• Lemis

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

honeybunny78: hur länge har du kämpat för ditt pluss? var det behandling för pco som du gjorde eller gör?
    så roligt! vet du redan nu på ett ungefär när den lille beräknas komma och hur mår du?

• Lemis
    honeybunny78 skrev 2011-03-27 18:53:05 följande:
    Hehe ja det är 10 års sen jag började min utredning så nog är det längesen tankarna på barn började. Men med min nuvarande man har jag gjort fertilitetsbehandlingar sen i maj (försökte ett par år med ett ex också men det förhållandet höll inte). Fick mitt x i augusti och sen fler behandlingar tills nu. Jag har pco ja och har inte ägglossning av mig själv men lite lustigt ändå att jag blivit gravid båda gångerna jag haft pauser i behandlingarna. Men det är ju för att det finns hormoner kvar i kroppen som det kan bli ägg av sig själv en månad efter. Jag vet ju inte exakt när jag äl eftersom stickorna inte gav utslag för fullt, men jag gissar att jag går in i veckan 5 nu i dagarna och då borde det komma en bebis i början av dec om jag har tur! Jag tänker inte klaga på hur jag mår efter allt detta försökande, men hade jag inte varit gravid hade jag gnällt mycket över hur fruktansvärt yr jag är.. ;) Tack för att du frågar :)
    vad spännande att det blev av sig själv, alltså att det funkade bara sådär. Det ger mer hopp till oss alla som längtar och väntar och kämpa. Man ska aldrig ge upp. (även om man vill det ibland, som för mig denna månaden) Stort grattis igen!
  • Lemis
    Tiger Af Lilja skrev 2011-03-28 14:10:00 följande:
    Hej på er.

Jag har haft 2 utomkveds, och nu är jag gravid igen i snart vecka 8.
    Ringde och bokade tid för vul på torsdag ska jag dit.
    Är riktigt nervös, är livrädd att det sitter fel igen..
    Efter 2 gånger blir man ju riktigt riktigt nervös när man blir gravid igen..
    spännande, Grattis håller tummarna för dig!  men hur känns det för dig? känns de som de andra gångern?
  • Lemis
    Tiger Af Lilja skrev 2011-03-31 10:42:58 följande:
    Min plutta i magen satt RÄTT denna gången efter 2 X sitetr det äntigen rätt.
    Såg hjärtat slå, var så nervös innan att jag nästan kräktes inne hos doktorn.
    Min dotter ska få syskon om allt går väl.

:)
    GRATTIS igen vad kul och vad glad jag blir.  stor kram det här är du värd eller ni menar jag!
    När beräknas er knodd titta ut?
  • Lemis
    kanske 4a skrev 2011-03-30 17:15:25 följande:
    Här går inget enligt planerna. På tisdag eftermiddag när jag skulle hämta min dotter från gympan får jag plötsligt världens magknip. Jag klarar mig precis fram till skolan där jag ska hämta henne, sen blir jag illamående och kallsvettigt. Ringer min man som ringer min svärfar så han kan komma och hämta oss. Som tur är trodde han att han skulle hämta min dotter så han är redan på samma skola och båda kommer inom 5 min. De kör mig till sjukhuset och jag tror att jag ska svimma och kräkas hela tiden. Kommer på något sätt upp till KK, svärfar får i princip bära mig, min dotter är livrädd. Jag får direkt lägga mig på en säng och både bm och sköterskor och läkare kommer. De tar blodprov och blodtryck och sätter infarter, läkaren vill göra ultraljud men jag bara skriker av smärta. En BM fick fixera mig med blicken och säga andas djupt! Läkaren ser lite blod i buken och säger att de måste operera direkt. De kan inte göra titthål eftersom jag är snittad 3 ggr och har gjort ett titthål för X och ett för galloperation redan. Jag får ingen smärtlindring men som tur är får jag snabbt komma upp till operation. Jag uppskattar att det tar ca 1 1/2 timme från det att jag kommer in till jag är sövd. Vänster äggledare har tagits bort och mitt HB har gått ner till 93 så jag är väldigt trött! Men nu ska väl detta elände vara över iaf. Lite positiva nyheter iaf att höger äggledare och äggstock är jättefina så om vi vill ha en till i framtiden ska det gå. Nu ska jag sova lite. Kram!
    usch vilken hemsk upplevelse. Och du fick väl ta spruta i två omgångar med va? hur känns det nu, för jag tolkade det som att du fick en bukop igen? men skönt att höger äl är fin.  krya på dig!
    kram
  • Lemis
    kanske 4a skrev 2011-04-03 13:50:11 följande:
    Hej alla. Börjar komma på fötter igen men är trött och det stramar i såret. Magen är inte riktigt i balans men nu kan jag iaf äta mat igen. Det stämmer att jag fick ta två sprutor eftersom HCG inte sjönk tillräckligt. Jag fick min andra dos på lördag kväll och åkte in akut måndag kväll. De var tvungen att öppna buken eftersom jag är snittad tre gånger plus att jag har gjort två titthål tidigare, en gång pga X och en gång när jag tog bort gallblåsan. Så det tar ju ett tag att komma igen.

