skrev 2011-05-02 15:46:58 följande:
    RaraS, jag hoppas också att det blir ett onödigt besök!

Nu är det gjort! Det gjorde inte speciellt ont. Som mensvärk ungefär, lite till och från.

Allt så finfint ut! Det formligen flödade ut kontrastvätska i buken genom äggledarna, livmodern var fin (men tiltad åt höger vilket tydligen är ovanligt) och jag hade gott om äggblåsor och folliklar. Troligen blir det ägglossning från höger denna månad (om 3-5 dagar trodde hon), men jag hade en nästan lika stor blåsa på vänster, så det var lite oklart.

Får se om gyn hinner ringa, men annars åker jag nog ändå! Wehoo!
    vad härligt, hoppas allt går bra för dig nu!

Jag fick en kallelse idag till gyn från min läkare som op mig och jag är såå lycklig över bara detta brev. Jag ska dit den 25 maj så då hoppas jag att jag kan ställa tusen frågor om allt. jag får nog ta och skriva ner dem. Hjälp mig med frågor som man kan ställa??? Jag skulle vilja ha en spolning så man ser att den äggledare som är kvar faktiskt är hel och inte sammanväxt sen bukop osv.

Håller tumma för er som vänta på BIM.
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3