RaraS skrev 2011-04-19 08:15:29 följande:
Jag har också funderingar att gå till en privat gyn efter detta försök. Har äl till helgen och det blir försök nr 6. Men är lite orolig att de ska säga typ "Sex försök är ju inget, gå hem och försök lite mer!". Men om man går privat så borde de väl vara lite mer "kundvänliga"...eller är det bara mina fördomar? Har ju läst att man ska försöka ett år innan man söker hjälp men ja, man är ju lite otålig.
Jaja, min cykel har ju varit väldigt konstant på 31 dagar hittills så nu har jag räknat fram när mina ÄL inträffar ända till juli och sett till att min man är hemma de veckorna, eller att vi åtminstonde är på samma plats. I juli ska han jobba i Visby den veckan när jag har ÄL och då har jag sett till att få följa med! Vad gör man inte för vara på samma plats under ÄL, och ärligt talat, bli tvungen att åka till Visby en vecka i juli, det är inte jättesynd om mig :) ....och om jag kommer på utredning till slut så kan jag ärligt säga att jag verkligen försökt hela året.
Min man sa dock att jag gärna får följa med till Visby, men att vi kommer att ha lyckats innan dess. Hoppas han har rätt!!!
jag har också haft/har de tankar att dem ska säga så till oss också, men vi har ju ett barn sen innan och det innebär att vi får betala ivf själva. Så då borde dem väl lyssna på oss? i alla fall när det är privat.
jag inbillar mig det, jag vill i alla fall veta att jag kan få komma på en utredning innan sommar/semester börja, så man får slappna av och vänta på hjälp.
Denna månaden har jag tagit rosenrot som hjälp med, så vi får se, jag lyckades med det förra gången fast det blev då ett X.
Härligt med lite mys och samtidigt lite semester i Visby. man tar alla chanser man kan. Jag håller verkligen tummar för alla oss här nu. (Jag tror också på din man)
kram