Stort grattis Tenshioyo!
    Zobeideh: Skönt att höra att levervärdena är under kontroll och att HCG sjunkigt så mycket. 

Jag har också blivit snittad 2 gånger, första gången var när min sin inte kunde komma ut och andra gången var när jag fick mitt X. det är en tuff tid, men att röra på sig är det bästa, men det vet du nog sen innan.  Är du snittad innan när du fött barn då?  Om jag skulle få X igen skulle det kunna betyda att dom måste snitta mig en gång till då om man blivit det innan? usch det  är tusen tankar i huvudet. 
  • Lemis

Igår kväll kom min mens, F*N med! jag trodde nösta att det var något nu för den var 3 dagar sen och jag hade skit ömma bröst och större, men det är väl PMS besvär till tusen då istället.! Blir så arg nu, jag vill med ha bebis i magen.

Hur går det för er andra, ni som vänta på pluss och ni som plussat. ???

• Lemis
    kanske 4a skrev 2011-04-04 09:56:58 följande:
    Jag är snittat tre gånger med mina tre barn och jag vet inte vart gränsen går för att kunna göra titthål. Jag gjorde mitt första titthål (då jag fick mitt första X) efter mitt första barn, så då var jag ju bara snittad en gång innan. När jag tog bort gallblåsan gjorde jag titthål och det var bara 3 månader efter mitt andra snitt med mitt andra barn. Men den här gången sa de att det inte gick att göra titthål. Jag har mycket sammanväxningar efter mina snitt så det kanske också påverkar bedömningen. Varför blev du snittad när du fick X? Efter ett snitt borde de kunnat göra titthål tycker jag.

Nu börjar magen bli ok äntligen, men jag fattar inte hur jag har orkat detta tre gånger med en nyfödd dessutom :) Och då hör jag ändå till de som återhämtar mig snabbt.
    då har du lyckats bli gravid och  fått 2 barn efter ditt första X?
    De gjorde titthål på mig först men eftersom jag var i vecka 10 och hade över 2,5 liter blod i buken så var de tvungen att gör en bukop. inget vidare. upplevde du det svårt att lbi gravid efter dina snitt??
  • Lemis

ja nu borde det snart vara vår tid. jag vill ha pluss nu.  idag fick jag ytterligare reda på en som ska ha barn. ååå jag blir så avis. Nu får alla och vi skulle fått i maj om den hade varit en normal graviditet.
    men det är sjuk galet snabbt tiden gått. Nu är det snart 6 månader sedan jag fick op mitt x och äggledaren.

• Lemis

i helgen har jag haft positiva äl på mina stickor, så vi har myst i mängder.  Dessutom passade vi på att gifta oss i smyg. så nu har jag blivit fru! :)

Hur går det för er andra? Ni som vänta på pluss, ni som har och ni som ska ha barn typ nu????

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3